MTFDarkEagle
MF veteraan
Assen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Doei Oma
Maandag eerste circuitdag gehad van het seizoen
Ging wel redelijk. Hele dag droog gehouden, wat best fijn was. Moest in de ochtend wel banden wisselen; naar de Rosso3 set dus vandaar heb ik de eerste sessie gemist (slicks op koud asfalt... Mwua, dat leek me geen goed idee). Eerste keer weer van het seizoen dus de eerste sessie was enorm wennen weer. Toen 2:08 gereden. Was ook op spikkie nieuwe Rosso3 banden, dus rustig aan gedaan. Vervolg sessie (na de lunch) 2:04 gereden; de bovenverdieping was iets meer eraan gewend weer . Vierde (en laatste sessie) rustig rond getokkeld. Ben er wel achter dat mijn stepjes écht te hoog staan. Ik kwam met mijn benenwerk niet uit. Ik zat erg veel uit m'n armen te doen, ik kon nauwelijks kracht zetten met mijn benen. Mijn vering vereist nog wel wat afstelling misschien.. Met name ingaan van de bocht zit er veel beweging in de voorkant; maar dit kan ook met mijn houding/voetenwerk te maken hebben.
[afbeelding]
ZekerNice, een droge dag Assen, wel een goed begin van het seizoen voor jullie dus .
Nice, een droge dag Assen, wel een goed begin van het seizoen voor jullie dus .
Zeker
17 mei gaan het weer gebeuren
Vandaag ook even met de voetsteun positie geprutst.. Stukkie omlaag en naar achteren - kiek'n of dat beter rijdt
Had radiateurs ook al op ali gevonden inderdaad... Dat soort dingen vind ik nog best wel sketchy eigenlijk... Heb je er ook een andere radiateur dop op zitten? Heb een 2.0 bar dop liggen voor de nieuwe/volgende radiateur.Ik rijd met een Aliexpress radiateur en heb geen noemenswaardig toegenomen watertemperaturen t.o.v. stock. Wordt wel heet op hete dagen als je achter een paar s1000's over het rechte eind heen knalt maar dat was altijd al.
Hier niet zo'n hele wilde plannen:
- nieuwe carterkap monteren, nieuwe blokbescherming
- kuipen spuiten
- achterbrug laten lassen (bobbin is ingescheurd)
- velgen spuiten
- en hopelijk wat beter leren rijden . 1:54 gaat komend jaar in ieder geval niet gebeuren, 1:57 met wind mee/bergaf misschien.
Hier ook een lijst...
Een "moet gebeuren" lijst en een "zou leuk zijn als lukt..." lijst
De moet gebeuren lijst:
- Nieuwe radiateur (heeft iemand er nog eentje slingeren???)
- Remklauwen voorzien van nieuwe keerringen
- Nieuwe remblokjes
- Nieuwe olie + filter
- Teenbeschermer
De "zou leuk zijn als het lukt..." lijst:
- Nieuw kuipwerk
- Blok bescherming installeren
- Nieuwe/betere paddock stand voorkant (voor radiale klauwen ipv in de gaten van de poten onderop)
- Extra set velgen
En tja, daarbuiten blijft altijd nog de wensenlijst...
Traction control, carbon velgen, dikke Brembo klauwen... You get the picture
Bwoahh.... in mijn boekje zijn dit wilde plannen! Misschien dat je je geld liever uitgeeft aan upgrades zoals: Brembo remklauwen of traction control. Je lijst bestaat uit dingen die volgens mij "moeten" gebeuren. Voor wat betreft het spuiten van de velgen: heb je al een adresje?
Haha... soms kan het snel gaan. Ik ben in anderhalve dag van 2:00 naar 155:100 gegaan.
Btw: zijn er mensen die een voorjaarstraining in het vooruitzicht hebben?
Hyperpro is inderdaad ook een optie. Maar een nieuwe gaat hem niet worden haha. Thnx voor de tip! Zal ook dat eens onderzoekenik rijd zelf met een hyperpro en TTX. De hyperpro is zeker niet minder dan de TTX (naar mijn bescheiden mening dan). Mocht ik wat tegenkomen ergens zal ik het doorsturen.
Van een hoop merken kun je trouwens boven en onderkant wisselen zodat je elke veer passend kunt maken als je het middenstuk hebt, maakt de zoektocht wat makkelijker.
ik reed ook met imi radiator met demi, maar wordt ook te heet. mijn koppakking ligt er nu ook uit. Geen 100% duidelijkheid wat nu eerst was, maar koeler is beter en ik heb 08's gezien die een stuk koeler bleven met gewoon standaard materiaal, dus punt radiator is in principe niet nodig als je koelsysteem op orde is. van 04's weet ik niets maar ik zou aannemen dat die ook niet zo heet mogen worden..Doei oma!
Even dit topic weer uit te kerker trekken
Weet iemand of een extra (punt) radiator van een ander type op de 04/05 past?
Ik weet dat JMR een punt radiator heeft voor dit model, maar die past (volgens de website) niet met het standaard uitlaatsysteem.
En om nou -ook- nog een nieuw/ander systeem aan te schaffen, vermijd ik liever indien mogelijk.
Ik heb een nieuwe (imitatie) radiateur erop zitten, gevuld met demiwater + motul mocool, maar laatste circuitdag werdt het spul toch wel 95 graden op de baan, met een buiten temperatuur van ~22 graden of in die buurt. Is dit normaal? Kan dit schade? Als het bijvoorbeeld 30 (+) graden is, zal het nog een stuk hoger zijn?
Bvd