Racen op R6 voor lange mensen

Dit issue komt echt niet door de motorfiets.
Dit zijn foto’s van m’n collega, hij is 192cm dacht ik. Die grijze is z’n straatfiets. Gewoon volledig origineel, dus std clipons en std steppen. Die andere is z’n oude circuit fiets. Die heeft iets bredere clipons en de originele steppen met zo’n adapter plaatje dat ze iets verder naar achter staan. Hij rijdt met beide fietsen z’n elleboog aan de grond.
Conclusie, gewoon blijven oefenen 😜🤪

639E352A-B0D8-4978-A27F-BCCA7441D5F9.jpeg


70A8463E-BC49-4745-AEDB-AAD1483C3B24.jpeg
 
Dit issue komt echt niet door de motorfiets.
Dit zijn foto’s van m’n collega, hij is 192cm dacht ik. Die grijze is z’n straatfiets. Gewoon volledig origineel, dus std clipons en std steppen. Die andere is z’n oude circuit fiets. Die heeft iets bredere clipons en de originele steppen met zo’n adapter plaatje dat ze iets verder naar achter staan. Hij rijdt met beide fietsen z’n elleboog aan de grond.
Conclusie, gewoon blijven oefenen 😜🤪

Bekijk bijlage 1686088

Bekijk bijlage 1686089

Wat een naaaa-aap-er :P

Wat is het nut om je ellenbogen op het asfalt te drukken ?
 
De blauwe flipper blue falco ( de grindbak specialist :+) heeft een goed punt ga eens lesnemen met goede instructie RSE - Racing School Europe RSE - with Troy Corser . Wellicht komen ze volgende jaar weer in Assen?

Wat betreft de juiste houding die is er niet die voor elk persoon weer anders.En die vuist tussen je ballen en de tank is ook onzin voordat je gaat aanremmen.Je doet dit al automatisch als je gaat verzitten dan gewoon de binnenzijde bovenbeen tegen de tank aandrukken. Ik klem m'n benen nooit tegen de tank aan.Je bovenbeen houd je tegen en je verzit dan ook al meteen goed genoeg.En je armen zijn dan ook lekker ontspannen.

Ga eens wat meerdaagse circuitdagen rijden dan kom je vaak op dag 2 er beter in !!!!!!!
Troy C heeft geen verhangende rijstijl.
Werk heel veel met zijn benen vooral bij het aan remmen.
Als je er ver naast hangt dicht bij het asfalt denk je dat je heel hard gaat ,zijn woorden haha.

Rijstijl is typerend hoe voel jij je prettig etc etc.
Ik leg altijd zo uit met een basisstijl(mijn stijl) en past dit later maar aan met meer ervaring ,een houding die bij je past lengte postuur en verder.
Maarja lekker hangen is gaaf, vooraf voor de foto's.
 
Troy C heeft geen verhangende rijstijl.
Werk heel veel met zijn benen vooral bij het aan remmen.
Als je er ver naast hangt dicht bij het asfalt denk je dat je heel hard gaat ,zijn woorden haha.

Rijstijl is typerend hoe voel jij je prettig etc etc.
Ik leg altijd zo uit met een basisstijl(mijn stijl) en past dit later maar aan met meer ervaring ,een houding die bij je past lengte postuur en verder.
Maarja lekker hangen is gaaf, vooraf voor de foto
Pedrosa en Redding nemen ongeveer dezelfde houding aan, omdat die functioneel is.
 
dit kan dan zeker geregeld worden , assen zou wel weer leuk zijn maar dan wel graag rond de zomer

Ik ben dan weer vd partij en probeer Troy dan eens in te halen op m'n achterwiel zittende achterstevoren }):+
 
Wat vragen:
1. Wat is het materiaal van het zadel en geeft dat genoeg grip? Een glad standaardzadel rijdt een stuk kutter dan een laagje stroef schuim
2. Heb je originele clipons en wat is de stand van de clipons? Zijn ze voldoende naar buiten gedraaid?
3. Is je zadel hoog genoeg? Is het zadel nog te verhogen?
4. Hoe is het met je voetenwerk en voetsteunen?
 
@sawyer_nl

Ik race met mijn 1.88 / 92kg en lang bovenlichaam nu enkele jaren op een R6 2007 en heb ook best een tijd moeten werken aan mijn houding. Werd nog eens gekscherend de Alex Rins van het groepje genoemd gezien ik hoog boven mijn ruit uitsteek. De R6 heeft gewoon een iets compactere zithouding dan mijn GSX-R750 en S1000RR waar ik veel makkelijker plat bleef liggen.

Op de R6 zit ik juist ver van de tank af, op het laatste deel van mijn schuimzadel. Zowel bij het remmen, accelereren en in bochten. Klem bij het remmen mijn knieën tegen de tank om naar voren schuiven te voorkomen en in de bochten buitenste knie tegen de tank, halve kracht op het buitenste voetstepje en leg rustig mijn arm op de tank. Heb nooit echt verkrampt op de fiets gezeten. Zit nu rond de 1.53-1.55 Assen.

Ik zou bij je volgende circuitdag een groep boeken met instructeur en de focus daar op leggen. Rondetijden komen vanzelf wel weer. Ik leerde zelf veel van het kijken naar de foto's en enkele dagen voor een circuitdag met de straatfiets de weg op en racehouding overdreven oefenen.

R6 klein.jpg
 
Voor de laatste ZAC races (5 +6) heb ik besloten om mijn zadel + tank te verhogen met +-5cm. Het probleem bleef dat ik mijn knie net niet lekker in de holte van de tank krijg waardoor ik heel veel spanning op mijn spieren moet zetten. Na de laatste dag had ik hier zo lang spierpijn van dat ik besloot dat er iets moet gebeuren...

Nou, een wereld van verschil. Eindelijk ben ik in de bocht niet meer bezig met mezelf vastklemmen. Het kost een stuk minder energie nu.

Niet echt een conclusie dus meer nog even een update van de initiele vraag :)
 
Foto's zal ik over een paar weken maken. Ga nu op vakantie namelijk. Beschrijven heeft niet heel veel zin denk ik :p
 
Kun je meer vertellen over hoe je dat gedaan hebt, paar foto's? Klinkt heel goed.
IMG_2851.jpeg
IMG_2852.jpeg
IMG_2853.jpeg
IMG_2855.jpeg


Zoals beloofd foto's van mijn knutselwerkje. Tijdelijke oplossing om te testen. En ja... Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing ;)
 

Bijlagen

  • IMG_2853.jpeg
    IMG_2853.jpeg
    261,4 KB · Weergaven: 6
  • IMG_2855.jpeg
    IMG_2855.jpeg
    288,3 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan