Racen op een ZX6R (alle jaren)

Maar ben trouw gebleven....dus heb een 2010 zx6r gekocht (jippieee).
Een stuk minder km's
7 jaar jonger
Inmiddels bij de mannen van Frontrow Components geweest en voor-en achtervering aangepast en geserviced
Voor -1 en achter +2
Active snelgas
En nog wat klein spul....
 

Bijlagen

  • 20210121_204929.jpg
    20210121_204929.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 28
  • 20210121_204919.jpg
    20210121_204919.jpg
    216,1 KB · Weergaven: 27
  • 20210121_204913.jpg
    20210121_204913.jpg
    248,4 KB · Weergaven: 28
Maar ben trouw gebleven....dus heb een 2010 zx6r gekocht (jippieee).
Een stuk minder km's
7 jaar jonger
Inmiddels bij de mannen van Frontrow Components geweest en voor-en achtervering aangepast en geserviced
Voor -1 en achter +2
Active snelgas
En nog wat klein spul....
Mooie fiets zeg!

Zo een modelletje zou ik ook wel willen
 
Mooie fiets zeg!

Zo een modelletje zou ik ook wel willen
Thanks! Kon wel moeilijk afscheid nemen van de '03 hoor. Heb die 6 jaar gehad en man wat rijdt zo'n ding lekker.
Maar zag deze staan........hopelijk heb ik er net zo veel plezier mee en van.
Maandag voor het eerst uitproberen op Zandvoort.
 
Gefeliciteerd, heel erg fijne fiets. :)

-1,+2 klinkt vrij kort. Ik rij met alleen voor -1 en kom daarmee, zeker in Zandvoort, precies lekker uit. ( ik rij wel nog 180/55)
 
Ik heb ook alleen -1 voor en vind het prima. Misschien haal je met -1/+2 echt alles er uit maar ik vind het prima zo
Ligt toch aan wie er op zit. Momenteel heb jij iig betere rondetijden dan ik. Ga dit jaar wel meer rijden dus hoop wel wat sneller te worden. Maar wil vooral lol hebben en alles heel houden
 
Ligt toch aan wie er op zit. Momenteel heb jij iig betere rondetijden dan ik. Ga dit jaar wel meer rijden dus hoop wel wat sneller te worden. Maar wil vooral lol hebben en alles heel houden
Klopt. Maar bedoel dan ook dat je met zo'n korte vertanding echt met maximaal toerental op de ruskenhoek en ramshoek aan komt. Plus natuurlijk maximale drive uit de bochten. Met een iets langere vertanding (dus alleen -1) rij je in theorie met iets lagere toeren dus misschien prettiger voor je blokje.
 
Klopt. Maar bedoel dan ook dat je met zo'n korte vertanding echt met maximaal toerental op de ruskenhoek en ramshoek aan komt. Plus natuurlijk maximale drive uit de bochten. Met een iets langere vertanding (dus alleen -1) rij je in theorie met iets lagere toeren dus misschien prettiger voor je blokje.
Op die fiets......klinkt wel logisch. Had hier al gezien dat -1 voor en +1 achter wellicht een goede combi was. Maar zoals ik al zei, eerst dit maar eens proberen.
 
Laatst de kat uit mijn '09 6R getikt (die zit in de voorbochten en niet in die dikke voordemper zoals veel mensen denken) en een nieuwe linkpijp geinstalleerd voor gewichtsbesparing. Al is die lomp grote voordemper helemaal niet zo zwaar als ik dacht/hoopte (2.8kg oid).

Vorige week naar Erwin Druijff gebracht en die heeft nog een paar PK gevonden door de ECU te flashen.
Een echte nulmeting met de kat er nog in heb ik dus niet maar een mooie lineaire curve. Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken :)

Verder heb ik een 180-60 band besteld ipv 180/55 en vroeg me af of jullie hierop de geometrie hebben aangepast, en zo ja...hoe ?
Ik wou eigenlijk de voorkant gewoon en beetje hoger zetten dmv veervoorspanning maar er zijn vast andere/betere methodes.
 

Bijlagen

  • IMG-20210430-WA0002.jpeg
    IMG-20210430-WA0002.jpeg
    162,8 KB · Weergaven: 25
Ben toe aan een nieuw kettingsetje, wat vinden jullie de ideale verhouding voor Assen/Zandvoort?

Rijd nu met 14-40 (-1) en kom op de rechte stukken goed uit. Alleen sommige bochten (GT in Assen, Tarzan en Hugenholtz op Zandvoort) vind ik de motor in de 2 te nerveus en in de 3 mis ik wat drive. Dus misschien iemand een ander ideetje. Mag ook met grotere maten (15/42 bijv), dat slijt volgens mij minder. Voor het gewicht maakt het niet uit want is sowieso al 520.
 
Laatst bewerkt:
Ben toe aan een nieuw kettingsetje, wat vinden jullie de ideale verhouding voor Assen/Zandvoort?

Rijd nu met 14-40 (-1) en kom op de rechte stukken goed uit. Alleen sommige bochten (GT in Assen, Tarzan en Hugenholtz op Zandvoort) vind ik de motor in de 2 te nerveus en in de 3 mis ik wat drive. Dus misschien iemand een ander ideetje. Mag ook met grotere maten (15/42 bijv), dat slijt volgens mij minder. Voor het gewicht maakt het niet uit want is sowieso al 520.
Jij hebt een 2003 toch? Ik reed voor -1 en achter +2 en vond dat voor mij echt prettig rijden. Heb dat nu op mijn 2010 overigens ook. Ter vergelijking, 1e keer nieuwe baan Zandvoort en 1e keer nieuwe motor reed ik 1,57.5. Met de 03 op oud Zandvoort 2.04
 
Ben toe aan een nieuw kettingsetje, wat vinden jullie de ideale verhouding voor Assen/Zandvoort?

Rijd nu met 14-40 (-1) en kom op de rechte stukken goed uit. Alleen sommige bochten (GT in Assen, Tarzan en Hugenholtz op Zandvoort) vind ik de motor in de 2 te nerveus en in de 3 mis ik wat drive. Dus misschien iemand een ander ideetje. Mag ook met grotere maten (15/42 bijv), dat slijt volgens mij minder. Voor het gewicht maakt het niet uit want is sowieso al 520.
Is het de vertanding of heb je gewoon een erg duidelijke aan/uit reactie op het gas waardoor hij zenuwachtig wordt ?
(geen idee wat je daar aan zou kunnen doen overigens).
 
Is het de vertanding of heb je gewoon een erg duidelijke aan/uit reactie op het gas waardoor hij zenuwachtig wordt ?
(geen idee wat je daar aan zou kunnen doen overigens).
Nee het is een standaard blokje met standaard set-up, gasreactie is vriendelijk.

Ik ga 14/42 (-1, +2) proberen en kijken of ik die bochten in de 3 kan nemen.
Anders kan ik voor evt terug naar 15 (+1) en alles in de 2 :)
 
Goedemorgen,

Tijdje eigenlijk even op motorforum geen toevoeging gehad. Maar ben nu weer aan het meelezen en waar ik kan zal ik ook weer eens een toevoeging proberen te zijn haha. Meestal komen dit soort dingen ook gelijk weer met een vraag, heeft er iemand nog een voorwiel liggen voor een ZX6R(R) 2003/2004 of eventueel van nieuwere ZX6R? Had een set op de kop getikt maar dat was het verkeerde bouwjaar (2000) (helaas door de verkoper wel verkocht als 2003/2004 en niet goed door mij bekeken), achterwiel past wel maar voorwiel niet. Hoor het graag als iemand nog wat heeft liggen.

Groet Michel.
 
Nee het is een standaard blokje met standaard set-up, gasreactie is vriendelijk.

Ik ga 14/42 (-1, +2) proberen en kijken of ik die bochten in de 3 kan nemen.
Anders kan ik voor evt terug naar 15 (+1) en alles in de 2 :)
Zijn die 2003 modellen dan al zo kort vertand dat ze in die 2 in die bochten te hoog in toeren zitten??
gt komt toerental niet lager dan 10k bij mij
Strubben zakt die iets meer, 8k ofzo.

vorige eigenaar van deze fiets deed strubben in zn 1 :+
 
Zijn die 2003 modellen dan al zo kort vertand dat ze in die 2 in die bochten te hoog in toeren zitten??
gt komt toerental niet lager dan 10k bij mij
Strubben zakt die iets meer, 8k ofzo.

vorige eigenaar van deze fiets deed strubben in zn 1 :+

En zo zijn er meer coureurs die de strubben in de 1 pakken.
 
Pas maken lukt niet?
Busjes enzo
Heb even snel op googled maar niks voor kunnen vinden en zou het liefste plug en play willen hebben wegens ik ze ga gebruiken als regenwielen. Maar als er geen voorwiel te vinden is dan zal het misschien wel een oplossing met busjes moeten worden.
 
Zijn die 2003 modellen dan al zo kort vertand dat ze in die 2 in die bochten te hoog in toeren zitten??
gt komt toerental niet lager dan 10k bij mij
Strubben zakt die iets meer, 8k ofzo.

vorige eigenaar van deze fiets deed strubben in zn 1 :+
Ik rijd nu dus met -1 , +2 (14-42) en dit lijkt mooi uit te komen (op Assen tenminste), ik vlieg door de versnellingen heen op rechte stukken en gebruik de 6 ook maximaal. Helaas is het nog niet te merken aan de rondetijden :+

Denk dat je met standaard (15-40) ook wel rond komt maar dan zul je de 6 niet gebruiken en alles een versnelling lager rijden.
 
Vandaag de tank grips van Ali geplakt. Mooi vind ik het niet, maar ik ben benieuwd of het wat uitmaakt op de baan. Ook heb ik vandaag een R6 gashendel besteld bij Motoport voor de "R6 throttle mod", oftewel goedkoop snelgas. Deze zal een dezer dagen binnenkomen en is weer een leuk knutselprojectje. Ik zit nog te twijfelen of ik m'n originele tandwielverhouding ga aanpassen voor Zandvoort...

20210603_225014.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan