Racen op een ZX6R (alle jaren)

Het kan prima hoor, met oudere banden rijden. het ligt er ook aan hoe ze zijn opgeslagen.
als ze zacht aanvoelen, en niet uitgehard zijn, dan zal je er zeker prima mee de baan op kunnen.
check de banden gewoon goed na elke sessie dat er niks raars mee gebeurd.
Ga ik zeker doen! bedankt voor de tip.Daarna gewoon nieuwe banden kopen, maar deze partij moet nog even op.
 
Ja even voor de duidelijkheid, we borgen alleen de bouten die de klauwen aan de vorkpoten monteren toch?
Volgens het reglement:
Borgen
Het borgen door middel van borgdraad of borgplaten van alle remtangen, remverankeringen, remblokpennen,
oliefilter(deksels) en olievul- en/of aftappluggen is verplicht. Het borgen van koelvuldoppen, uitlaten, wielassen en
andere essentiële delen die kunnen lostrillen/draaien, wordt sterk aanbevolen.

Realiseer me nu pas dat het dus ook voor de achterrem moet natuurlijk.....
 
Als er pennen met boutjes in zitten moeten deze eigenlijk geborgd worden.

Brembo maakt gebruik van R-clipjes dus zijn eigenlijk al geborgd.
 
Zoiets moeten we dus hebben
klopt! Als je ze wilt hebben voor de zac races kan je kijken op www.leanangle.nl en dan aanvinken dat hij ze meeneemt bij de eerst volgende rsz race dag.
zo kort op de 1e dag zou ik eerst even informeren of hij ze optijd binnen heeft.
 
klopt! Als je ze wilt hebben voor de zac races kan je kijken op www.leanangle.nl en dan aanvinken dat hij ze meeneemt bij de eerst volgende rsz race dag.
zo kort op de 1e dag zou ik eerst even informeren of hij ze optijd binnen heeft.
Thanks, maar ze staan niet op de site. Ook de info mbt het reglement klopt niet want het zijn dus niet alleen de remklauwbouten die je moet borgen.
Heb ze gisteravond bij probolt besteld: Stainless Steel Brake Caliper Pad Pin Front Race Spec Pack x4 (SSPINBP002R-4Z1).
Hopelijk zijn ze op tijd binnen
 
Heb ook wel eens gezien dat er een gaatje bovenop de pen in de remklauw wordt geboord. Maar dat doe ik mijn remklauwen niet aan.
 
Vraagje:

Afgelopen weekend voor het eerst gaan rijden met m'n zx6r uit 2011.
Nu kwam ik in race 2 op reserve te rijden de laatste 3 a 2 ronden, en begon de motor erg te stotteren als ik vol gas gaf.
Is dit normaal?
Lijkt me een beetje gek als hij net pas op reserve gaat.

Is te zien aan het einde van het filmpje:
 
Vraagje:

Afgelopen weekend voor het eerst gaan rijden met m'n zx6r uit 2011.
Nu kwam ik in race 2 op reserve te rijden de laatste 3 a 2 ronden, en begon de motor erg te stotteren als ik vol gas gaf.
Is dit normaal?
Lijkt me een beetje gek als hij net pas op reserve gaat.

Is te zien aan het einde van het filmpje:
Ik rijd een 2010 dus dezelfde. Bijna altijd op reserve omdat ik hem aftap na elke sessie. Geen problemen. Wel een keer een gehad dat ie stotterde ( liep af en toe op 3 cilinders). Bougies vervangen en probleem opgelost.

Mooi filmpje trouwens!
 
Ik rijd een 2010 dus dezelfde. Bijna altijd op reserve omdat ik hem aftap na elke sessie. Geen problemen. Wel een keer een gehad dat ie stotterde ( liep af en toe op 3 cilinders). Bougies vervangen en probleem opgelost.

Mooi filmpje trouwens!
check, dan ga ik de brandstof pomp er eens uit halen, kijken of het filter ofzo misschien verstopt zit.
Mijn bougies zijn allemaal vervangen voor het seizoen begon, dus dat kan het niet zijn.

Thanks!
Race 1 staat ook op het kanaal (mocht je ook in dezelfde klasse rijden)
 
check, dan ga ik de brandstof pomp er eens uit halen, kijken of het filter ofzo misschien verstopt zit.
Mijn bougies zijn allemaal vervangen voor het seizoen begon, dus dat kan het niet zijn.

Thanks!
Race 1 staat ook op het kanaal (mocht je ook in dezelfde klasse rijden)
Succes! Hopelijk is dat het en ben je er snel klaar mee (ergens hier eerder gelezen dat iemand daar last van had).

Filmpjes al gezien, maar ik sta daar niet op. Vrije training ben ik gevallen dus moest in race 1 achteraan starten. Race 2 uiteindelijk wel een beetje in mijn ritme kunnen komen en wat vertrouwen weer opgebouwd nadat ik volgens mij iedereen me had laten passeren voor bocht 1.
 
Ik ook, tot ik een maat ineen rechtdoor zag gaan bij de masterbocht omdat er een remblok uitgevallen was :')

Probolt verkoopt ze ook voor iets minder zag ik, rond de 30 euro
Die ik heb zijn van probolt......incl btw en verzenden (binnen 48u) bijna 5 tientjes dus
 
Succes! Hopelijk is dat het en ben je er snel klaar mee (ergens hier eerder gelezen dat iemand daar last van had).

Filmpjes al gezien, maar ik sta daar niet op. Vrije training ben ik gevallen dus moest in race 1 achteraan starten. Race 2 uiteindelijk wel een beetje in mijn ritme kunnen komen en wat vertrouwen weer opgebouwd nadat ik volgens mij iedereen me had laten passeren voor bocht 1.
Vandaag gekeken.
Filter zat inderdaad verstopt met oude stukjes explosafe.
Waarschijnlijk nog van een vorige eigenaar.

Alles schoon gemaakt en weer gemonteerd. hopen dat het probleem nu verholpen is!
 
Vandaag gekeken.
Filter zat inderdaad verstopt met oude stukjes explosafe.
Waarschijnlijk nog van een vorige eigenaar.

Alles schoon gemaakt en weer gemonteerd. hopen dat het probleem nu verholpen is!
Ik heb destijds een nieuw filter erin gezeten.

Maar bij mij was het zelfs bij volle tank na 3 rondjes rijden.

Die van een gsxr 600 is hetzelfde (bouwjaar moet ik nakijken).
Kawasaki heeft geen onderdeelnummer voor het filter, alleen de volledige brandstofpomp :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan