Racepak met airbags. Wie rijdt er hier mee?

Het is nogal wat (vooral punt 2):

1) prohibiting Alpinestars to commercialize the Tech-Air Street Airbag Vests and Tech-Air Racing Airbag Vests in Germany


2) ordering Alpinestars to recall any such vests which Alpinestars has supplied since 1 July 2015 and which are still in the possession of commercial customers in Germany

3) Compensating Dainese for all damages suffered due to the sale of the infringing vests in Germany since 1 July 2015.
 
Heb mijn Alpinestars Tech air systeem voor het eerst geprobeerd in mijn pak. 4 dagen gereden op Almeria. Het voelt eigenlijk gewoon als een iets grotere rugbeschermer. Activeren van het systeem gaat met een magnetisch stripje bij je borst. Je pak geeft dan opgloeiende ledjes, waarna ze een teken van OK geven. Blij mee in ieder geval. Gelukkig nog niet mee gevallen.
Geen problemen met de plaatsing van je kneesliders bij de missile?

Moet zo'n vest nou jaarlijks weg voor onderhoud? wat kost zoiets?
 
Geen problemen met de plaatsing van je kneesliders bij de missile?

Moet zo'n vest nou jaarlijks weg voor onderhoud? wat kost zoiets?
Geen probleem gehad met de kneesliders.

Ze geven aan 1x in de 2 jaar. 89e dacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tvs
Geen probleem gehad met de kneesliders.

Ze geven aan 1x in de 2 jaar. 89e dacht ik.
sradAlmeria_6.jpg
 
ik zag deze: KLIK

Lijkt eindelijk een product te zijn waar je geen heel pak voor hoeft te kopen of dat over je leren rompertje moet worden gedragen. In DIT filmpje laten ze het vest ploffen terwijl het meneertje gewoon stil staat :t
Ziet er top uit. En er kunnen verschillende algoritmes in voor circuit en straat. En het ding werkt volledig stand alone. Wat wil je nog meer :)

Lijkt wat mij betreft de "perfecte" oplossing.

Eens kijken waar die te koop zijn en hoe het gaat met service en hervullen enzo…. Nog even wat meer filmpjes zoeken!

Later,

Loek
 
Hhhmmm…. Ixon heeft geen Nederlandse importeur meer :N Dus ook geen dealers, ook al staan die nog wel op de website.... Maar eens hier in België of Duitsland over de grens kijken dan.
 
Tadaa,

FC-Moto heeft het ding gewoon liggen, Aken is hier 20 minuten vandaan. Beetje een ballenzaak, maarja kan in ieder geval eens gaan passen.

KLIK

Later,

Loek
 
Wel duur: het best zelf kost 400 euro, maar je hebt er een kastje/module bij nodig dat/die 10 euro per maand kost. Of 399, maar dan mis je veel features. En nieuw CO2-patroon kost meer dan 90 euro. Ik ben ook benieuwd hoe goed die valdetecter is.
 
Ik vond 400 wel Ok. Juist met dat abonnement. Mag je voor 6 maanden per jaar doen. Nou dat is wel zo'n beetje mijn circuit seizoen. En met het abo heb je alle service en updates van de algoritmes.

€90,-- is idd wel stevig. Maar als dat een flinke blessure scheelt is het wel prima. Bij een crash is er toch meer schade dan €90,-- dus dan kan dat er ook nog wel bij....

Later,

Loek
 
Oud topic, is bekend. Maar heeft ondertussen iemand ervaring met het airbag pak van Alpinestars?

Dat eerste pak waar ik op doelde was van Alpinestars...daarom voor mij niet snel meer, maar misschien dat de nieuwe vesten beter zijn, als ze ze nog mogen blijven verkopen hier in NL. Met de Dainese inmiddels 3 dikke crashes meegemaakt en heb niks gebroken. Maar goed, in eerdere crashes ging het ook goed zonder airbag. Denk dat het ook een beetje geluk en pech is, het eigen lichaam is ook van grote invloed, maar de bescherming van de airbag biedt sowieso een verminderde kans op lichamelijk letsel volgens mij. Goede investering in de eigen veiligheid, maar hopelijk heeft niemand het nodig ;)
 
Ik heb een Alpinestars gelamineerde goretex jas die geschikt is voor een tech air- airbag. Dus met twee kabeltjes aan de achterkant.

Deze jas heeft echt een wasbeurt nodig.. maar kan ik 'm zomaar in de wasmachine stoppen aangezien er electronica in zit? Op de label staat handwas.. maarja dan wordt ie ook nat dus hij kan net zo goed in de wasmachine.

Heeft iemand hier een vergelijkbare jas die 'm al gewassen heeft?
 
Ik rij sinds dit seizoen ook met een Dainese Misano D-air. Bevalt goed en het extra gewicht dat ie heeft merk je amper.

Het pak was overigens flink in de aanbieding, anders had ik hem denk ik niet gekocht en was ik naar een alternatief gaan kijken.

En ja, als ie afgaat ben ik em een paar weken kwijt en kost het wat centen, maar dat heb ik er graag voor over als ik in een situatie heb gezeten waarbij hij is afgegaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan