Racen op een ZX6R (alle jaren)

Nu 2 circuitdagen met de '03 ZX6R gereden, 1x Zandvoort 1x Assen.

Op Assen ook voor het eerst wat fading van de voorrem ervaren, het hendel kwam wat dichterbij het stuur. Op een gegeven moment kwam het hendel echter niet meer dichterbij dus kon er gewoon de sessies mee rijden. Trillingen zijn door nieuwe schijven grotendeels weg, een lichte trilling zit er nog in, misschien komt dit door de klauwen zelf (blokken die rammelen in de klauw) of de voorband.

Dan heb je geluk. Ervaar zelf enorme fading. Dacht in eerste instantie dat het aan oude remolie, rempomp enz. lag. Zodoende rempomp vervangen voor een Brembo RCS19, nieuwe hel remleidingen (oude waren bijna doorgesleten...), Brembo Carbon Keramische blokken, nieuwe remolie (5.1, geen siliconen).

Enkel de remklauwen niet gereviseerd en maak gebruik van de originele schijven. Met remdruk remt hij echt enorm goed, zo goed dat het kontje licht wordt en begint te dansen. Helemaal happy mee maar na een halve dag rijden op zolder was de remdruk weer weg... ontluchten en bijstellen hielp iets maar 1 of 2 sessies later was ik terug bij af.

Logische stap zou het reviseren van de standaard klauwen zijn maar heb er eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in.

klauwen upgrade + revisie + goede blokken heeft mijn voorkeur maar is ook het meest kostbaar...

iemand ervaring met het verschil in voor en na revisie van de standaard klauwen?
 
Dan heb je geluk. Ervaar zelf enorme fading. Dacht in eerste instantie dat het aan oude remolie, rempomp enz. lag. Zodoende rempomp vervangen voor een Brembo RCS19, nieuwe hel remleidingen (oude waren bijna doorgesleten...), Brembo Carbon Keramische blokken, nieuwe remolie (5.1, geen siliconen).

Enkel de remklauwen niet gereviseerd en maak gebruik van de originele schijven. Met remdruk remt hij echt enorm goed, zo goed dat het kontje licht wordt en begint te dansen. Helemaal happy mee maar na een halve dag rijden op zolder was de remdruk weer weg... ontluchten en bijstellen hielp iets maar 1 of 2 sessies later was ik terug bij af.

Logische stap zou het reviseren van de standaard klauwen zijn maar heb er eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in.

klauwen upgrade + revisie + goede blokken heeft mijn voorkeur maar is ook het meest kostbaar...

iemand ervaring met het verschil in voor en na revisie van de standaard klauwen?
Mille Pajic racete gewoon met de standaard klauwen, dacht ik. Dus dan moet het met een circuitdag ook wel lukken. Neemt niet weg dat ze wel eens geserviced zouden kunnen worden, maar in hoeverre dat de oorzaak is van het faden weet ik niet.
Feit blijft dat de nissin remklauwen een stuk beter remmen. Kost ook niet al te veel.

2004-12-300x226.jpg
 
Vraagje

Als je het voortandwiel vervangt dan klopt de snelheid niet meer.
Geldt dit ook voor het achtertandwiel? Wil de tandwielverhouding wat korter hebben.
 
Vraagje

Als je het voortandwiel vervangt dan klopt de snelheid niet meer.
Geldt dit ook voor het achtertandwiel? Wil de tandwielverhouding wat korter hebben.

Als de opnemer van je snelheidsmeter op het voortandeiel zit wel ja.
 
Dan heb je geluk. Ervaar zelf enorme fading. Dacht in eerste instantie dat het aan oude remolie, rempomp enz. lag. Zodoende rempomp vervangen voor een Brembo RCS19, nieuwe hel remleidingen (oude waren bijna doorgesleten...), Brembo Carbon Keramische blokken, nieuwe remolie (5.1, geen siliconen).

Enkel de remklauwen niet gereviseerd en maak gebruik van de originele schijven. Met remdruk remt hij echt enorm goed, zo goed dat het kontje licht wordt en begint te dansen. Helemaal happy mee maar na een halve dag rijden op zolder was de remdruk weer weg... ontluchten en bijstellen hielp iets maar 1 of 2 sessies later was ik terug bij af.

Logische stap zou het reviseren van de standaard klauwen zijn maar heb er eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in.

klauwen upgrade + revisie + goede blokken heeft mijn voorkeur maar is ook het meest kostbaar...

iemand ervaring met het verschil in voor en na revisie van de standaard klauwen?

Ik heb setjes nissins voor rond de 100,- te koop zien staan.
Dus dat vind ik nog mee vallen voor een setje klauwen.
 
:^ was ook mijn overweging. Ik had ze geloof ik voor €85,-. Weet niet wat een service-setje kost?
edit: alleen seals vallen mee
 
Laatst bewerkt:
Ik had een setje Nissins in nette staat voor 5 tientjes. Heb ze nog niet uitgeprobeerd alleen, omdat ik eerst nog een setje nieuwe remblokken voor de Tokico's heb liggen en op wil rijden. Monteer de Nissins volgend jaar wel.

Zelf ook weer bezig met de 636: nieuwe banden binnen (ga Metzeler CompK rijden, was het gedoe met gebruikt rubber scoren zat dus ben erg benieuwd naar de levensduur en grip). Nieuwe bandenwarmers aangeschaft en komende week de koppelingsplaten vervangen. Dan 20 juli een dagje Mettet en 4 Aug Zolder. Wil eind Aug nog naar Assen voor ik op vakantie ga.

Wel een fraaie trouwens: kwam er gisteren achter dat de voorste blokbouten compleet ontbreken bij mij. Ik heb daar valblokken zitten en die zaten wat los... Bleken die alleen nog maar geklemd te zitten en de bout ontbrak aan beide kanten! Dus snel bouten besteld en de valblokken de kliko in.
 
Ik had een setje Nissins in nette staat voor 5 tientjes. Heb ze nog niet uitgeprobeerd alleen, omdat ik eerst nog een setje nieuwe remblokken voor de Tokico's heb liggen en op wil rijden. Monteer de Nissins volgend jaar wel.

Zelf ook weer bezig met de 636: nieuwe banden binnen (ga Metzeler CompK rijden, was het gedoe met gebruikt rubber scoren zat dus ben erg benieuwd naar de levensduur en grip). Nieuwe bandenwarmers aangeschaft en komende week de koppelingsplaten vervangen. Dan 20 juli een dagje Mettet en 4 Aug Zolder. Wil eind Aug nog naar Assen voor ik op vakantie ga.

Wel een fraaie trouwens: kwam er gisteren achter dat de voorste blokbouten compleet ontbreken bij mij. Ik heb daar valblokken zitten en die zaten wat los... Bleken die alleen nog maar geklemd te zitten en de bout ontbrak aan beide kanten! Dus snel bouten besteld en de valblokken de kliko in.

Mag ik je oude valblokken niet hebben?
 
Moet ik maandag even kijken of ze er nog liggen! Als ik ze nog kan vinden zul je we zelf ff bouten moeten scoren van de juiste lengte natuurlijk ;)

Het zijn trouwens van die nep-carbon dingen, niks bijzonders verder hoor!
 
Koppelingsplaten + veren vervangen, remvloeistof ververst en alle kappen zitten weer op hun plek.
Enkel nog de banden op de velgen laten draaien als ik tijd heb en anders laat ik dat wel op de paddock doen.

We zijn er in principe klaar voor :)
 
Hier moet weer even een nieuw achterbandje gestoken worden. Verder tot op heden vrij tevreden over de '03 ZX6R. Standaard vering, afgesteld door Hyperpro, doet het erg goed. Alleen het poppetje erop moet nog wat harder rijden. Het faden van de remmen is een aandachtspuntje, maar vrij rijden sessies duren 20 minuten dus kom steeds net uit.
 
Hm, toch nog niet helemaal klaar. Net nog een 19RCS gemonteerd O-)
o52x5z.jpg


Past allemaal maar net. Heb de remhendel maximaal uitgedraaid (afstand van het stuur) wat niet erg is omdat ik vrij grote handen heb, maar zelfs dan kan ik de hendel net tegen de behuizing van de gaskabels aan trekken. De gashendel kan eigenlijk niet verder naar beneden want die heeft zo'n palletje wat in het stuur valt en de remhendel omhoog kantelen vind ik qua zithouding niet fijn. Iemand ervaring mee toevallig?
 
Kreeg er geen lucht meer uit en het hendel is al erg hard. Laat 'm een nachtje staan en dan kijk ik morgen nog een keer of er wat lucht naar boven is gekropen en dan ontlucht ik de rempomp zelf bovenaan nog eens.
 
Inmiddels op de paddock in Mettet. De Kawa nog net op tijd klaar gekregen gelukkig na wat avondjes klussen op de zaak :)

Goed weer hier dus zin in morgen :]
 
4 sessies kunnen rijden waarvan de laatste helaas in de regen. Baan zelf was nog wel droog genoeg om leuk te kunnen sturen (tot op de laatste 2 rondjes, dat was vrij spannend). Superblij met m'n 19 RCS en ik moet zeggen dat een setje nieuwe banden ook veel deed voor m'n zelfvertrouwen. Heerlijk gereden en al weer zin in Zolder over 2 weken!

119qgl1.jpg
 
Laatst bewerkt:
4 sessies kunnen rijden waarvan de laatste helaas in de regen. Baan zelf was nog wel droog genoeg om leuk te kunnen sturen (tot op de laatste 2 rondjes, dat was vrij spannend). Superblij met m'n 19 RCS en ik moet zeggen dat een setje nieuwe banden ook veel deed voor m'n zelfvertrouwen. Heerlijk gereden en al weer zin in Zolder over 2 weken!

[afbeelding]

Mooie plaat!

Zelf gisteren met de 636 op Assen gereden. Fiets zelf doet het prima op wat trillingen met remmen na. Kom alleen niet verder dan 2.03, Dus het poppetje wat er op zit moet wat harder gaan rijden.

Op de Afsluitdijk doet hij evengoed 264 km/u op de teller. Niet slecht voor een 15 jaar oud beestje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan