Racen op een ZX6R (alle jaren)

Iemand hier ervaring met quickshifters voor de zx6r '03/'04 ?
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Heeft iemand overigens nog een stuurdemper liggen?
Of zou iemand detailfoto's kunnen maken van een gemonteerde stuurdemper, dan zoek ik de brackets er wel bij in China....
 
1399287


Afgelopen najaar ook een zx6r aangeschaft omdat van me fz1 de versnellingsbak kapot was en het te lang duurde voor deze gemaakt was :)
Hiermee afgelopen week naar assen geweest.
:]
Begonnen in de minder ervaren groep(CRT) omdat ik nog nooit op circuit ben geweest. Wat een ervaring! Maar wat een chaos bij de laatste 2 sessies vrij rijden zeg.. ondanks de stuntpiloten die in de weg reden toch nog 2:12 kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
De remmen zijn gewoon ruk, daar kun je weinig aan doen.
Er schijnen 4 zuiger remklauwen te zijn die kunt monteren, die minder last van fading hebben.

Als je het stotteren eruit wil hebben zal je denk ik toch naar een testbank moeten.

Het kan een hoop zijn.
Vervuilde carberateur, brandstof filter wat begint vol te raken met troep, carbs afstellen etc.
Zelfs in je ontsteking kan het zitten.
 
Inmiddels zijn de rempoblemen hier (voorlopig) zo goed als opgelost. Met dank aan Racekip #1 andere (gebruikte) originele remschijven gemonteerd. In combinatie met de Nissin remklauwen van het 09 model en EBC remblokken zijn de trillingen weg en heb ik ook geen last van fading meer. Ik vermoed dat de oude remklauwen bleven slepen waardoor de remschijf links steeds krom trok.
 
Weet iemand of het mogelijk is om op de ZX6R (2003/2004) een schakelaar te maken om handmatig de fan in te schakelen en hoe dit makkelijk te doen is?

Bij hete dagen rond de 30 graden blijft de Kawa zo rond de 96 graden en als je de baan afkomt loopt dit op naar 104 voordat de fan begint te draaien. Dit vind ik zelf redelijk hoog dus zet liever de fan wat eerder aan.
 
Uiteraard is het te maken.

Kwestie van een kabel regelrecht naar je fan leggen met een schakelaar (en een zekering) er tussen
 
Uiteraard is het te maken.

Kwestie van een kabel regelrecht naar je fan leggen met een schakelaar (en een zekering) er tussen
Of een zender monteren die wat eerder aanspreekt (iets lagere inschakeltemperatuur dus)

Grtz,fRank
 
Dat klinkt ook goed, hoe doe je dat dan?
Zo'n zender heeft een bepaalde temperatuurrange waar ie op moet in - en uitschakelen (die waarde staat er ook op trouwens als het goed is). Door die inschakelwaarde lager te kiezen zal de fan dus eerder aanslaan.Kwestie van de juiste zender erbij zoeken.
Ik heb er bv in mijn klassieke Alfa met gekieteld blok eentje gefreubeld die al bij 88gr C. inkomt.

Grtz,fRank
 
Hoever hebben jullie de voorvork doorgestoken? In het bijzonder de 2003-2004 modellen.

Ik vind de slijtage van de achterband bij mij vrij hoog. Een K2 is na 2 circuitdagen op en een K3 houd het niet heel veel langer uit. Terwijl een voorband bij mij nauwelijks slijt. Misschien kan ik dit oplossen door de voorvork iets (meer) door te steken.

Volgens mijn gegevens werd de 2003 ZX6 op een 120/65 voorband afgeleverd. Tegenwoordig rijden we met een 120/70 (=hoger), dus dit hoogteverschil zou sowieso wat gecompenseerd moeten worden.

De mijne had ik op 4mm gezet (gemeten van kroonplaat tot aan de cap van de voorvork, dus alleen het goudkleurige wat uitsteekt gemeten) maar nu op 6mm om te kijken of dit effect heeft op het sturen en de achterband slijtage. Ben benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoever hebben jullie de voorvork doorgestoken? In het bijzonder de 2003-2004 modellen.

Ik vind de slijtage van de achterband bij mij vrij hoog. Een K2 is na 2 circuitdagen op en een K3 houd het niet heel veel langer uit. Terwijl een voorband bij mij nauwelijks slijt. Misschien kan ik dit oplossen door de voorvork iets (meer) door te steken.

Volgens mijn gegevens werd de 2003 ZX6 op een 120/65 voorband afgeleverd. Tegenwoordig rijden we met een 120/70 (=hoger), dus dit hoogteverschil zou sowieso wat gecompenseerd moeten worden.

De mijne had ik op 4mm gezet (gemeten van kroonplaat tot aan de cap van de voorvork, dus alleen het goudkleurige wat uitsteekt gemeten) maar nu op 6mm om te kijken of dit effect heeft op het sturen en de achterband slijtage. Ben benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn.
Die van mij staat op 8 mm ongeveer. De achterschokbreker is bij mij ook in hoogte instelbaar (geen idee of dat standaard is), daar kun je ook nog mee spelen.

Nog een idee: misschien staat je vering achter te strak waardoor je band extra belast wordt.
 
Weet iemand hoe het zit met de uitwisselbaarheid van onderdelen van de 03/04 ZX6R tov andere bouwjaren?

Bijvoorbeeld of een achtervelg van de 2005 in een 2003 past en de achterbrug?
De voorvelg moet 1-op-1 passen, heeft echter grotere schijven (pluspunt) en is wat lichter.
 
Na 1,5 dag op andalucië, de boel helaas een beetje stuk.....

Heeft iemand toevallig nog spullen onder het stof liggen voor een ZX6R 2007/2008 (Veel van eerdere en latere modellen kan het zelfde zijn)
oa. gezocht: Kappenset, voorvelg, clip-ons.

20191022_145929.jpg
20191022_145949.jpg
1910214080.jpg
 
Aiij balen!, zelf niks aan overgehouden??
Ik heb misschien nog wel originele clipons liggen maar dan moet ik even op m'n zolder in de garage kijken,
 
Hey chris!
Is het nog gelukt met die beschermhendel?
Op hotparts.nl staan trouwens een hoop onderdelen van 07-08 model, misschien staat er wat voor je tussen?
 
Hey chris!
Is het nog gelukt met die beschermhendel?
Op hotparts.nl staan trouwens een hoop onderdelen van 07-08 model, misschien staat er wat voor je tussen?
Haha die stond in mn frame... Dat word ook nog een uitdaging komende winter....
 
Iemand een nette uitlaat liggen voor een zx6r 2010? :)

Zit nu een arrow Gp2 dempertje op ( komt automatisch als decat ) dat veeeeels te luid zal zijn bij elk circuit gebruik.

Linkpipe + lange demper of volledig systeem.
Betaalbaar nieuw mag natuurlijk ook altijd.

Overige onderdelen;
Rearset
Quickshifter ( heb al Pc5 )
Snelgas

pm maar indien iemand wat heeft!

Voorstellen van de motor zal eens gebeuren als hij ooit klaar staat.
 
Heren,

Ik reed voorheen met Carbone Lorraine XBK5 remblokken. Afgelopen jaar waren deze aan vervanging toe en zijn er Brembo SC blokken onder gekomen. Hier heb ik op straat een kort stuk mee gereden en daarna 1 circuitdag mee gereden. Ik merkte op het circuit dat ik behoorlijk moet knijpen met de Brembo's. Voor mijn gevoel remde de CL blokken veel harder.

Ik heb ze er vanavond even uitgehaald maar ik kan er visueel niks aan ontdekken, behalve dat oorspronkelijk rode verf erg zwart en bros geworden is.

20191216_214759.jpg


20191216_211913.jpg


Over de montage heb ik momenteel weinig twijfels. Alles is mooi schoongemaakt bij het vervangen.

IMG-20190806-WA0002.jpg

IMG-20190806-WA0003.jpg

IMG-20190806-WA0005.jpg


Zijn er mensen hier die ook deze ervaring hebben met deze blokken? Is de bite van de CL blokken echt zoveel sterker?

Owja, er komt ook nog eens veel meer remstof vanaf. M'n voorwiel en vorkpoten zitten helemaal onder na 1 dagje....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan