Racen op een Yamaha r1 of een Yamaha R6

Valiant46

MF'er
6 aug 2010
54
0
Eck en Wiel
Goedeavond Mede Motor-Forum gebruikers.

Ik neus hier al een tijdje rond het en kribbelt al 3 jaar om een circuit fiets tekopen .

Heb zelf een Yamaha R6 2008 draai daar ronden tijden mee van 2.19 op zandvoort *D , dus misschien is het tijd voor een circuitfiets ?

Kan iemand mij raad geven om z'n mooie circuit fiets tekopen ?

Bedankt , en Fijne dagen ! 8-)
 
Als je wat ouder bent, niet meer zo adequaat met sturen en wat minder lef, koop dan gewoon een R1.
 
Als je begint dan zou ik voor een r6 gaan. Ben nu een jaar geleden begonnen met een r6. Ik reed eerst met mijn straat motor ook r6, waarmee ik 2:18 op zandvoort reed na twee dagen. Nu 4 dagen verder met een circuit r6 rij ik 2:03. Dingen lopen echt super en je kan altijd nog een R1 halen en hard rechtdoor rijden.
 
Ben ik met jullie eens kwa r6 . ik rij nu 3 jaar op het circuit met een 600 .. 2 x op het circuit gereden met de r1 van me vader uit 2008 . maar smaakt eigenlijk naar meer . Natuurlijk ga me r6 niet weg .

Owja ga zaterdag even kijken Bij Ivo van het forum bij de Yamaha r1 2003
 
Mooi ding die r1. Zorg wel dat je nog een set regenbanden met velg aanschaft. Is toch wel makkelijk en noodzakelijk in Nederland. Mocht je de motor ooit verkopen zal dat ook weer makkelijk zijn met de verkoop.
 
zal ik doen , zat al even tekijken naar een setje velgen . ben net nieuw hier , maar kijk al een jaartje rond zeg maar ..

Bedankt .
 
na vier dagen 2.03 op Zandvoort?
Ik zeg natuurtalent!

Net even nagekeken een 2:03:9 dus wel een hoge 2:03. Maar inderdaad na 4 dagen waarvan pas twee dagen op mijn r6 je.

Volgend jaar assen en nog een aantal circuits proberen en dan het jaar erop ZAC. Of CRT. Besloten om een jaar nog wat vrij te rijden om wat meer ervaring op te doen.

@ matn hoop je volgend jaar weer te treffen ergens, was een leuke strijd 15 oktober.
@valiant: iemand reageerde bij de advertentie van ivo., dat hij nog een setje had liggen.
Ps en veel succes, weet je al wat je gaat rijden??? *D
 
Net even nagekeken een 2:03:9 dus wel een hoge 2:03. Maar inderdaad na 4 dagen waarvan pas twee dagen op mijn r6 je.

Volgend jaar assen en nog een aantal circuits proberen en dan het jaar erop ZAC. Of CRT. Besloten om een jaar nog wat vrij te rijden om wat meer ervaring op te doen.

@ matn hoop je volgend jaar weer te treffen ergens, was een leuke strijd 15 oktober.
@valiant: iemand reageerde bij de advertentie van ivo., dat hij nog een setje had liggen.
Ps en veel succes, weet je al wat je gaat rijden??? *D


Klopt . heb het even nagevraagd en die had die al verkocht jaar geleden was wel jamme zeg maar . ik zou het nog niet weten eigenlijk iemand sugesties? PB me even dan .

Ik raad je een R6 aan als je daar lekker op zit.


ja dat klopt ben ik met je eens . rij er echt heerlijk op hoor maar wou toch wat meer eerlijk gezegt , ik weeg ruim 95 kg dan kan ik eigenlijk lang voor uit zeg maar . ( vind ik zelf ) .
 
Een r6 van 2007 of jonger heb je al heel wat meer.
Maar zo te horen wil je graag een r1.

Uit ervaring met mezelf en mijn maat zijn motor kan ik wel zeggen dat goedkoop vaak duurkoop is. Had zelf een Honda cbr 600 rr 2004 gekocht voor 2700€ na alles goed te hebben was ik ruim 3900€ kwijt zonder extra velgen. Wil maar zeggen kijk ook een verder dan een r1 uit 2003, maar naar wat jongere fietsen.

Ik zeg succes met zoeken en je moet altijd een beetje geluk hebben.
 
Een r6 van 2007 of jonger heb je al heel wat meer.
Maar zo te horen wil je graag een r1.

Uit ervaring met mezelf en mijn maat zijn motor kan ik wel zeggen dat goedkoop vaak duurkoop is. Had zelf een Honda cbr 600 rr 2004 gekocht voor 2700€ na alles goed te hebben was ik ruim 3900€ kwijt zonder extra velgen. Wil maar zeggen kijk ook een verder dan een r1 uit 2003, maar naar wat jongere fietsen.

Ik zeg succes met zoeken en je moet altijd een beetje geluk hebben.

Ja dat ben ik totaal met jou eens eerlijk gezegt .
 
Was ik even vergeten tezeggen me vader en ik kennen z'n r1 uit onze kop . Wij hebben een streetbike. Van gemaakt maar helaas is onder tussen de schuur afgebrand.
 
Je moet doen wat jou goed lijkt en waar jij een fijn gevoel bij hebt.
Op marktplaats kun je ook altijd nog kijken.
Staan er meestal ook wel een aantal
 
Ja dat klopt . ik ga zaterdag even kijken bij de motor . Als het niks is . Pech gehad toch ? Kan ik altijd nog door zoeken .
 
Zoooo mensen . ik heb de Yamaha r1 van IVO Gekocht .. zie jullie op het circuit ..

Warschijnlijk word die geheel over nieuwe gespoten .
 
Terug
Bovenaan Onderaan