Racing Fairing ?

HaGi

Rookie
26 mei 2019
6
3
Hallo Motor-Forum,

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen gewone fairings (kappenset) en een racing fairing?

Ik kan hier niets van op het internet vinden.. En zou ik die racing fairing ook gewoon in het algemeen kunnen gebruiken of zijn die van een ander soort materiaal?

Groet,
 
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen gewone fairings (kappenset) en een racing fairing?

Ik kan hier niets van op het internet vinden.. En zou ik die racing fairing ook gewoon in het algemeen kunnen gebruiken of zijn die van een ander soort materiaal?

Meestal vereenvoudigen ze de kappenboel. Dus kleine losse kapjes zijn vaak geïntegreerd. Materiaal is lichter/dunner/flexibeler. De zit is vaak dicht ter hoogte van het zadel zodat er schuim op geplakt kan worden. Afwerking is minder precies..

Best kijken naar plaatjes van race kappen, dan zie je dat allemaal rap zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: HaGi
Wauw goeie, nooit gezien idd omtrent de koplampen.

Ik heb namelijk nu een blauwe Yamaha r6 2019. Ik zou die graag in het zwart willen hebben maar die race fairings zijn goedkoper dan het wrappen ervan. Maar lijkt me niet handig als ik ineens geen koplampen meer heb hahah.

Hebben jullie ervaring met kappenset kopen?
 
Je kunt ook plasti-dip (en dan vooral ook naar de goedkopere alternatieven als spray-dip kijken) overwegen als je voor weinig geld je R6 zwart wil hebben, en plasti-dip heeft als groot voordeel dat het er gewoon weer vanaf kunt trekken als je de kleur een keer zat bent. Voorwaarde is dan wel dat het goed verwerkt is, anders is het niet zo heel makkelijk eraf te pellen.
 
En dat ik nooit meer van mijn leven race kappen spuit. Flinterdun hobbeldebobbel spul vol bulten en kuilen. Niet strak af te werken zonder kilo's plamuur en dat is op een racer niet echt de bedoeling. Gewoon spuiten met een spuitbus van de action en zoveel mogelijk stickers erop.

Is weliswaar niet mooi strak, maar daar zie je niks van als je in de grindbak ligt...
 
Zelf ben ik ook aan het kijken voor een nieuw achterwerk..
De kont die ik op het ook heb, is mij beetje teveel van het goede..
En omdat ik er toch werk aan zal hebben, kan ik beter een 'race' versie bestellen.

Want vind €75,- nieuw en onbewerkt beter dan ~ €400,- voor een 2e handse originele..
 
En dat ik nooit meer van mijn leven race kappen spuit. Flinterdun hobbeldebobbel spul vol bulten en kuilen. Niet strak af te werken zonder kilo's plamuur en dat is op een racer niet echt de bedoeling. Gewoon spuiten met een spuitbus van de action en zoveel mogelijk stickers erop.

Is weliswaar niet mooi strak, maar daar zie je niks van als je in de grindbak ligt...
Haha dit is inderdaad een mooie samenvatting, en heel accuraat.
 
Zelf ben ik ook aan het kijken voor een nieuw achterwerk..
De kont die ik op het ook heb, is mij beetje teveel van het goede..
En omdat ik er toch werk aan zal hebben, kan ik beter een 'race' versie bestellen.

Want vind €75,- nieuw en onbewerkt beter dan ~ €400,- voor een 2e handse originele..
Ik heb nu al 2 keer een FZR / YZF gekocht om zo'n motor als jij hebt gemaakt van te bouwen, maar ze zijn zo fraai in hun originele jurk...
 
Originele kappen zijn vaak van ABS (lego blokjes plastic) en circuitkuipen zijn van polyester, kevlar of carbon of een leuke combi van de 3 materialen.

Er zit heel veel verschil in kwaliteit van circuitkuipen. Dikte van het materiaal. Hoe netjes afgewerkt. Compleet met schroefjes en beugeltje en natuurlijk pasvorm.

Als je een mooie strakke zwarte r6 wil kun je beter geen circuit kuipen nemen....

Later,

Loek
 
Terug
Bovenaan Onderaan