Racen op een ZX6R (alle jaren)

5 oktober de laatste circuitdag van dit jaar gereden op zandvoort. Helaas zat het weer totaal niet mee en was het meer waterfietsen dan rijden. De kawa stond dan ook op regenbanden.

Tijdens het plaatsen van de bandenwarmers viel op dat het voorwiel behoorlijk aanliep. Hierop de klauwen eraf gehaald en alle zuiger geinspecteerd. Gek genoeg waren ze allemaal behoorlijk schoon en kon ik ze met de hand terug duwen. De lokale motorondersteuning die daar aanwezig was zei dat het door mijn remblokken kwam (cl xbk5).
Heb gisteren dan ook andere blokken geplaatst van galfer, alleen lopen de remmen nog steeds aan.

Iemand hier ervaring mee? en wat zou het eventueel kunnen wezen? Ik heb helaas die hele fijne tokico 6 zuiger remklauwen:/

Hoeveel km heeft de motor gereden?

De stiften waar de zuigers overheen glijden die slijten namelijk ook.
Daar komt een 'kuiltje' in en dat kan er voor zorgen dat de blokken minder goed terug komen.
 
Huidige km stand is iets van 57000km (dacht ik). Ik heb zelf, op het vervangen van de blokken en het een beetje schoonmaken van de zuigers na, weinig gedaan aan de klauwen. Is er een manier om dit uit te sluiten? En ik durf het haast niet te vragen maar de klauwen zullen dan zeker uit elkaar moeten?

@chrisjemol ik denk niet dat dat hier het geval is (al weet ik natuurlijk niks zeker). De klauwen lopen zo erg aan dat het wiel blijft draaien als je eraan draait. Ik heb vervolgens ook nog 10 minuten ermee gereden (godzijdank ben ik nog heel binnen gekomen):$.
 
dan zuigers eruit pompen en seals vervangen
klauwen hoeven daar niet perse voor uit elkaar
al is helemaal uit elkaar niet meer dan paar bouten en seals tussen de 2 helften vervangen
 
Huidige km stand is iets van 57000km (dacht ik). Ik heb zelf, op het vervangen van de blokken en het een beetje schoonmaken van de zuigers na, weinig gedaan aan de klauwen. Is er een manier om dit uit te sluiten? En ik durf het haast niet te vragen maar de klauwen zullen dan zeker uit elkaar moeten?

@chrisjemol ik denk niet dat dat hier het geval is (al weet ik natuurlijk niks zeker). De klauwen lopen zo erg aan dat het wiel blijft draaien als je eraan draait. Ik heb vervolgens ook nog 10 minuten ermee gereden (godzijdank ben ik nog heel binnen gekomen):$.

Nee het gaat om het asje waarmee de klauwen vast zitten.
Daar hoef je geen klauwen voor uit elkaar te halen.
 
Ingesleten remblokpennen kan ook idd en is voor nu het simpelste om even snel op het oog te controleren.
Klauw reviseren is minder spannend dat het klinkt hoor, .
Splitsen maakt het wel makkelijker om de zuigers er allemaal uit te krijgen met de compressor. ( Zorg dan wel dat je een vangnetje heb :+)
Je kan ook kijken naar remklauwen van een cbr600rr / cbr954rr 2003 als upgrade ofzo?
of een bracket erop zetten zodat je radiale klauwen kan monterenO-), mogelijkheden zat maar aan alles zit een prijskaartje :)
 
Ja ik had daar inderdaad al voor zitten kijken. Ik las hier al het een en ander voor de radiale versie, maar dit zijn natuurlijk de axiale varianten. Voor nu zal ik nog ff mijn 2 setjes remblokken wegslijten die ik heb liggen( als ik ze goed krijg dan).
Welke klauwen zijn een goed en betaalbaar alternatief, dan kan ik al een oogje in het zeil houden:p
 
De klauwen die Baartaap al zegt zijn goed.

Anders kun je ook nog kijken naar een remklauw adapter naar radiaal.

En dan zou ik persoonlijk kijken naar Nissin klauwen.
En een radiale rempomp doen.
 
Top bedankt voor jullie antwoorden.
Even voor mijn beeldvorming...
Als.ik de klauwen van een cbr600rr op de kop kan tikken kan ik deze zo overzetten zonder enige aanpassing?

Mocht ik toch besluiten voor radiale te gaan, waar kan ik dan de apaters hiervoor vinden en welk type remklauwen heb ik dan nodig? sorry voor de vele vragen maar had dit nog niet eerder terug kunnen lezen. Probeer voor nu even een afweging te maken ook met de kosten die het ket zich meeneemt.
 
Je zou de Honda klauwen één op één over moeten kunnen zetten.

Zo'n adapter kun je bijvoorbeeld op ebay of één van de China sites vinden.
 
Zojuist maar eens begonnen met het overbouwen van de nieuwe cbr600rr klauwen op de kwaak. Helaas tijdens het monteren van de klauwen ben ik erachter gekomen dat het enige wat past de remblokken zijn die over de schijf heen valt🤣🤣😑.

De bouten van de honda klauwen zijn zowieso al een stuk dunner. Verder komen de ophangpunten helemaal niet overeen met die van de kawa.

Mooi zuur dus, maar dit waren dus wel de cbr600rr klauwen die over gezet konden worden?:/. Deze gaan dus weer de verkoop in, maar weet iemand zeker dat de andere bovengenoemde opties 1 op 1 passen?
 
Zie foto s :/
 

Bijlagen

  • 20201031_165910.jpg
    20201031_165910.jpg
    1 MB · Weergaven: 9
baartaap gaf hierboven aan dat 954 klauwen zouden passen
mijn lijstje zijn de klauwen waarvan ik weet dat die dezelfde maten als de 954hebben.
ik meen dat 600rr verschillende maten had in de jaren ofzo

ik heb hier cbr954 klauwen liggen
meet jouw klauwen eens op, dan vergelijk ik ze met die ik hier heb
 
Heb ze net even snel opgemeten. Hart hart afstand is zo n 61,5 mm. De Tokicos zitten op 90 mm. Toch lijkt de bevestiging van de tokico's iets anders te zijn? heb er even een fotoje van geschoten.

De bevestigingsbouten van de klauwen zijn m10 voor de tokicos maar de nissins zijn M8.
 

Bijlagen

  • 20201101_172754.jpg
    20201101_172754.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 7
  • 20201101_172733.jpg
    20201101_172733.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 7
  • 20201101_172708.jpg
    20201101_172708.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 7
Nou de opmerking van bastard klopt dus niet. Ik heb cbr954 klauwen en de hart-hart afstand is 63mm
Dus alle klauwen uit het lijstje die ik stuurde zullen enkel met adapter passen...
 
Ik heb een setje nissin klauwen in gebruik op mijn suzuki die is ook 90mm hart afstand.
maar dat is het type voor jullie hier hebben.

121792208_3442486235774040_1775598537434485680_n.jpg
 
Nog even een beetje zitten googelen. Maar onze overzeese theedrinkende buren beweren dat de remklauwen van een gsf1200 bandit 96-00 wel moeten passen.

Ze zijn alleen niet makkelijk te krijgen:/ voor nu maar even de tokicos weer aan de praat zien te krijgen:(
 
Nou de opmerking van bastard klopt dus niet. Ik heb cbr954 klauwen en de hart-hart afstand is 63mm
Dus alle klauwen uit het lijstje die ik stuurde zullen enkel met adapter passen...
Was ik niet, ik vertel alleen de waarheid ;). Overigens zou ik er ook andere klauwen op gooien; ik heb die oude klauwen al ooit helemaal uit elkaar getrokken om te reinigen enz, lang geleden maar wat ik me kan herinneren liepen ze toen na een paar maanden weer aan. Vond ze overigens wel goed remmen voor zo'n oude fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan