Racen op een ZX6R (alle jaren)

Ja ik zit een beetje tussen wal en schip ik weet even niet waar ik goed aan doe. Ik heb nog een extra set goede remblokken liggen voor de tokicos en ze remmen prima. Maar als.ik hoor dat ze snel weer kuren kunnen gaan vertonen is het misschien beter om het geld voor een revisiekit in een nieuw setje klauwen te steken?
 
Gewoon vd winter op de uitkijk voor andere. Deze verkopen incl blokken aan een straatrijder waar ze niet zo warm worden

Maar de klauwen die je nu hebt kan je denk ik wel monteren met een adapter. Anders laat je die maken
 
Vraagje, mijn 2009 zx6r doet al 10 jaar trouwe dienst op het circuit (hoewel steeds minder en ze dan ook nog vaak in de regen staat :S ) heeft ze nooit meer nodig gehad dan wat vloeistoffen en filters.

Ik bedacht me dat het misschien wel eens tijd werd voor wat extra onderhoud.
Wat laten jullie zoal (preventief) doen ? en waar ? Gewoon bij de motorzaak om de hoek of beter langs bij de specialist ?
Zijn er nog eenvoudig een paar pk te winnen met een ECU remap of moet ik diep in de buidel tasten wil ik erop vooruit gaan ?
 
Heb voor mijn 2003 preventief natuurlijk de oliën en vloeistoffen gedaan. Ook voor de vering. Daarnaast heb ik dit jaar o.a. de kleppen laten stellen (check laten doen en toen bleek er eentje te ruim te staan). Ook maar meteen demper opnieuw laten vullen en nieuwe voorveren. Gedaan bij Pajic, eerste keer daar maar zeer tevreden.
 
Een vraagje... na een tijdje niks te hebben gedaan aan de kawa besloten hem vandaag weer even op te bouwen. Ik ben bij het in elkaar zetten van het achterwiel tegen een klein probleemje aangelopen.
De spacer links achter is aan 1 kant verdikt aan de binnenkant. Ik heb hem uiteraarr keurig schoongemaakt zodat ik niet meer kan zien welke naar het frame moet en welke naar het lager in het wiel.
Weet iemand deze vraag toevallig te beantwoorden? het gaat om een zx6r uit 2000.

Ik heb al op.internet en op de tekeningen gekeken. En het lijk of de dikke kant naar buiten moet op de tekeningen, alleen ben ik hier niet zeker van en lees ik veel tegenstrijdigheden.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20210112_164514.jpg
    20210112_164514.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 6
Volgens mij met de verdikte kant tegen het frame maar durf niet 100% te zeggen.

Ben zelf op zoek naar evt een voorwiel en remschijven vanaf bouwjaar 2005, iemand nog wat liggen?

Voor de liefhebber heb ik evt nog verschillende setjes 280mm remschijven van het 2003/2004 model liggen.
 
Ja volgens mij ook weinig al durf ik dat niet met zekerheid te zeggen haha. De buitendiameter is hetzelfde en hij loopt tegen hetzelfde gedeelte van het lager aan.
 
Wegens overstap op 300mm schijven heb ik nog diverse setjes remschijven voor de ZX6 van 2003/2004 (280mm) liggen. Zowel originele als aftermarket wave-schijven. Misschien iemand interesse? Graag PB.
 
Kan iemand mij vertellen waarom regenbanden vaak 190/60 zijn en niet gewoon 180/60 ? 180/60 is ook wel te vinden alleen veel en veel minder dan de 190.
 
Inmiddels de ouwe trouwe zx6r verkocht.....
 

Bijlagen

  • 20210116_123642.jpg
    20210116_123642.jpg
    329,9 KB · Weergaven: 12
  • IMG-20210116-WA0002.jpg
    IMG-20210116-WA0002.jpg
    160,3 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan