Racen op een ZX6R (alle jaren)

Inmiddels een setje remklauwen van een GTR 1400 gescoord op Ebay (zelfde als ZX6 va '09);

s-l1600.jpg


Ben benieuwd
 
Inmiddels een setje remklauwen van een GTR 1400 gescoord op Ebay (zelfde als ZX6 va '09);

s-l1600.jpg


Ben benieuwd

:t

Vandaag eerste ritje op de 10 gedaan. Met die klauwen.
Ze voelen erg goed aan zeker in combinatie met de Braking rempomp.

Alleen die dual carbon remblokken zijn een wat minder succes. :P
 
:t

Vandaag eerste ritje op de 10 gedaan. Met die klauwen.
Ze voelen erg goed aan zeker in combinatie met de Braking rempomp.

Alleen die dual carbon remblokken zijn een wat minder succes. :P
Die carbon blokken remmen ook voor geen meter als ze niet warm zijn. Eerst een paar keer flink aanremmen. Dan werken ze goed!
 
Die carbon blokken remmen ook voor geen meter als ze niet warm zijn. Eerst een paar keer flink aanremmen. Dan werken ze goed!

Klopt.

Daarom maar een setje Sinter metaal aanschaffen voor op de openbare weg.

Ik heb wel ooit in de Moezel in de regen een setje SBS DC dusdanig warm gekregen dat ze ook daadwerkelijk begonnen te vertragen. :o
 
Goedendag, blijf toch een beetje last houden van trillingen tijdens het remmen. Inmiddels zijn vervangen de schijven, remklauwen en remblokken. Maar het is nog steeds aanwezig. Iemand een idee waar het hem in kan zitten?
 
Goedendag, blijf toch een beetje last houden van trillingen tijdens het remmen. Inmiddels zijn vervangen de schijven, remklauwen en remblokken. Maar het is nog steeds aanwezig. Iemand een idee waar het hem in kan zitten?

Is je band erg gecupt?
 
Vandaag minder last van gehad met nieuwe EBC blokken maar zal het balhoofd eens laten controleren en het wiel er uit halen om te kijken.
 
Het ging de eerste dag van t jaar niet van harte dinsdag, maar na wat wennen toch m'n doelstelling gehaald: onder de 2.00 op Assen. Snelste tijd 1.58.586 en vanaf sessie 4 mooi constant en veelal 1.59ers gereden en vooral aan de bochtensnelheid kunnen werken door achter een groep jongens op 300's te rijden. Veel geleerd dus dat kan de volgende keer mooi weer gebruikt worden, richting de 1.55 ;)
 
Ook maar eens tijd om me hier te melden. Sinds dit voorjaar in het bezit van een ZX6-R uit 2003.
Wordt door mij gebruikt om af en toe een circuitdagje te doen (en wellicht weer eens een ZAC race). Mijn zoon gebruikt 'm voor bochtentrainingen en binnenkort zijn eerste circuitdag.

Met de Kawa nog geen tijden gereden, met mijn vorige motor (een 2005 R6) reed ik 1.53 op Assen en 1.48 op Zolder. Ben benieuwd hoeveel invloed 2 bouwjaar ouder voor de motor en 6 jaar voor de rijder gaan hebben op deze tijden.....:')

Vering is aangepast, verder allemaal redelijk standaard.

1397578
 
Mooi ding!

Zelf nog steeds content met de '03, alleen de remmen zijn drama.

Circuitkuipen zou ik op termijn ook nog willen.
 
Mooi ding!

Zelf nog steeds content met de '03, alleen de remmen zijn drama.

Circuitkuipen zou ik op termijn ook nog willen.
Wat is het verhaal met de remmen? Ik heb een radiale Brembo rempomp erop zitten, is dat standaard?
Vindt de constructie met 4 kleine blokjes per klauw wel bagger...

Is er voor de remtangen een makkelijke upgrade?
 
Wat is het verhaal met de remmen? Ik heb een radiale Brembo rempomp erop zitten, is dat standaard?
Vindt de constructie met 4 kleine blokjes per klauw wel bagger...

Is er voor de remtangen een makkelijke upgrade?
Door de kleine remschijven en constructie met de 4 kleine blokjes idd oververhitten ze snel.
Zelfs van een straatrijder gehoord dat ze bij rijden in de bergen de remmen begon te ruiken.

Ik mis daarbij zelf wat remkracht, moet behoorlijk hard knijpen om te vertragen. De Bremo pomp is dus niet standaard helaas.
Heb ook last van trillingen maar dat kan ergens anders door komen.

De remmen zijn up te graden met klauwen van een nieuwer of ander merk/model (meeste klauwen met 108mm hoh passen er direct op), radiale rempomp en evt grotere schijven (05 model). Heb er zelf Nissins van een 09 model op en dit geeft een kleine verbetering (geen fading meer).
 
met mijn Brembo RCS rempomp en Brembo GP4-RS klauwen heb ik ook nergens last meer van. Maar m'n remmen setup is dan ook nu zowat meer dan de dagwaarde van de motor :+
 
Door de kleine remschijven en constructie met de 4 kleine blokjes idd oververhitten ze snel.
Zelfs van een straatrijder gehoord dat ze bij rijden in de bergen de remmen begon te ruiken.

Ik mis daarbij zelf wat remkracht, moet behoorlijk hard knijpen om te vertragen. De Bremo pomp is dus niet standaard helaas.
Heb ook last van trillingen maar dat kan ergens anders door komen.

De remmen zijn up te graden met klauwen van een nieuwer of ander merk/model (meeste klauwen met 108mm hoh passen er direct op), radiale rempomp en evt grotere schijven (05 model). Heb er zelf Nissins van een 09 model op en dit geeft een kleine verbetering (geen fading meer).

Ik heb op de mijne ('03) schijven van een zx10r gelegd. Ben dus van 280mm naar 310mm gegaan maar heb nog wel de originele klauwen en gesinterde remblokken van Braking. Remt in mijn ogen als een dolle en heb nergens last van fading. Maar misschien rem ik niet hard genoeg ;-). Afgelopen weekend op Ecuyers nergens last van gehad iig.
 
Ik heb op de mijne ('03) schijven van een zx10r gelegd. Ben dus van 280mm naar 310mm gegaan maar heb nog wel de originele klauwen en gesinterde remblokken van Braking. Remt in mijn ogen als een dolle en heb nergens last van fading. Maar misschien rem ik niet hard genoeg ;-). Afgelopen weekend op Ecuyers nergens last van gehad iig.
Waarschijnlijk lossen die schijven het probleem op. Wat voor bussen heb je tussen de remklauwen en vork zitten?
 
Waarschijnlijk lossen die schijven het probleem op. Wat voor bussen heb je tussen de remklauwen en vork zitten?

Zou kunnen. Heb alleen geen idee wat voor bussen ertussen zijn gegaan _O-. Heeft mijn schoonvader voor me gemaakt. Zal het wel even checken bij hem.
 
Waarschijnlijk lossen die schijven het probleem op. Wat voor bussen heb je tussen de remklauwen en vork zitten?

Even gecheckt voor je. Zijn gewoon op maat gedraaide stalen buisjes. Schoonvader heeft 25 jaar aan motorcross gedaan en is monteur van beroep (dus ik vertrouw hem op zijn blauwe ogen haha).
 
Terug
Bovenaan Onderaan