Racen op een ZX6R (alle jaren)

Dan gebruik je zijn volledige kracht niet. Idealiter zit je op elk circuit op het langste rechte stuk net niet in toerenbegrenzer in 6.
Dan gebruik je het maximale. Als je de 6 niet gebruikt is zonde
 
Soms kan het ook praktischer zijn om één versnelling niet te gebruiken.
Dat scheelt je ook weer een schakel moment.
 
Mannen,

Even een vraagje, ik ben opzoek naar een leuke 600cc circuit fiets. Iemand kwam met een zx6r uit 2008 aan. Nu zie ik die niet heel vaak op de baan. Meer het model er voor of die erna. Ligt dat ergens aan of kijk ik niet goed genoeg?
 
Ze zijn er wel, maar iets minder als de andere modellen inderdaad.
Ze waren in die tijd iets minder populair als de R6 of de Honda.
 
Mannen,

Even een vraagje, ik ben opzoek naar een leuke 600cc circuit fiets. Iemand kwam met een zx6r uit 2008 aan. Nu zie ik die niet heel vaak op de baan. Meer het model er voor of die erna. Ligt dat ergens aan of kijk ik niet goed genoeg?
Velen vonden het neusje van dat model niet mooi. Maar het zijn prima fietsen.
 
En het was geen 636cc meer...

1.jpg
 
Mannen,

Even een vraagje, ik ben opzoek naar een leuke 600cc circuit fiets. Iemand kwam met een zx6r uit 2008 aan. Nu zie ik die niet heel vaak op de baan. Meer het model er voor of die erna. Ligt dat ergens aan of kijk ik niet goed genoeg?
Het was volgens mij een beetje een zwaargewicht tov de concurrentie en hierdoor op papier al snel afgeschreven. Ik weet de getallen niet maar de verkoopcijfers zijn vast tegengevallen. (en....ik krijg het mijn bek bijna niet uit..... de Yamaha R6 was toch wel een vlijmscherpe fiets... :$ ;) )
 
Het was volgens mij een beetje een zwaargewicht tov de concurrentie en hierdoor op papier al snel afgeschreven. Ik weet de getallen niet maar de verkoopcijfers zijn vast tegengevallen. (en....ik krijg het mijn bek bijna niet uit..... de Yamaha R6 was toch wel een vlijmscherpe fiets... :$ ;) )
Klopt, de R6 was echt heel scherp. De ZX-6R vanaf 2009 werd daarentegen wel goed ontvangen, is ook een erg succesvolle fiets in het WK Supersport geweest.
 
Afgelopen maandag weer lekker gereden op assen, maar daarbij ook gelijk me laatste metzeler racetec k1 met profiel opgereden.

Nou heb ik laatst een zooi gebruikte maar nog wel in goede staat racetec k2 slicks gekocht in de veronderstelling dat er weinig verschil in zou zitten. Nu inmiddels wat verder ben ik erachter dat slicks vaak afgeraden worden vanwege het moeilijk op temperatuur houden.

Aangezien ik een stuk of 3 4 sets hiervan heb staan vraag ik mij af.... bij welke tijd kun je slicks overwegen?of misschien voor normaal en achter slick? Ik heb bandenwarmers en reed laatst op assen ongeveer 2:10.... transponder systeem werkte niet dus gopro beelden terug gekeken.
 
Met 2.10 heb je inderdaad nog geen slicks nodig en zul je ze inderdaad niet optimaal warm krijgen/houden. Of je echt om zal vallen omdat ze te koud worden... Ik denk het niet. Zorgen dat je ze goed in de warmers hebt gehad en gelijk doorrijden als je de baan op gaat 💪🏼
 
Nee inderdaad haha. Ik dacht toen dat er geen verschil in zou zitten maar weet inmiddels beter.

Ik ben niet anders dan genoodzaakt meer gas te moeten geven🤣
 
Boven de 2 min is een Supercorsa SP/Metzeler K3 eigenlijk ideaal. Gaat lang mee, ongevoelig voor heath cycles en verkeerde bandenspanning, lage temperaturen etc en iets goedkoper. Maar goed dat is voor in het circuitbanden topic
 
Laatst bewerkt:
Boven de 2 min is een Supercorsa SP/Metzeler K3 eigenlijk ideaal. Gaat lang mee, ongevoelig voor heath cycles, verkeerde bandenspanning, koude temperaturen etc en uets goedkoper. Maar goed dat is voor in het circuitbanden topic
En heel dik onder de 2min ga je er ook nog plezier aan beleven. :)

Een tijdje geleden beetje lopen bomen over welk rubber ik onder mijn fiets wou hebben, de term 'hard compound' geeft toch het idee dat een 'supertalent' als ik daaraan tekort zou hebben (net zoals je bij de bouwmarkt altijd jezelf identificeert als (semi)professionele klusser omdat je een schilderijtje op moet hangen). Toen kwam het besef dat mijn snelste ronde niet meer is dan een matige opwarmronde voor jongens die echt kunnen rijden en heb ik er een Metzeler TD voorband en SC3 achterband onder gelegd (hier druk je nog zo je nagel in het rubber). Dit zouden compounds zijn die inderdaad toleranter zijn voor bandenspanning, temperatuur, heatcycles e.d. Ik heb er pas 3 sessies mee gereden maar vooralsnog dikke prima.
 
...als vervolg hierop wel een vraag.

Ik rij dus nu met 180/60 ipv 180/55 en had behoorlijke 'chatter' bij het aanremmen waar ik hiervoor dit soort klachten nooit gehad heb.
Bij het initieel (hard) aanremmen is er niks aan de hand maar als ik de remdruk verlaag ga ik door een fase waarin de voorkant behoorlijk begint te stuiteren en remmend insturen bijna niet mogelijk is.

Iemand anders deze ervaring ook gehad ?
Ik heb verder niks aan de geometrie veranderd daardoor staat hij dus nu iets meer op zijn neus.
Ik wou dit gedeeltelijk compenseren door de veervoorspanning te verhogen maar hier zit in het volle bereik 3-4mm.

Alle suggesties welkom :)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Ik heb ook nog de pennen waarmee de remblokken vast zitten willen vervangen. Hier ben ik na 1 pen mee gestopt aangezien de nieuwe (Pro-Bolt) al doldraaide bij het aanhaalmoment, hier dus geen vertrouwen in). Ik heb dus deze dag met 1 andere pen gereden en deze gisteren maar weer vervangen door de oude, mogelijk dat dit nog wat deed al lijkt me dat sterk).
 
Vandaag de tank grips van Ali geplakt. Mooi vind ik het niet, maar ik ben benieuwd of het wat uitmaakt op de baan. Ook heb ik vandaag een R6 gashendel besteld bij Motoport voor de "R6 throttle mod", oftewel goedkoop snelgas. Deze zal een dezer dagen binnenkomen en is weer een leuk knutselprojectje. Ik zit nog te twijfelen of ik m'n originele tandwielverhouding ga aanpassen voor Zandvoort...

Bekijk bijlage 1640569
Gisteren heb ik de gashendel van de R6 gemonteerd. De originele diameter van mijn '07 was 36.5mm. De R6 is 40.5mm. Ik heb niks aan de behuizing hoeven aan te passen. Handvat overzetten ging gelukkig ook erg gemakkelijk. Wel heeft de ZX6R een ribbel op de buis om het handvat op z'n plek te houden, terwijl de R6 een kunststof ring tussen het handvat en de behuizing gebruikt om te voorkomen dat hij aanloopt. Daarna alleen nog de speling in de gaskabel opnieuw afgesteld. Maar er was meer dan genoeg verstelruimte.

Slag is iets korter geworden waardoor ik iets makkelijker vol gas kan geven, zonder een hele gekke hoek te hoeven maken met m'n pols. Het verschil is echter niet extreem en heeft wel nog steeds een OEM gevoel...

Al met al een leuk klein klusje en ik ben benieuwd hoe het aanvoelt op de eerst volgende circuitdag...
 
Toch nog maar een keer een metzeler td slick gehaald voor 1 keer Dit schijnt een beginner slick te zijn met dezelfde opwarmsnelheid als een normale straatband. Erna nog maar eens overwegen de slicks in me schuur op te rijden.

Heb helaas wel weer een ander probleem, laatste keer op assen was in de laatste sessie de linkerkant van het blok helemaal nat van de olie. ook me laars zat onder
Thuis alles schoongemaakt omdat ik de bron niet kon achterhalen. Nu al meerdere dingen geprobeerd zoals het blok een half uur later draaien en zelfs door de polder even volgas(ik weet is niet slim maar moet het toch vinden). Maar nu blijft deze kurkdroog.

Iemand dit eerder gehad?
 
Heb je die rubber plaat aan de zijkant van je blok er al af gehaald? De kleppendeksel pakking wil wel ooit scheurtjes gaan vertonen, de olie komt dan bij stalling op zijstandaard tussen blok en rubber plaat terecht en die rubber plaat zuigt zich dan vol. als je’m daarna goed heet rijd wordt de boel vloeibaar en komt de olie uit het rubber lopen ;). Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd of die nu links of rechts zat..
 
Voorvorkkeering?
Of de keering achter je voortandwiel?

Lastig dat er nu niets meer te vinden is.
 
Voorvork heb ik nagevoeld, maar ook deze leken kurkdroog. Of is er nog een andere manier om dit te controleren? Heb rood omcirkeld wat er allemaal onder de olie zat. Ik zag ook in de koelwaterslang naar de oliekoeler een heel klein scheurtje, maar ik mis geen koelvloeistof, dus lijkt mij niet de boosdoener.
 

Bijlagen

  • 20210624_223433.jpg
    20210624_223433.jpg
    273,7 KB · Weergaven: 24
Is die deksel niet gewoon lek ergens? Hoeft maar een haarfijn scheurtje te wezen door de valpartij die het zo te zien te voortduren heeft gehad.
 
Ook daar heb ik nog even aan gedacht, maar heb er al 7 dagen mee gereden. Neemt niet weg dat er alsnog wat kan scheuren. De schaafplek is overigens van de vorige eigenaar al. Heb wel een nieuwe deksel dus misschien maar peventief de pakking/deksel vervangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan