Racen op een ZX6R (alle jaren)

Lage buitentemperatuur, te hoge spanning of een combinatie van beiden. Het kan ook zijn dat je te abrupt (en laat, gezien de plek op de band) op het gas gaat.

Dit valt reuze mee. Spanning wat lager, wat hogere temperaturen en vloeiend op het gas en dan kan de band weer 'helen'.
 
Bedankt Ruud! Heb Ferry ook nog even de vering laten stellen en heb bandendruk verlaagd en probeer rustiger op gas te gaan... voor zover mogelijk.

Slijtage is nu wel minder al was de vorige band het profiel al wegB|
Blijft een leukenbaan wel al liggen er een hoop steentjes op de baan. Had de kawa net een verse zwarte laag actionlak gegeven en het is nu een dalmatier haha
 

Bijlagen

  • 20220326_175652.jpg
    20220326_175652.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 50
  • 20220326_175638.jpg
    20220326_175638.jpg
    181,1 KB · Weergaven: 49
  • Wow
Waarderingen: C4rN
Bedankt Ruud! Heb Ferry ook nog even de vering laten stellen en heb bandendruk verlaagd en probeer rustiger op gas te gaan... voor zover mogelijk.

Slijtage is nu wel minder al was de vorige band het profiel al wegB|
Blijft een leukenbaan wel al liggen er een hoop steentjes op de baan. Had de kawa net een verse zwarte laag actionlak gegeven en het is nu een dalmatier haha

Vering nog orgineel?
 
Bedankt Ruud! Heb Ferry ook nog even de vering laten stellen en heb bandendruk verlaagd en probeer rustiger op gas te gaan... voor zover mogelijk.

Slijtage is nu wel minder al was de vorige band het profiel al wegB|
Blijft een leukenbaan wel al liggen er een hoop steentjes op de baan. Had de kawa net een verse zwarte laag actionlak gegeven en het is nu een dalmatier haha
Zonde van die steenslag, maar die standaard verg laat ook heel makkelijk los.

Ik heb het dit jaar opnieuw gedaan met 2K verf uit spuitbus en dat geeft een veel beter resultaat. Maar die zijn wel veel duurder natuurlijk.
 
Mooie Mivv GP demper gescoord. Heb de extra stille DB killer er voor gekocht. Nu hij is hij zo stil dat ik bang ben dat dit vermogen kost.
Toch maar de normale DB killer halen. Weer 55 euro ;(

1648365348480.png
 
@Racekip #1 de vorige eigenaar heeft er destijds wp progressieve veren voor in laten zetten. Achter dacht ik ook wp.

@Sender klopt ... normaal gesproken doe ik elk jaar de kappen opnieuw. Maar dan zijn ze nog lang niet zo beschadigd als nu. Bezigheidstherapie haha:+
 
@Racekip #1 de vorige eigenaar heeft er destijds wp progressieve veren voor in laten zetten. Achter dacht ik ook wp.

@Sender klopt ... normaal gesproken doe ik elk jaar de kappen opnieuw. Maar dan zijn ze nog lang niet zo beschadigd als nu. Bezigheidstherapie haha:+

Standaard zit er weinig demping in de vork en shock.
Dus een hele zachte setting kan ook zorgen voor extra slijtage.
 
Standaard zit er weinig demping in de vork en shock.
Dus een hele zachte setting kan ook zorgen voor extra slijtage.
Ja klopt ook ferry van Racecracks zei als zoiets, achterveer was gesteld en nu was slijtagepatroon een stuk mooier. Wel weer een band versleten Afgelopen 3 dagen alcarras:$

Nou had ik vorig jaar (dacht ik) een aantal gebruikte slicks gekocht om mee te rijden. Helaas las ik later dat je voor slicks een bepaald tempo moet kunnen rijden om de banden warm te houden. Het tempo was er nu eindelijk dus net even gekeken welke van de slicks ik zou gaan monteren.

Na even graven zag ik dat de DOT codes voor de achterband 2016 en 2017 zijn. Is hiermee nog te rijden of kunnen deze regelrecht naar de stort? Ik heb ze dus al 1 jaar (of twee... tijd vliegt) in de garage liggen.
Van de voorbanden kan 1 voorband sowieso naar het grofvuil of het museum, deze kwam uit 2009 toen waren banden nog vierkant:P Ooit isbij een set circuitkappen en regenbanden gekregen.
De andere voorband uit 2019, ook hierbij de vraag zou dat nog gaan
 
Ja klopt ook ferry van Racecracks zei als zoiets, achterveer was gesteld en nu was slijtagepatroon een stuk mooier. Wel weer een band versleten Afgelopen 3 dagen alcarras:$

Nou had ik vorig jaar (dacht ik) een aantal gebruikte slicks gekocht om mee te rijden. Helaas las ik later dat je voor slicks een bepaald tempo moet kunnen rijden om de banden warm te houden. Het tempo was er nu eindelijk dus net even gekeken welke van de slicks ik zou gaan monteren.

Na even graven zag ik dat de DOT codes voor de achterband 2016 en 2017 zijn. Is hiermee nog te rijden of kunnen deze regelrecht naar de stort? Ik heb ze dus al 1 jaar (of twee... tijd vliegt) in de garage liggen.
Van de voorbanden kan 1 voorband sowieso naar het grofvuil of het museum, deze kwam uit 2009 toen waren banden nog vierkant:P Ooit isbij een set circuitkappen en regenbanden gekregen.
De andere voorband uit 2019, ook hierbij de vraag zou dat nog gaan
ik hou voor Slicks meestal Max 4 jaar oud aan.
 
Ja klopt ook ferry van Racecracks zei als zoiets, achterveer was gesteld en nu was slijtagepatroon een stuk mooier. Wel weer een band versleten Afgelopen 3 dagen alcarras:$

Nou had ik vorig jaar (dacht ik) een aantal gebruikte slicks gekocht om mee te rijden. Helaas las ik later dat je voor slicks een bepaald tempo moet kunnen rijden om de banden warm te houden. Het tempo was er nu eindelijk dus net even gekeken welke van de slicks ik zou gaan monteren.

Na even graven zag ik dat de DOT codes voor de achterband 2016 en 2017 zijn. Is hiermee nog te rijden of kunnen deze regelrecht naar de stort? Ik heb ze dus al 1 jaar (of twee... tijd vliegt) in de garage liggen.
Van de voorbanden kan 1 voorband sowieso naar het grofvuil of het museum, deze kwam uit 2009 toen waren banden nog vierkant:P Ooit isbij een set circuitkappen en regenbanden gekregen.
De andere voorband uit 2019, ook hierbij de vraag zou dat nog gaan

Ik denk dat de overmatige slijtage echt van de zachte demping komt.

Ik had destijds voor door Hyperpro om laten bouwen en achter een Hyperpro shock.
Dat was echt een goede verbetering.
Maar kost wel een hoop natuurlijk.
 
Ik denk dat de overmatige slijtage echt van de zachte demping komt.

Ik had destijds voor door Hyperpro om laten bouwen en achter een Hyperpro shock.
Dat was echt een goede verbetering.
Maar kost wel een hoop natuurlijk.
Dat verdien je terug, als je banden langer meegaan.
 
Ik denk dat de overmatige slijtage echt van de zachte demping komt.

Ik had destijds voor door Hyperpro om laten bouwen en achter een Hyperpro shock.
Dat was echt een goede verbetering.
Maar kost wel een hoop natuurlijk.
Helemaal mee eens! ik moet wel even een kleine opmerking maken... ik zie dat er een WP veer in zat, maar ik bedoelde hyperpro. Er zitten op dit moment hyper pro progressieve veren voor en achter op.
 
Helemaal mee eens! ik moet wel even een kleine opmerking maken... ik zie dat er een WP veer in zat, maar ik bedoelde hyperpro. Er zitten op dit moment hyper pro progressieve veren voor en achter op.
Dat is inderdaad het minste wat je kunt doen.

Achterkant iets omhoog zetten zorgt er ook voor dat de motor iets makkelijker de bocht in valt. :t
 
Banden uit 2016 en 2017 zou ik als ze goed aanvoelen best durven gebruiken.
Heb er nu ook een soft voorslick uit 2015 opliggen en gaat prima
Is nu ipv een soft misschien een medium geworden dus dikke prima
Maar is natuurlijk nooit een garantie
Maar ook weer niet te spastisch doen ;)
 
Schwantz 340 en chrisjemols bedankt voor de reactie. Ik ga ze denk ik voprzichtig uitproberen, ze voelen voor zover ik kan inschatten nog goed. Maar goed voor de zekerheid neem ik dan ook een nieuwe band op velg mee.

Toen ik ze overnam waren ze nog niet zo oud maar tijd vliegt ben ik nu achter:+

Zal de zx6r nog wel even in mijn bezit hebben... Met de tijd misschien wel doorsparen voor ze grotere broer, maar voor nu nog superleuk om mee te rijden en ook vaal de grotere motoren voorbij te steken
 
Schwantz 340 en chrisjemols bedankt voor de reactie. Ik ga ze denk ik voprzichtig uitproberen, ze voelen voor zover ik kan inschatten nog goed. Maar goed voor de zekerheid neem ik dan ook een nieuwe band op velg mee.

Toen ik ze overnam waren ze nog niet zo oud maar tijd vliegt ben ik nu achter:+

Zal de zx6r nog wel even in mijn bezit hebben... Met de tijd misschien wel doorsparen voor ze grotere broer, maar voor nu nog superleuk om mee te rijden en ook vaal de grotere motoren voorbij te steken
Het kan prima hoor, met oudere banden rijden. het ligt er ook aan hoe ze zijn opgeslagen.
als ze zacht aanvoelen, en niet uitgehard zijn, dan zal je er zeker prima mee de baan op kunnen.
check de banden gewoon goed na elke sessie dat er niks raars mee gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan