Racen op een ZX6R (alle jaren)

Zo, eerste dagjes zijn een fijt.

Een klein opstart probleempje gehad met het foam zadel wat los aan het laten was en kapot scheurde. Maar na een beetje tape toch dag een "bijna" uit kunnen rijden. Wel lekker op me gemak gedaan. Circuit en de motor even leren kennen.

De laatste sessie wou ik de motor starten...en zat er geen leven meer in de electra. Bleek de accu overleden te zijn. Uiteindelijk een te grote accu weten te regelen en die er in gefrot en getaped.

Dag 2 het tempo rustig op gaan schroeven. War heerlijk ging. De bike deed echt perfect wat ik wou en is rete snel! Maar al snel bleek eigenlijk wel dat ik (en me maatje) toch echt een groep hoger zouden moeten. Waren vooral bezig met inhalen en het dubbelen van mensen.

Dit werd alleen maar bevestigd toen we iemand tegen kwamen die 50km/h langzamer in wou sturen waardoor me maat zich verremde.

Maar buiten dat al met al een super toffe 2 dagen achter de rug. Met een perfecte sweer. En een goed gevoel over de bike, en mijn eigen niveau na 5 jaar gen circuit.

Verder ook erg te spreken over de micheline pilot cup evo bantjes! Super grip. Stevig karkas dus goed gevoel, ook tijdens opwarmen (heb geen banden warmers). Eenige puntje is wel....ze zijn nu naar 7 1/2 sessie rijden nagenoeg op haha 😆.

y3mZuG-UWEIJrx1aGOD7TpyaOxUfmmrvAGCl7a4Ab4JjUGtD2woORVCGQ1gwVRJVZI1RsSqJn8AoMts6T8oGugGlh4GZmPDoOohyLLBTMEpy6PdkxD1uaNGi6LombI3VXgtK21DkhEybvIwJy6aWAtB6venLTJWf_pkLOdkWwwcBxg
 
Goed te lezen dat het je bevalt. Kan natuurlijk ook bijna niet anders. 7 ½ sessie met een band is niet heel vreemd hoor. Je zal er wel mee hebben doorgereden.
 
Laatst bewerkt:
Goed te lezen dat het je bevalt. Kan natuurlijk ook bijna niet anders. 7 ½ sessie met een band is niet heel vreemd hoor. Je zal er wel mee hebben doorgereden.

me tempo lag idd wel wat hoger als ik had verwacht :+ *O* . Is ook de eerste x dat ik zulke "extreme" banden heb, als wijze van ik was wel benieuwd wat ze zouden doen.

Denk dat de volgende set toch een tandje harder word. iig achter :+, het moet wel leuk blijven kwa kosten.
 
Ik heb er nu een setje Dunlop kr106/kr108 slicks op liggen. Zaten erop toen ik hem kocht. Die dingen bevallen me onwijs goed maar gezien de prijs van die dingen ga ik die niet zelf aanschaffen :+

Denk dat ik hierna op de Pirelli Superbike Pro's of de Metzler CompK's overga. Die moeten erg lang mee gaan, zijn niet zo duur en ik verwacht dat die met mijn rondetijden voorlopig ook zat grip hebben.
 
Ik heb er nu een setje Dunlop kr106/kr108 slicks op liggen. Zaten erop toen ik hem kocht. Die dingen bevallen me onwijs goed maar gezien de prijs van die dingen ga ik die niet zelf aanschaffen :+

Denk dat ik hierna op de Pirelli Superbike Pro's of de Metzler CompK's overga. Die moeten erg lang mee gaan, zijn niet zo duur en ik verwacht dat die met mijn rondetijden voorlopig ook zat grip hebben.

Kan ik in komen!

Als ik dit zo zie denk ik dat ik achter voor een michelin pilot supersport evo ga voor achter, en deze cup evo voor zo laat, ik gok dat ik dan voor en achter 1:1 ga slijten. :+
 
Iemand hier overigens ervaring met lithium-ion accu icm. org. dynamo. wat opladen betreffenden? Moet een nieuwe accu hebben. En wil eigenlijk niet weer zoeen lompe ouderwetse accu plaatsen :+.
 
Weet iemand hier toevallig een goede leverancier/merk voor voorgevormde race foam zadels (20mm dik).

Heb nu uit een vierkante plaat zelf wat proberen te beeldhouden, maar dat is niet helemaal top uitgepakt. :N _O-
 
Je kunt er ook 2 van 13mm bestellen bij JVP en op elkaar plakken?

Maar hoe moeilijk kan het zijn om eerst van papier een sjabloon te maken en dan het schuim op maat snijden? Of is dat spul moeilijk te bewerken?
 
Je kunt er ook 2 van 13mm bestellen bij JVP en op elkaar plakken?

Maar hoe moeilijk kan het zijn om eerst van papier een sjabloon te maken en dan het schuim op maat snijden? Of is dat spul moeilijk te bewerken?

Kut spul vind ik et:P. Ben 4u bezig geweest om het een beetje netjes te krijgen en nog lijkt et nergens op :o _O-. De basis vorm met sjabloon stelde idd niet veel voor...maar dan. -O-.
 
Kut spul vind ik et:P. Ben 4u bezig geweest om het een beetje netjes te krijgen en nog lijkt et nergens op :o _O-. De basis vorm met sjabloon stelde idd niet veel voor...maar dan. -O-.

Volgens mij kun je het snijden en schuren. Wel goed te bewerken hoor.

edit: of je besteld deze of deze of deze of deze :)


Thnx, die 1 na laatste lijkt redelijk goed in de buurt te komen :+.

Edit...

hmmm, da was de verkeerde knop, wou editen niet nog een bericht plaatsen :')
 
Laatst bewerkt:
Nice, weer een paar makkelijke kilo's en meer ruimte :D.

Thnx voor je snelle reactie :Y

Edit*

Kan je me ook ook de goede richting op wijzen wat merk en type betreffende? :+


ehm... geen idee...? weet alleen dat mijn accu'tje toevallig ook groen bleek te zijn nadat ik hem besteld had... _O-
 
Ps.

Zondag 19e mei ben ik weer op zolder te vinden, is kijke of het daar nog een beetje wil lukken na al die jaren :] .
 
Laatst bewerkt:
De Kwaak is er weer klaar voor. Morgenavond richting Zolder en donderdag weer een dagje knallen! Weersvoorspelling ziet er ook goed uit dus hopelijk weer net zo'n heerlijke dag als laatst op Assen *O*
 
Ik ga morgen richting Assen en dan ook donderdag knallen. Letterlijk, uit de uitlaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan