Racen op een Sp1

Hierbij de beloofde onboards van Spa op de SP1. Ik kom hier met de standaard vering en endurance banden niet goed uit de voeten... Ik heb later met een gebruikt setje sc1´s nog een 2:42 kunnen rijden maar echt aan de limiet van de vering (uiteindelijk ook een kleine schuiver daar gemaakt in Les Combes). Stuurdemper heb je bovenop L´eau Rouge echt nodig in dit geval, kan hem daar niet open houden houden zonder er bijna vanaf te stuiteren elke ronde. Assen gaat prima zonder, maar Spa is een andere categorie!

Als je echt hard wilt gaan met een Sp1 hier MOET je je vering aanpassen. Ik kan bijvoorbeeld in Brussels niet de lijn rijden die ik wil rijden simpelweg omdat die zo hard in de vering wegzakt dat die wijd blijft gaan. Onder de 2:40 is mogelijk, maar dan moet je investeren;):] Of een veel betere rijder zijn:X

Hier achter de kuip;

Hier mee achterop;
 
Hier nog een (erg) oud filmpje gevonden van Hockenheim! Ook een superleuk circuit om op te rijden. Ik was hier om te trainen met de supersport, maar die ging een paar dagen daarvoor stuk... Dus besloten te gaan rijden op de sp1! Nog helemaal in straattrim met verlichting en kentekenplaat en alles 😂 :] Toen er achter gekomen dat ik veel meer plezier op de sp had dan met mijn Dutch supersport Honda:o:t en uiteindelijk ook iets van 1:55 gereden. Gareth Jones en Lucy Glöckner waren daar met het Wilbers IDM team aan het trainen op de s1000rr superbikes en die reden 1:44ers daar toen, dus je kan wel zeggen dat ik redelijk verrast was van de SP:}

En ook erachter gekomen dat normaal gesinterde remblokken hier op Hockenheim in combinatie met de SP1 na 3 sessies compleet weg waren. Dus iig carbon gesinterde blokken gebruiken als je de baan opgaat met deze motor. Op Spa lukt een sessie of 10 daar wel mee:t

 
wie oh wie heeft er serieus interesse om op spa te gaan rijden volgend jaar?..
het idee lag er al een tijdje, maar werd steeds uitgesteld.....dus nu maar ff op tijd aanvangen met inventariseren.

het liefste wil ik NIET op een dag vlak voor onk of zo, want dan zijn er echt masterblasters die je om de oren rijden. en daar wordt je niet vrolijk van.
meestal, is er alleen vrijrijden. dus geen Marshalls.

uit mijn ervaring, is een pitbox wel fijn, en je mag vanuit de pitbox zo de baan op.

serieuze interesse
Peter
Milco
Robert


pitbox intresse:
Peter

we kunnen er ook voor kiezen om dit verder te behandelen in het sp race topic...scheelt wel vervuiling en 300 blz teruglezen.

meestal komen de eerste data pas vrij rond de jaarwisseling bij bikersday's Welcome to Bikers' Days | Bikers' Days
maar je kan dan alvast wel kijken wat je wilt.
heel misschien (is mij voorgaande jaren gelukt ) is er een korting te verkrijgen bij meer dan 10 inschrijvingen (10%)

ikzelf kies ervoor om daar een huisje te pakken en er meteen een leuk weekend van te maken of 3-daags uitje.

het is handig voor het boeken eerst jezelf aan te melden bij bikerday's. (account aanmaken)
 
Ik wil volgend jaar ook naar Spa, maar weer niet of ik dat al met de SP zou doen.
Mag een periode correcte concurrent ook?
Welke maand heeft de voorkeur?
 
Schrijf mij ook maar bij! Pitbox is wel zo makkelijk. Let even op dat je er dan zeker van bent dat ze de F1 pitboxen hebben. De endurance is ook wel leuk, maar max 2 motoren per box:+

Als we een redelijk grote groep hebben wil ik ook wel de onderhandelingen doen met Bikers Days.... Zoals gezegd hebben wij regelmatig contact via het werk en ze kennen mij goed (positief in deze zin:+)

Laat het maar weten als ik iets kan betekenen!

Edit: Ik zou er wel voor zijn het exclusief voor de SP1/2 te houden 👌

wie oh wie heeft er serieus interesse om op spa te gaan rijden volgend jaar?..
 
Ik wil volgend jaar wel, is wel even ovb van wat dingetjes, maar dat laat ik tijdig weten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan