Racen op een ZX6R (alle jaren)

In principe is het enige verschil tussen de 2003 en het 2005 model de nokkenassen, daardoor heeft die meer vermogen.

De slipperclutch die in de 2004 RR zit hebben ze in 2005 in de gewone 636 gezet.
Dus het zou moeten passen.

Als je erg veel last hebt van een onrustige achterkant kun je aan de voorkant meer veervoorspanning erop zetten.

En wat ik bij het 2000/2001 model deed was zelf de koppeling lichtjes bedienen na het terug schakelen.
Alleen vergt dat wel iets oefening.
 
In principe is het enige verschil tussen de 2003 en het 2005 model de nokkenassen, daardoor heeft die meer vermogen.

De slipperclutch die in de 2004 RR zit hebben ze in 2005 in de gewone 636 gezet.
Dus het zou moeten passen.

Als je erg veel last hebt van een onrustige achterkant kun je aan de voorkant meer veervoorspanning erop zetten.

En wat ik bij het 2000/2001 model deed was zelf de koppeling lichtjes bedienen na het terug schakelen.
Alleen vergt dat wel iets oefening.
Thanks, meer veervoorspanning is wel een erg goedkope oplossing natuurlijk. Ik ga daar wel eerst mee experimenteren.
 
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met aftermarket rearsets op een 2019-2020 model?
Het betreft een straatmotor maar aangezien veel circuitrijders wisselen van rearsets heb ik hier misschien wat meer kans :)

Ik heb wat last met de slappe veren van de originele voetsteunen, door die slappe veren hebben ze de neiging om aan mijn laarzen te "kleven" als ik mijn voeten verplaats. Iets wat mij dan ook afleid en (zeker naar de toekomst toe) enorm zal gaan ergeren.

En als we dan toch meteen aan het wijzigen zijn wil ik de motor ook ombouwen naar omgekeerd schakelen (analoog aan mijn CBR circuit motor). Echter blijkt dit enkel mogelijk met Sato en Woodcraft rearsets voor zover ik kan vinden. Andere merken passen ook wel aangezien de motor amper gewijzigd is tegenover het vorig model, enkel de originele quickshifter kan dan niet meer gebruikt worden.

Iemand ervaring met goede rearsets (vaste voetsteunen) en omgekeerd schakelen met behoud van de qs sensor?

Thanks!

Bekijk bijlage 1503164
Vanaf 2009 is het frame hetzelfde gebleven.

alleen kuipwerk, cilinderinhoud en misschien subframe zijn gewijzigd door de jaren heen. In 2013 kwam er tractioncontrol bij.
 
Op mijn oude 10 had ik de Nissin klauwen van de 6 zitten (bouwjaar vanaf 2007). Na de verkoop van mijn 10 heb ik een setje SBS 838RS remblokken over. Iemand van hier interesse? Voor 45,- gooi ik ze in een enveloppe.

IMG_20200620_122459.jpg
 
Vanaf 2009 is het frame hetzelfde gebleven.

alleen kuipwerk, cilinderinhoud en misschien subframe zijn gewijzigd door de jaren heen. In 2013 kwam er tractioncontrol bij.

Ik vernam onlangs via het forum dat ook de achterrem anders zou zijn, met name de montage van de pomp.
Niet dat niet te verhelpen valt uiteraard...
 
Ik heb vrijdag mijn eerste circuitdag gehad op assen. Direct ingeschreven voor de volgende, het was geweldig. Maar ik heb een vraag.... hoeveel minder druk doen jullie in de banden ( pilot power 2 ) bij warm weer. Ik had in de achterband 2.2 zitten. Na wat flink door rijden ( een 2.04 ) had ik het idee dat de band wat te veel op druk kwam waardoor ik wat grip miste en hem bijna helemaal plat legde. Hoop dat de ervaren rijders mij wat info kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Zonder gekheid......andere banden monteren. Ik ga het circuit iig niet op met PP's. Goede vervangers zijn er genoeg. Was zelf zeer tevreden over de Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 en ook over de SP uitvoering. Maar over banden is al een topic met 100.000 meningen en ervaringen.
 
Zonder gekheid......andere banden monteren. Ik ga het circuit iig niet op met PP's. Goede vervangers zijn er genoeg. Was zelf zeer tevreden over de Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 en ook over de SP uitvoering. Maar over banden is al een topic met 100.000 meningen en ervaringen.
Oke top. Dankjewel
 
Zoals al gezegd, met pilot powers het circuit vermijden.
Ik heb ze ook op de motor zitten.
En zelfs met les geven in niveau 1 beginnen ze te smeren als het heel warm is buiten.
 
Afgelopen zondag de 2e circuitdag gehad op Assen. Dat is toch wel een hele aparte ervaring om te rijden op het circuit waar je normaal elk jaar komt om te aanschouwen.

De 27e staat zandvoort alweer op de agenda, maar ik vroeg mij af... hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van een circuit motor? Dus met andere woorden hoe snel wissel je Motorolie voorvorkolie remvloeistof etc? heb al geprobeerd te zoeken maar ben er niet wijzer van geworden. :?
 
Afgelopen zondag de 2e circuitdag gehad op Assen. Dat is toch wel een hele aparte ervaring om te rijden op het circuit waar je normaal elk jaar komt om te aanschouwen.

De 27e staat zandvoort alweer op de agenda, maar ik vroeg mij af... hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van een circuit motor? Dus met andere woorden hoe snel wissel je Motorolie voorvorkolie remvloeistof etc? heb al geprobeerd te zoeken maar ben er niet wijzer van geworden. :?

Ligt aan de hoeveelheid dagen en je rijstijl.

Rijd je in de top mee, om de 3 races de olie.
Ieder jaar de vering
En ik doe altijd sowieso jaarlijks de remvloeistof.
Maar bij zwaar circuit gebruik soms wel 2 keer per jaar.

Voor sportief op straat, jaarlijks olie en remvloeistof of iedere 8 tot 10000km
Voorpoten service ik om de 2 jaar.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
 
Ligt aan de hoeveelheid dagen en je rijstijl.

Rijd je in de top mee, om de 3 races de olie.
Ieder jaar de vering
En ik doe altijd sowieso jaarlijks de remvloeistof.
Maar bij zwaar circuit gebruik soms wel 2 keer per jaar.

Voor sportief op straat, jaarlijks olie en remvloeistof of iedere 8 tot 10000km
Voorpoten service ik om de 2 jaar.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Ik sluit me bij Kip aan.
Doe elk jaar verse olie en remvloeistof.

Nu ik met de Kawa alleen nog maar circuit rijdt wil ik ook om de 3 dagen olie gaan wisselen en elk jaar nieuwe vorkolie.
Remvloeistof halverwege het jaar.

Rijd je gewoon op straat en doe je af en toe een circuit dag veranderd er niet zo veel aan het reguliere schema.
In de RSV Mille manual van destijds stond dat je bij circuit gebruik de onderhoudsintervallen kunt halveren.
 
Laatst bewerkt:
Oke super dan weet ik even genoeg. de motor is in principe alleen voor circuitgebruik, maar in de top mee rijden is nog lang veen sprake van:9 Dus gewoon jaarlijk olie wisselen etc.
 
Heeft iemand hier toevallig interesse in een Puig Z-Racing scherm voor een 2019-2020?
Donkerste variant.
Prijs: 50 euro
 

Bijlagen

  • 20200725_184731.jpg
    20200725_184731.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 5
Is er hier nog iemand die een zx6r 05/06 voorwiel heeft liggen? Wil toch een extra set wielen hebben voor de regen nu het circuitrijden mij erg goed bevalt
 
Na afgelopen maandag zeiknat te zijn geregend op zandvoort, ben ik toch maar eens gaan kijken voor een 2e set velgen met regenbanden.
Toevallig kwam ik op marktplaats een advertentie tegen met regenbanden en velgen voor mijn productiejaar. Het enige waar ik over twijfel is de dotcode(uit 2016).
Kan dat nog mits goed bewaard etc of moet ik gewoon verder kijken?
 
De banden kunnen nog goed zijn.

Als je ze inspecteert moet het rubbererg zacht zijn.
Als de band hard aan voelt zijn ze uitgedroogd/uitgehard.

En als je ze weg legt, inwikkelen in vershoudfolie en het liefst in de kelder bewaren.
 
De banden kunnen nog goed zijn.

Als je ze inspecteert moet het rubbererg zacht zijn.
Als de band hard aan voelt zijn ze uitgedroogd/uitgehard.

En als je ze weg legt, inwikkelen in vershoudfolie en het liefst in de kelder bewaren.
Bedankt Racekip, ik zal ze even goed bekijken of ze echt nog zacht zijn.

Opslaan is in me schuur waar ik ze donker weg kan leggen dus dat moet wel goed komen:)
 
5 oktober de laatste circuitdag van dit jaar gereden op zandvoort. Helaas zat het weer totaal niet mee en was het meer waterfietsen dan rijden. De kawa stond dan ook op regenbanden.

Tijdens het plaatsen van de bandenwarmers viel op dat het voorwiel behoorlijk aanliep. Hierop de klauwen eraf gehaald en alle zuiger geinspecteerd. Gek genoeg waren ze allemaal behoorlijk schoon en kon ik ze met de hand terug duwen. De lokale motorondersteuning die daar aanwezig was zei dat het door mijn remblokken kwam (cl xbk5).
Heb gisteren dan ook andere blokken geplaatst van galfer, alleen lopen de remmen nog steeds aan.

Iemand hier ervaring mee? en wat zou het eventueel kunnen wezen? Ik heb helaas die hele fijne tokico 6 zuiger remklauwen:/
 
6-zuigers zijn notoir ruk, maar zal meer komen door het weer
Evt roest en vuil op de schijf laat hem stroef lopen vermoedelijk.
Na dagje knallen en schoon zijn zal hij soepeler lopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan