Racen op een ZX6R (alle jaren)

Wat voor een conditie training dan precies? Dit jaar ga ik ook een aantal leuke dagen knallen met een 6 uit 06 en ben ook bezig met training. Vraag me alleen wel af of ik wel juist train...
[afbeelding]

Hardlopen. Daarmee ook 7 kg kwijt geraakt.
 
Na de volgende crash wordt mijn ZX-6R mat zwart (als er nog wat te spuiten valt). Ik heb Kenan Sofuoglu alvast even laten kijken of het goed staat:

img_3861.jpeg


Ja dus.
Heeft voor 2016 ook een vet 2D display gekregen en WP voorvork. WP gaat zich weer meer en meer met racen bezig houden.

12552680_1032546103471318_4815214110489669348_n.jpg

:9~ :9~ :9~
 
Nog 1 omdat dit de ultieme ZX6R is:

WorldSBK-2016-Jerez-Test-Jan-Kenan-Sofuoglu-1024x981.jpg
 
Laatst bewerkt:
dan moet je gaan fietsen, kan je langer volhouden, minder blessuregevoelig, kost alleen enorm veel tijd.. :)

Vanwege de tijd ben ik hard gaan lopen. Leuk is anders inderdaad, maar je moet wat voor je sport overhebben nietwaar?
Wat ook leuk is en effectief is mountainbiken. Tis nu even geleden, maar dat deed ik ook veel.
 
Als je nooit crashed, probeer je niet hard genoeg. Mijn levensmotto.
 
Dat komt wel goed, rij nu met 190/55 bridgestone slicks. Die gaan heel lang mee. Wat is, bij jou tempo, de levensduur van de pirelli slicks?
 
Laatst bewerkt:
Dat komt wel goed, rij nu met 190/55 bridgestone slicks. Die gaan heel lang mee. Wat is, bij jou tempo, de levensduur van de pirelli slicks?


190 55 onder de zx6 geeft dezelfde bolling als een 180 60 dacht ik..
een pirelli Diablo Supercorsa gaat ongeveer een wedstrijd en 3 sessies training mee, dan is ie wel glad/geen profiel aanwezig meer... :+ :')
 
Ik kom me hier ook even melden :)

Gisteren dit mokkeltje gekocht *O*

2q9mloz.jpg


2004 636 modelletje. Met 17k op de teller nog lekker fris.

Naast een feestelijke kleurstelling wat leuke spulletjes:

- Slip-on demper (merk onbekend)
- Pazzo rem- en koppelingshendel
- JVP kuipen
- Stompgrips
- GIPro gearindicator
- Verstelbare rearsets
- Valdoppen
- Carbon dynamodeksel
- Puig double bubble kuipruit
- Titax veervoorspanningsverstellers
- Achterveer geserviced door HK
- Andere voorveren, merk weet ik ff zo gauw niet meer ;)

Wil de vering uiteraard nog even op mijn gewicht laten instellen (wellicht bij de eerste circuitdag als daar iemand aanwezig is) en ff op zoek naar bandjes. Er liggen nu nog best goede Dunlop slicks op maar dat lijkt mij als beginner wat overbodig. Denk dat ik voor de veilige weg ga en aan de Supercorsa's ga.. of wellicht Bridgestone R10's of Dunlop D211/D212 ofzo. Ff inlezen nog.

Voorlopig staat in ieder geval 19 mei Zolder al op de kalender, maar eigenlijk duurt me dat nog iets te lang ;)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar begonnen met rijden.
Mij zie je alleen bij vrij rijden, voornamelijk op Assen en met hemelvaart op ecuyers.

zx6r 2007
Complete Akra
Powercommander
15 voor en 47 tands achter
LSL clipons
BMC airfilter
Valtermoto rem schakelset
Wilbers voor en achterveer.
dual sinter remblokken
WP stuurdemper

full

full



Ontzettend leuk een zx6r topic!
 
Welkom beide! Mooie fietsen!
 
Laatst bewerkt:
Bijde mooie motortjes met leuke opties:).
Afgelopen jaar begonnen met rijden.
Mij zie je alleen bij vrij rijden, voornamelijk op Assen en met hemelvaart op ecuyers.

zx6r 2007
Complete Akra
Powercommander
15 voor en 47 tands achter
LSL clipons
BMC airfilter
Valtermoto rem schakelset
Wilbers voor en achterveer.
dual sinter remblokken
WP stuurdemper

[afbeelding]
[afbeelding]


Ontzettend leuk een zx6r topic!

O vet, ik ben der in mei ook bij op ecuyers. Word voor mij weer de eerste in 4 jaar op een "nieuwe" bike.

Zaterdag krijgt ze verse rubbers (michelin pilot cup evo).
En volgende week gaan de race kuipjes in bestelling :).

Twv ben ik nog over aan het twijfelen omdat mijn vriendin de bike tussendoor op straat gebruikt. Zat zelf te denken -1 voor en +2 achter...als een soort van "tussenweg".
 
Bijde mooie motortjes met leuke opties:).O vet, ik ben der in mei ook bij op ecuyers. Word voor mij weer de eerste in 4 jaar op een "nieuwe" bike.

Zaterdag krijgt ze verse rubbers (michelin pilot cup evo).
En volgende week gaan de race kuipjes in bestelling :).

Twv ben ik nog over aan het twijfelen omdat mijn vriendin de bike tussendoor op straat gebruikt. Zat zelf te denken -1 voor en +2 achter...als een soort van "tussenweg".
`

Zou om te beginnen alleen voor een tandje kleiner zetten, dan maak je al een flinke stap,en is meestal al voldoende ;)

Ik rij mn wedstrijden vaak zat met de standaart verhouding namelijk ;)
 
`

Zou om te beginnen alleen voor een tandje kleiner zetten, dan maak je al een flinke stap,en is meestal al voldoende ;)

Ik rij mn wedstrijden vaak zat met de standaart verhouding namelijk ;)

Goeie tip thnx!. Maar ga dan liever alleen achter groter en voor standaard houden. Maar voor het zelfde effect moet ik dan +3 Of 4 pakken.

Op me vorige 600(636) had ik toen achter +2, voelde niet supper extreem maar kon er op zolder behoorlijk mee uit de voete
Ben nu de 10r gewent. Dan trekt de 6 echt voor geen meter voor me gevoel XD.
 
Goeie tip thnx!. Maar ga dan liever alleen achter groter en voor standaard houden. Maar voor het zelfde effect moet ik dan +3 Of 4 pakken.

Op me vorige 600(636) had ik toen achter +2, voelde niet supper extreem maar kon er op zolder behoorlijk mee uit de voete
Ben nu de 10r gewent. Dan trekt de 6 echt voor geen meter voor me gevoel XD.

Als je achter 3 tanden groter pakt, wordt je wielbasis kleiner als je niks aan je ketting doet. Daarbij is je kettinghoek groter. Kortere wielbasis en grotere kettinghoek zorgt voor meer ketting effect (anti squat). Als dit teveel afwijkt van standaard klopt er weinig meer van je geometrie bij accelaratie.
Het best kun je zoals dragonrider zegt het voortandwiel 1 tandje kleiner maken zonder aanpassing aan je ketting. De extra kettinghoek wordt dan opgeheven door de iets langere wielbasis. :)
 
Ik denk dat het effect op een 10 nog wel groter is dan op een 6.

Ik las overal dat voor straat gebruik (voor de 6) -1 +2
Aangezien ik op Assen nauwelijks de 6 raakte, en er een 47 achtertandwiel op voorraad was.
Heb ik voor deze combi gekozen en ik zit nog niet aan het eind van mijn zesde versnelling.

Ecuyers is helemaal een ontzettend kort circuit, maar met alle stukken waarbij je " omhoog" rijdt is het misschien praktisch om het voorste wiel aan de grond te houden met je 10 :P
 
Als je achter 3 tanden groter pakt, wordt je wielbasis kleiner als je niks aan je ketting doet. Daarbij is je kettinghoek groter. Kortere wielbasis en grotere kettinghoek zorgt voor meer ketting effect (anti squat). Als dit teveel afwijkt van standaard klopt er weinig meer van je geometrie bij accelaratie.
Het best kun je zoals dragonrider zegt het voortandwiel 1 tandje kleiner maken zonder aanpassing aan je ketting. De extra kettinghoek wordt dan opgeheven door de iets langere wielbasis. :)

Ik snap wat je bedoeld, maar ik pak dan toch een heel ketting set. Deze set is nog de orginele, en om daar op een tandwiel te vervangen gaat niet soepel meer lopen ben ik bang :+. Dan kan ik het achterwiel met een langere ketting gewoon netjes in het midden zetten, inderdaad de keting hoek is dan iets scherper. Maar dat effect is nog veel erger als je voor ook kleiner gaat. dus ik denk persoonlijk niet dat dit een voor mij merkbaar effect gaat hebben.

Ik denk dat het effect op een 10 nog wel groter is dan op een 6.

Ik las overal dat voor straat gebruik (voor de 6) -1 +2
Aangezien ik op Assen nauwelijks de 6 raakte, en er een 47 achtertandwiel op voorraad was.
Heb ik voor deze combi gekozen en ik zit nog niet aan het eind van mijn zesde versnelling.

Ecuyers is helemaal een ontzettend kort circuit, maar met alle stukken waarbij je " omhoog" rijdt is het misschien praktisch om het voorste wiel aan de grond te houden met je 10 :P

Mijn excuus als ik onduidelijk was, ik ga met de 6 circuit rijden :P. daarom zit ik hier O-).
Daarvoor wil ik dus de twv aanpassen. Het gaat er mij niet persee om dat ik het einde van de 6 haal op het rechte stuk. Ik moet gewoon genoeg drive hebben een bocht uit. :9
 
Vooral de drive de bocht uit merk je goed want je zit veel mooier in je powerband
Ik zou zelf niet te bang zijn om voor -1 te doen

zeker ecuyers is echt een hele korte baan met veel bochten.

Spa is dan het tegenovergestelde, dan is het wellicht aan de korte kant.
maar daar heb ik nooit gereden.

Maar ik ben slechts een beginner op een 2008 :)
 
Haha, ik zie mezelf ook maximaal als een beginnende hobby circuit rijder :+.

Net ff uitgerekend, als goed is heeft +3 achter hetzelfde effect als -1 voor. Maar denk toch dat ik voor de 2 daagjes in mei tijdelijk voor -1 doe en de rest standaard houd...Net prongelijk een akra demper met "cat vervanger" gekocht voor de 6. :X _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het effect op een 10 nog wel groter is dan op een 6.

Ik las overal dat voor straat gebruik (voor de 6) -1 +2
Aangezien ik op Assen nauwelijks de 6 raakte, en er een 47 achtertandwiel op voorraad was.
Heb ik voor deze combi gekozen en ik zit nog niet aan het eind van mijn zesde versnelling.

Ecuyers is helemaal een ontzettend kort circuit, maar met alle stukken waarbij je " omhoog" rijdt is het misschien praktisch om het voorste wiel aan de grond te houden met je 10 :P


soms is het ook wel eens beter om met een zogenoemde "5bak" te rijden... dus dan heb je je gearing eigenlijk veel te lang staan omdat je de 6e niet gebruikt, maar soms kom je dan wel beter uit met je versnellingen in de bochten...

ow, en op Spa rijdt je achter een tandje kleiner dan op Assen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan