Racen op een ZX6R (alle jaren)

Ze zijn er wel lovend over.


Dus goede vraag, ik heb zelf de ervaring niet tussen de Brembo en de Carbon Loraine remblokken, dus daar kan ik je helaas niet echt mee helpen.
 
De SC zijn gesinterde blokken voor Street/Track gebruik volgens Brembo en dit is ook waar ik ze voor gebruik. De XBK5 blokken zijn qua omschrijving precies hetzelfde. De XBK5's waren eigenlijk prima, maar die waren niet direct beschikbaar en Brembo heeft tenslotte ook een goede naam.

Ik heb gisteren de blokken er nog eens uitgehaald en licht opgeschuurd. Als dat geen verbetering brengt dan moet ik me even bedenken wat ik doe; oprijden of vervangen. Ik zet er de volgende keer iig weer XBK5's onder.

M'n motor heeft daarnaast nog nooit zo onder de zwarte zooi gezeten na één circuitdag. Toen ik gisteren de blokken uitbouwde zag ik dat de vorkpoten en het spatbord helemaal onder zitten. Dat is vast geen teken van een lange levensduur...
 
De SC zijn gesinterde blokken voor Street/Track gebruik volgens Brembo en dit is ook waar ik ze voor gebruik. De XBK5 blokken zijn qua omschrijving precies hetzelfde. De XBK5's waren eigenlijk prima, maar die waren niet direct beschikbaar en Brembo heeft tenslotte ook een goede naam.

Ik heb gisteren de blokken er nog eens uitgehaald en licht opgeschuurd. Als dat geen verbetering brengt dan moet ik me even bedenken wat ik doe; oprijden of vervangen. Ik zet er de volgende keer iig weer XBK5's onder.

M'n motor heeft daarnaast nog nooit zo onder de zwarte zooi gezeten na één circuitdag. Toen ik gisteren de blokken uitbouwde zag ik dat de vorkpoten en het spatbord helemaal onder zitten. Dat is vast geen teken van een lange levensduur...

Klopt, maar blokken die hard slijten voeren vaak wel veel warmte af.
Dus dat is wel weer gunstig.
 
Ik heb gisteren voor de lol een net mailtje naar Brembo gestuurd met "customer feedback". Ik ben erg benieuwd of ze gaan reageren... :z
 
Hallo iedereen,

Allereerst iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik zal me nu dan ook maar direct even voorstellen... Ik ben Riesja, momenteel 28 jaar en kom uit Spijkenisse. In een ver verleden nog een hoop gereden met minibikes maar nu veels te groot en veels te zwaar ( een beetje gelijkwaardig met een clown op een minifiets:+). Omdat het toch altkjd is blijven kriebelen vorig jaar een dag supermoto gereden bij supermotoschool. Omdat ik eigenlijk niet met me normale motor het circuit op wilde, heb ik er een paar maanden terug een zx6r uit 2000 bijgekocht.
De motor zelf heeft nog wel gewoon een kenteken en is ook nog vrij standaard( ik zal er zelf toch nog niet het maximale uit weten te halen).
Nu moet er nog wel wat aan gebeuren zoals remblokken olie en eventueel banden. Nu zitten er pirelli diablo rossos onder, maar de vorige eigenaar was hier in de regen als de dood voor.
Zijn er nog tips voor kleine aanpassingen waar je op de baan profijt van hebt.
 
De 2000 is een fijne motor.

Maar je kunt de voorpoten makkelijk 1 cm doorsteken en de achterkant omhoog schroeven voor een beter stuur gedrag.
En als je er dan in wil investeren dan zou ik zeker de vering aanpassen.
 
Wat zijn de circuit-rij-plannen van 2020?

Mijn eigen plannen 2020:
Geboekt:
Alcarras - eind maart - Racecracks

Nog niet geboekt:
Mettet - 18 & 19 Juli - Intertrack
Assen - 24, 25 (en misschien 26 augustus) - Circuitschool (en misschien Racecracks)
 
@racekip bedankt voor je advies. In de voorpoten zitten momenteel wp veren ipv standaard, ik weet niet of dit al verbeterd resultaat opleverd? Misschien ook handig om een keer lars hyperpeo oid te rijden en de vering af te laten stellen of is dit zelf ook makkelijk te doen?

Wel had ik op dit forum gelezen dat carbon loraine xbk5 blokken wel goede blokken zijn voor een schappelijke prijs, echter zijn deze volgens mij niet voor deze zx6r te krijgen. Zelf zat ik te kijken vppr de brembo blokken gesinterd voor straat/race, al lees ik hier verschillende ervaringen. De z04 blokken zijn me net even iets te duur om mee te beginnen.

En kwa banden... ik lees wel goede verhalen over de metzeler racetec rrk1, nu kan ik een paar gebruikte bandjes overnemen alleen zit er een verschil in de hoogte met de huidige banden. Nu zitten er 180/55r17 en 120/60R17 onder en de banden die ik kan overnemen zijn 180/60R17 en 120/70R17.

Is dit verschil zodanig groot dat de band niet zal passen of is dit te doen? Alvast bedankt:)

Mijn eigen planning voor dit jaar is:
13 april mettet bij intertrack
27 juli zandvoort bij intertrack

en een optie op 10 of 12 juli assen bij 2the experience of crt( twijfel nog bij welke organisatie omdat alles nieuw is:p)
 
Zowieso enkele dagen intertrack op Mettet, waarschijnlijk ook 1x zolder met intertrack en ik wil zeker dit jaar Franco eens doen met de ZX6R. Een aantal jaar geleden gedaan met de CBR600RR. Ik zou gerust enkele dagen mettet willen ruilen voor 1 dag Franco.
 
@racekip bedankt voor je advies. In de voorpoten zitten momenteel wp veren ipv standaard, ik weet niet of dit al verbeterd resultaat opleverd? Misschien ook handig om een keer lars hyperpeo oid te rijden en de vering af te laten stellen of is dit zelf ook makkelijk te doen?

Wel had ik op dit forum gelezen dat carbon loraine xbk5 blokken wel goede blokken zijn voor een schappelijke prijs, echter zijn deze volgens mij niet voor deze zx6r te krijgen. Zelf zat ik te kijken vppr de brembo blokken gesinterd voor straat/race, al lees ik hier verschillende ervaringen. De z04 blokken zijn me net even iets te duur om mee te beginnen.

En kwa banden... ik lees wel goede verhalen over de metzeler racetec rrk1, nu kan ik een paar gebruikte bandjes overnemen alleen zit er een verschil in de hoogte met de huidige banden. Nu zitten er 180/55r17 en 120/60R17 onder en de banden die ik kan overnemen zijn 180/60R17 en 120/70R17.

Is dit verschil zodanig groot dat de band niet zal passen of is dit te doen? Alvast bedankt:)

Mijn eigen planning voor dit jaar is:
13 april mettet bij intertrack
27 juli zandvoort bij intertrack

en een optie op 10 of 12 juli assen bij 2the experience of crt( twijfel nog bij welke organisatie omdat alles nieuw is:p)
SBS dual sinter zijn ook erg goede blokken
stalen remleidingen ook monteren als ze er nog niet opzitten
180/60/17 en 120/70/17 zijn ideale maten op deze motor dus zou ik zoiezo verkiezen boven de maten die je er nu op hebt liggen
 
Wel had ik op dit forum gelezen dat carbon loraine xbk5 blokken wel goede blokken zijn voor een schappelijke prijs, echter zijn deze volgens mij niet voor deze zx6r te krijgen. Zelf zat ik te kijken vppr de brembo blokken gesinterd voor straat/race, al lees ik hier verschillende ervaringen. De z04 blokken zijn me net even iets te duur om mee te beginnen.
Er zijn wel XBK5 blokken voor je ZX6R. De complete catalogus vindt je hier; https://indd.adobe.com/view/a0a89c53-3344-422b-821e-c234072aa8a9
Volgens mij heb je de 2255 nodig. Ik heb ze de vorige keer voor een nette prijs bij Motorcenter Haarlemmermeer gekocht...

EBC EPFA's zouden ook nog een alternatief kunnen zijn; EPFA Sintered Fast Street and Trackday Pads

Verder zou mijn advies zijn om het belangrijkste onderhoud op orde te maken; blok, banden, remmen en vering. Dan kan je rondrijden met het volste vertrouwen in je materiaal. Denk bij de vering ook aan de achterdemper en de lagers in het linksysteem. Als je de kans hebt zou ik de vering door een specialist laten doen. Die heeft ook de ervaring om je te adviseren qua afstelling.

Verder de centjes in de zak houden en uitgeven aan circuitdagen.

Ps. Er zijn een hoop mensen tevreden over die Brembo SC blokken. Misschien heb ik gewoon een slechte partij...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties:) Bandjes zijn gekocht, gelukkig zaten er al stalen remleidingen op.
Ben er nu in ieder geval achter dat er meer keuze is in remblokken dan ik dacht. Het enige probleem is dat ik nu niet kan kiezen... zoveel keuze :+.
Voor wat betreft onderhoud, dat lijkt mij inderdaad prio 1. Zojuist een nieuw oliefilter met motul 300v besteld aangezien ik daar goede ervaringen mee heb. Mijn rsv mille is er dol op. Verder nieuwe rem/koppelings olie lijkt mij geen overbodige luxe.

Ook ben ik nog op zoek naar een goede rucprotector. Ik heb al gezocht op MF maar al deze topics zijn behoorlijk oud. Waar rijden jullie mee en bevalt deze?
 
Bedankt voor de reacties:) Bandjes zijn gekocht, gelukkig zaten er al stalen remleidingen op.
Ben er nu in ieder geval achter dat er meer keuze is in remblokken dan ik dacht. Het enige probleem is dat ik nu niet kan kiezen... zoveel keuze :+.
Voor wat betreft onderhoud, dat lijkt mij inderdaad prio 1. Zojuist een nieuw oliefilter met motul 300v besteld aangezien ik daar goede ervaringen mee heb. Mijn rsv mille is er dol op. Verder nieuwe rem/koppelings olie lijkt mij geen overbodige luxe.

Ook ben ik nog op zoek naar een goede rucprotector. Ik heb al gezocht op MF maar al deze topics zijn behoorlijk oud. Waar rijden jullie mee en bevalt deze?

Ik rijd zelf met zoiets.

 
Ik rij tevreden rond met een Knox Aegis. Daar is tegenwoordig een nieuwere versie van beschikbaar...

aegis-540x810.jpg
 
Heren,

Ik ben nog op zoek naar wat parts om mijn '03 ZX-6R te upgraden/onderhouden.
Misschien heeft iemand nog iets liggen.

Ik zoek oa

-Remschijven 300mm (Alle ZX-6R vanaf 2005 en div andere modellen)
-Voorvelg (vanaf 2003) en achtervelg (1998-2003) voor reservebanden
-Racekuip 2003/2004
-distributieketting
-Schokbreker 2003/2004
 
Heren,

Ik ben nog op zoek naar wat parts om mijn '03 ZX-6R te upgraden/onderhouden.
Misschien heeft iemand nog iets liggen.

Ik zoek oa

-Remschijven 300mm (Alle ZX-6R vanaf 2005 en div andere modellen)
-Voorvelg (vanaf 2003) en achtervelg (1998-2003) voor reservebanden
-Racekuip 2003/2004
-distributieketting
-Schokbreker 2003/2004
Inmiddels een voorwiel met schijven van een 2007 gescoord, wordt nog wat *O*
 
Hallo allemaal. Ik zal me hierbij even voorstellen. Ik ben niels 31 jaar. Ik rij op een zx10r 2005 op straat. Ik zeg al 3 jaar dat ik het circuit op wil om wat dagen te sturen. Nu heb ik een zx6r 2005 motor gekocht met glij schade. Tot nu toe in zo verre weer opgebouwd. Raden jullie als ervaren racers mij aan om de vering te upgraden? En de twv voor -1 te zetten? Ik ga alleen op assen rijden. 💚
20200113_195614.jpg
 
Vering zou ik persoonlijk altijd doen, is belangrijker dan performance parts
Tevens zou ik andere remklauwen opsnorren (hoeven niet veel te kosten) want die je erop hebt zitten gaan geheid een keer problemen geven
 
Wat Chrisjemol zegt is een goede, de remklauwen upgraden. De Nissins van een 2007+ ZX6R zijn al een stuk beter (zitten op meerdere modellen) en zijn voor weinig te krijgen.

Qua vering zou ik het in ieder geval op je gewicht laten afstellen. Misschien kom je dan met het standaard spul al een heel eind. Dan eerst eens lekker sturen, misschien loop je op een gegeven moment tegen bepaalde dingen aan. Ook eventjes verse olie in de vork doen.

Tandwiel -1 voor vind ik zelf wel fijn en kost bijna niets.

Vind je ZX6R er al netjes bij staan, zeker als beginnend circuit rijden kun je daar zeker mee vooruit :)
 
Vering zou ik persoonlijk altijd doen, is belangrijker dan performance parts
Tevens zou ik andere remklauwen opsnorren (hoeven niet veel te kosten) want die je erop hebt zitten gaan geheid een keer problemen geven

De klauwen zijn al op de post, Heb de nissins ook op de zx10r zitten, dat remt zoveel beter als de Tokico. Vering ga ik dan bestellen. Bedankt!
 
Wat Chrisjemol zegt is een goede, de remklauwen upgraden. De Nissins van een 2007+ ZX6R zijn al een stuk beter (zitten op meerdere modellen) en zijn voor weinig te krijgen.

Qua vering zou ik het in ieder geval op je gewicht laten afstellen. Misschien kom je dan met het standaard spul al een heel eind. Dan eerst eens lekker sturen, misschien loop je op een gegeven moment tegen bepaalde dingen aan. Ook eventjes verse olie in de vork doen.

Tandwiel -1 voor vind ik zelf wel fijn en kost bijna niets.

Vind je ZX6R er al netjes bij staan, zeker als beginnend circuit rijden kun je daar zeker mee vooruit :)

Dankjewel. Probeer altijd de motor zo goed mogelijk te onderhouden, sleutel zelf al jaren aan motoren. Tandwiel zal ik aanpassen en de vering ook. De remklauwen zijn al op de post 👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan