Racen op een ZX6R (alle jaren)

Met welke tandwielverhouding rijden jullie ?

Ik heb op mijn zx6r ('09) nog de standaard 16/43 maar wil naar 15/43 of 15/44.
(met 15/44 is einde 6e hetzelfde als nu einde 5 is volgens 'gearing commander').

Ik rij mijn recreatieve rondjes op Zandvoort, Assen, Zolder en Nurburgring GP-strecke. Niet op Spa (vooralsnog).


voor recreatieve doeleinden zou ik voor 1 tandje kleiner zetten. goedkoopste oplossing en dan hoef je niets met de lengte van je ketting te doen ;)



Ik ben overgestapt op Metzeler Racetec RR Slicks 180/60 en daar zit ik nu op 15/44. Kom nog nergens eind zesde. Maximale antisquat nu, dus rijhoogte achter moet ietsjes naar beneden.
Normaal gesproken leg ik de motor altijd superplat, maar het lijkt niet erg te lukken met de Zes. Waarschijnlijk toch ook te weinig naloop. Dus dan helpt de rijhoogte verlagen ook nog.
Eind juni naar Spa, dus dan moet ik even wat anders verzinnen. :o

@dragonrider: Kan/wil jij iets vertellen over je shocklengte achter? TTX36 toch ook? Ik ben nog zoekende.


eh... geen idee... :? Heb idd een TTX36, maar geen idee hoe lang ie is... weet wel dat ik 90Kg erop heb :P
 
Zoow, eindelijk is de bike (bijna) klaar voor het eerste weekend.

Akr. Demper en midden pijp der op.
katalysator der uit.
Val blokken der op.
Circuit kuipen Passen.
Stale remleidingen voor en achter.
Standaard onderhoud is gedaan.
29 April afspraak met HK voor de vering na te kijken en af te stellen.
Michelin pilot cup Evo der op.
Voor tandwiel tantje kleinder.
Snelgast komt volgende week.
Nieuwe koelvin gemonteerd.

De puntjes op de i nog zullen we maar zeggen :].

y3mGNR_BdTmvPU_nsJgb-N4QhqJPQSpjrKi2pE1FreoLDwtpDDBinc9SJ_FrR85kA_3gmshqYn_qvhzW7s3u_G5WcbL4W-RlOE6LezYBv8Qxzy2DgqDegLc19w4TKm6rg274PUvpP-DgHqVQSuTIcfrTUg12S51PzO4Hrwprrn5XHE


y3mLb7z5s2s64PpI0rrKrzkFhxhEtMAAA377YklNm18J1LpFdtCoCywyzIi-TboRUDxHnhK9VlKDZbDx-lIQ9dAjSP6_RbkSkj7SIsvk_KTclDsJc-O2_KEgtAPQdSETQ1ZylLNpkx9_EwSG0Ro9QdsCtemKz07H6MbJ5370q4wtK0


y3mBlQRDejfk3VTgwzMsMf0gu2BDPShDYPtcEaORXuz-9iMqUb-8iCbi5yWXeJ9cHFZYvtXwSMKY4LaRtXXs33y0EY9v3oJJGLQb0_77ukkAXaFbe7Y1YkO_6tRx6zKLaD4dRlQrQIWiIrVjQHuRJYiNSSrEr9FmWtDBipRYJ98AvI


*typo's even gecorrigeerd :o *
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand toevallig een link voor een Owners Manual (dus niet een werkplaatshandleiding) van een 2003/2004 model voor mij? Heb me rot gegoogled maar kom alleen Haynes en aanverwante boeken tegen :/
 
voor recreatieve doeleinden zou ik voor 1 tandje kleiner zetten. goedkoopste oplossing en dan hoef je niets met de lengte van je ketting te doen ;)

Thanks! 8-)


Verder werd ik er laatst op gewezen dat er recall is op (bepaalde series van) de vooraf gemonteerde stuurdempers die vanaf het 09 model gemonteerd zijn. Verder zag ik op de Ohlins website nog een recall voor bepaalde TTX batches.

Recall - Öhlins Racing
 
Thanks! 8-)


Verder werd ik er laatst op gewezen dat er recall is op (bepaalde series van) de vooraf gemonteerde stuurdempers die vanaf het 09 model gemonteerd zijn. Verder zag ik op de Ohlins website nog een recall voor bepaalde TTX batches.

Recall - Öhlins Racing


Als je de vering laat upgraden voor het circuit, dan ook meteen de stuurdemper meenemen. kost niet veel meer, maar heb je wel heel veel aan. De vooraf gemonteerde is namelijk china-kwaliteit ook al staat er Ohlins op... :')
 
Als je de vering laat upgraden voor het circuit, dan ook meteen de stuurdemper meenemen. kost niet veel meer, maar heb je wel heel veel aan. De vooraf gemonteerde is namelijk china-kwaliteit ook al staat er Ohlins op... :')

Inderdaad slecht ding. Ik heb hem er toevallig net afgegooid. Beter zonder dan met zo'n prul ding.
 
Dinsdag eindelijk de ZX-sex-R uitlaten op Assen *O*

Hopelijk blijft het droog. Ik ben er zelf in ieder geval helemaal klaar voor. Kan echt niet wachten :]
 
y3mQx09cWGPN9nRXn9N3CbeOlwlVDpJOFCyhKsI3FHVxOBtzcJFN3PLMrMmiPm7vQJ1j3af16IYRT3DNgE-0jx-lKBI-CIXJfsqZCv3AcvxI00m872fGsWdjwZKzlxJrTX7OQhbQ1ho7p4fAHR_GHQ49l6xFMvwdZVYv4rijJ9Vt0U


En de puntjes op de i. Morge alles monteren en donderdag eindelijk naar frankrijk voor de eerste 2 dagen :D
 
Was genieten vandaag! Heerlijke brommer zeg, perfect naar m'n zin gehad en tevreden met 2.07.xx voor m'n Assen en Zx6r ontmaagding :P
 
Heeft er iemand toevallig een link voor een Owners Manual (dus niet een werkplaatshandleiding) van een 2003/2004 model voor mij? Heb me rot gegoogled maar kom alleen Haynes en aanverwante boeken tegen :/
Heb alleen de service manuals en de Kit Racing manual voor je.
 
Pittige paar dagen achter de rug. Zaterdag ZAC, maandag MSL-Cup en dinsdag MSL-Endurance, en vandaag weer fijn werken. Pfff.
Wel heel erg leerzaam geweest. Zaterdag op Assen een zeer slecht gevoel met de motor na in Mettet veel veranderd te hebben klopte er in Assen weer helemaal niets van. Uiteindelijk 8ste geworden in de RS600F1, maar zeker niet tevreden. Had verwacht voor het podium te kunnen gaan.

Maandag op Zandvoort dus aan het werk gegaan. Preload achter verhoogd, voor verlaagd, olie in de vork geflikkerd en nog wat aan de demping veranderd. Mét resultaat! Het ging plots veel beter en kon prachtig tot de apex inremmen en het gas er veel vroeger weer opgooien, zeker na het steken van nieuwe banden.
Ik stond 2de getraind op de grid tussen de 1000 cc motoren, maar ik kwam toch mooi als eerste de eerste bocht uit. De Kawa liep werkelijk als een kogel!
De MSL cup met grote voorsprong gewonnen. PR gereden van 1:58.249. Enige puntje van kritiek is de slijtage van de achterband, die ging echt loeihard. Ik heb van alles geprobeerd met demping en bandenspanning, maar ik denk dat de veer te zwaar is waardoor de band teveel moet werken. Er moet dus nog wat gedaan worden, komende weken.

10957_973661.JPG


De Endurance was een ander verhaal. We hadden (ik en mijn neef) afgesproken om stints van 3 kwartier te gaan doen. Kanonnen wat is dat vermoeiend! Zeer bijzondere ervaring. Lang lagen we op de 3de plek, maar door een onvoorziene uitloop van de 3 uurs race kwam ik zonder benzine en moest ik nogmaals naar binnen voor een wissel. Uiteindelijk 6de geworden. Mijn achterband was totaal versleten tot het canvas! :o Ik reed daar nog rondjes 2:01-2:02 mee op het laatst!!! :X

10957_973623.JPG


Nu een week revalideren bijkomen. *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag ook gereden.
Wel wat opstart probleempjes gehad met een niet werkende Quickshifter en mijn benen niet lekker kwijt kunnen.

de motor zelf voelde goed aan, de pc5 moet nog wel afgesteld worden. Rijd nu met de setting van mijn andere zx6

Morgen ook naar Frankrijk.
Bulldogo2, ik zie je daar!


Ik heb je wel zien rijden pippen, twee vrienden reden ook rs600.

Zwarte r6 2005
Wit gele gsxr 6

Maar niet meer gezien op de paddock.

Dat is een mooi aantal circuit KMS!

Fijne dagen !
 
Zaterdag ook gereden.
Wel wat opstart probleempjes gehad met een niet werkende Quickshifter en mijn benen niet lekker kwijt kunnen.

de motor zelf voelde goed aan, de pc5 moet nog wel afgesteld worden. Rijd nu met de setting van mijn andere zx6

Morgen ook naar Frankrijk.
Bulldogo2, ik zie je daar!


Ik heb je wel zien rijden pippen, twee vrienden reden ook rs600.

Zwarte r6 2005
Wit gele gsxr 6

Maar niet meer gezien op de paddock.

Dat is een mooi aantal circuit KMS!

Fijne dagen !

Gezellig zie je daar!

Ik heb de mijne ook eindelijk in elkaar zitten. Moet wel heel erg wennen aan da stroeve schuim zadeltje. En heb nieuwe laarzen moeten kopen gister omdat ik door mijn oude heen was gegaan...worden een paar voorzichtige eerste sessies ben ik bang haha.

y3mfUfTd_Hpre0GzoRlz8_lw7uXxvWeEqX3vx_ZJAHlxJDpkyzRb4tOzTd2eglo56dpwegM31oeWomGb9X3gBa1-zHhHFd2gddRvGo3ZnTCehOHSLzPXXsyOCtgTz3khtiwiy7k4exaS2pHT_KfsVPp1-4lQQ5j7pKob1cc8LRnw2s
 
Terug
Bovenaan Onderaan