Racen op een ZX6R (alle jaren)

Inter-track had op het laatste moment nog plaatsen vrijgegeven, maar helaas had ik al Zandvoort geboekt (incl. regen :(). Volgend jaar misschien een nieuwe kans.

Ik ben nu nog aan het twijfelen over een dagje Mettet met Circuitfun.be in september... Hoe zijn de ervaringen met deze organisatie?
 
Laatst bewerkt:
Inter-track had op het laatste moment nog plaatsen vrijgegeven, maar helaas had ik al Zandvoort geboekt (incl. regen :(). Volgend jaar misschien een nieuwe kans.

Ik ben nu nog aan het twijfelen over een dagje Mettet met Circuitfun.be in september... Hoe zijn de ervaringen met deze organisatie?
Was dat de 27e juli?:p tot nu toe nog geen een dag goed weer gehad op zandvoort:p
 
Gisteren weer aardig aan de tijd kunnen sleutelen op Assen, nu 2:02:805. Een 1000 inhalen blijft nog steeds een dingetje. Vaak om er 1 voorbij te steken moet je afwijken van je lijn waardoor je op het rechte stuk tekort komt en weer achter diegene eindigt.
Heeft iemand daar nog trucjes voor?
 
Gisteren weer aardig aan de tijd kunnen sleutelen op Assen, nu 2:02:805. Een 1000 inhalen blijft nog steeds een dingetje. Vaak om er 1 voorbij te steken moet je afwijken van je lijn waardoor je op het rechte stuk tekort komt en weer achter diegene eindigt.
Heeft iemand daar nog trucjes voor?
Inhalen in bochten waar geen recht stuk op volgt. Dus inhalen bij Strubben of GT heeft geen zin.
 
Ja het vergt iets meer planning.
Strubben heeft inderdaad geen zin, maar GT gebruik ik wel vaak.

Ossenbroeken binnenkant er naast zitten. Soms proberen ze dan veenslang er direct weer voorbij, maar dan lukt uitremmen wel.

Ramshoek apex buitenom is ook favoriet, al is het niet helemaal de veiligste, en je moet al hebben gezien dat hij er niet hard doorheen gaat.

Anders GT uitremmen, als ze toch een strakke exit hebben en je inhalen op het rechte stuk, kun je ze wederom uitremmen bij Haarbocht.
Zie vanaf 09:30, komt hij me ook weer voorbij rechte stuk. Zit toch minimaal 80pk tussen.
 
Laatst bewerkt:
Of vol gas door meeuwenmeer heen.
En hun dat niet doen kun je ze richting de Ramshoek voorbij steken.
Klopt, als je echt veel sneller bent kun je na uitkomen Duikersloot/voor insturen Meeuwenmeer er al langs of zelfs buitenom bij meeuwenmeer. En anders bij de Ramshoek inderdaad.
 
Hmm bedankt voor de tips:) toch maar weer even terug naar de tekentafel. Ga er volgende keer is even aan werken. toch blijven gt en strubben mooie momentjes maar niet op een 600:/ Superfrustrerend ergens continu achter te hangen dan vervolgens na een inhaalpoging op het rechte stuk weer terug bij af te zijn haha
 
Alleen Strubben is echt kansloos om in te halen op een 600. Of Ossenbroeken er al naast zetten, of wachten tot ruskenhoek en later.
GT is absoluut wel een mooi punt, omdat je hem bij ramshoek al goed kunt positioneren.
 
Alleen Strubben is echt kansloos om in te halen op een 600. Of Ossenbroeken er al naast zetten, of wachten tot ruskenhoek en later.
GT is absoluut wel een mooi punt, omdat je hem bij ramshoek al goed kunt positioneren.
Heb dat helaas ook ondervonden haha. Gt was inderdaad nog te doen, maar ondanks dat strubben uitnodigd is het haast niet te doen met een 600. Toch volgende keer maar een andere inhaalplek kiezen:)
 
Eerlijk gezegd pak ik alle plekken waar ik m erlangs kan sturen aan, ook de strubben.
Ook al komt een 1000 me voorbij, ze pakken dan minder meters op het rechte stuk als dat je erachter blijft hangen.
Met een beetje mazzel kan je m bij aanremmen ruskenhoek er weer naast zetten en anders insturen stekkenwal.
 
Heren,

Sinds mijn laatste circuitdag vraag ik me af wat ik nu precies gevoeld heb en hoe ik daar een volgende keer op zou moeten reageren;
Bij het uitkomen van de bocht, net voorbij de apex en weer licht op het gas, voelde ik tot 2 maal toe de voorkant zijn grip verliezen. Met andere woorden; het stuur viel erg plotseling naar binnen bij een gelijke input. Ik denk zelf dat het onderstuur was. Als dit bij het insturen was gebeurd was het waarschijnlijk een lowsider geweest maar in beide gevallen had ik het gas al weer geopend en kwam ik alleen maar ernstig wijd uit (vooral door de schrikreactie). Na een bezoekje aan de veringspecialist op het circuit heeft hij de uitgaande demping een halve slag geopend om het voorwiel wat meer op de grond te houden.

Is dit normaal gedrag als het tempo hoger wordt, oftewel bocht door blijven kijken en gas er op? Of is dit echt een grens van de motor die ik niet verder moet opzoeken?
 
Heren,

Sinds mijn laatste circuitdag vraag ik me af wat ik nu precies gevoeld heb en hoe ik daar een volgende keer op zou moeten reageren;
Bij het uitkomen van de bocht, net voorbij de apex en weer licht op het gas, voelde ik tot 2 maal toe de voorkant zijn grip verliezen. Met andere woorden; het stuur viel erg plotseling naar binnen bij een gelijke input. Ik denk zelf dat het onderstuur was. Als dit bij het insturen was gebeurd was het waarschijnlijk een lowsider geweest maar in beide gevallen had ik het gas al weer geopend en kwam ik alleen maar ernstig wijd uit (vooral door de schrikreactie). Na een bezoekje aan de veringspecialist op het circuit heeft hij de uitgaande demping een halve slag geopend om het voorwiel wat meer op de grond te houden.

Is dit normaal gedrag als het tempo hoger wordt, oftewel bocht door blijven kijken en gas er op? Of is dit echt een grens van de motor die ik niet verder moet opzoeken?
Mss is het je voorband die het niet aan kan.
Bandenspanning?
versleten?
 
Geometrie dingetje misschien?
Te veel of te weinig druk op de voorkant.
Kijk eens naar je banden hoeveel mm je nog "over hebt". Soms zie je dat je bij de achterband op de rand zit en voor nog een stuk over hebt. Het zou ongeveer gelijk moeten zijn.
 
Mensen al dagen geboekt in het nieuwe jaar? Voor nu alvast al beide weekenden met race cracks naar alcarras(als onze vriend coronee geen roet in het eten gooit):+.
Verder 23 mei assen, 20 juli assen en 8 sept assen. Ben nog aan het kijken om ergens een keer zandvoort tussen te prakken.
 
Verkoop linkje.

 
Terug
Bovenaan Onderaan