Racing on an old CBR600F: Part 8

Weet iemand of de olieplug van een 99/00 cbr600 magnetisch is? Kwam toevallig op internet een magnetische tegen maar durf niet te zeggen of de motor deze al standaard heeft:)
 
Hallo allen,
Ik heb een probleem met mijn F4i, deze is ooit omgebouwd tot racer, nu wil de motor niet meer starten en/of stationair lopen, bij aanduwen krijg ik motor wel aan de gang. Tevens bij start gas flink open wil af en toe eens helpen. Startmotor draait dus wel en er is af en toe klein plofje te horen... Iemand tips waar naar te zoeken?

Kleppenspeling misschien?
 
Heeft hier misschien iemand nog een voorspatbord en een hogere en bollere eventueel getinte kuipruit liggen voor een F2 of F3?

Als ik me niet vergis zijn de ruitjes van de F2 en F3 nét iets anders.

Ik heb nog een spatbord van een F2 liggen dat je wel van me over mag nemen.
 
Ruitje is ook geen noodzaak, zit een barst in de huidige. Ik heb ricambi-weiss kuipwerk erop zitten van een F3.
Het voorspatbord is simpelweg verdwenen bij het verhuizen :?
Waar zou ik het spatbordje op kunnen halen of voor hoeveel eurie zou je hem willen opsturen?
 
[QUOTE="zunne maat,

Waar zou ik het spatbordje op kunnen halen of voor hoeveel eurie zou je hem willen opsturen?
[/QUOTE]

Je hebt een PB.
 
Laatst weer heerlijk gereden op Assen :) blijft leuk om met zo'n 'oudje' tussen nieuw spul te rijden

CxdpZg9.jpg
 
Zo, de cirkel is rond...

Op 3 juli 2006 ( :$ ) heb ik het eerste topic Racen op een oude CBR geopend omdat ik toen net mijn eerste racer had gekocht, een PC 25...

oudegoof.jpg


Ruim 13 jaar later (en een stuk of 4 R6'en, een ZX6-R en 10 jaar ZAC racen verder) staat er weer een CBR 600 in mijn schuur. Een F4i met een historie in het WK Supersport. Oude motor van Christophe Cogan, compleet Dholda getuned. Heeft wel een aantal jaar stilgestaan met explosafe in de tank dus eerst maar wat schoonmaakwerk en onderhoud plegen.
Hopelijk kan ik 'm 16 september op Zandvoort gaan uittesten....

CBR.jpg
 
Laatst weer heerlijk gereden op Assen :) blijft leuk om met zo'n 'oudje' tussen nieuw spul te rijden

CxdpZg9.jpg

Overigens blijf ik nu steken op 2:05 op Assen. Ik Durf niet echt veel platter te gaan door de bochten omdat ik denk dat ik daar redelijk de grens heb bereikt.

Probeerde laatst te letten op later remmen en eerder op het gas maar toen kwam ik uit op 2:07.

Hebben jullie nog tips :)
 
Training volgen bij 1 van de gerenomeerde bedrijven.
gewoon in een groep 2 mee rijden kan al enorm schelen.
anders prive training doen maar dat kost wat meer.
 
Training volgen bij 1 van de gerenomeerde bedrijven.
gewoon in een groep 2 mee rijden kan al enorm schelen.
anders prive training doen maar dat kost wat meer.
Rijden die ook om een nabij de 2:05 dan? Bij crt heb ik vaker met een marshall gereden maar het nadeel is dat je ontzettend snel opgehouden wordt door langzamere groepen
 
Anders gewoon een bericht sturen naar een aanbieder.
of prive training nemen kost wat meer maar de stappen die je kan maken zijn vaak ook groter en je rijd in de vrij rijden groepen rond dus geen last van langzame groepen.
 
Dikke uitlaat heeft die fiets van jou Tr@x! Mooie basis om lekker wat te sleutelen en straks weer eens wat rondjes te gaan rijden!
Hoop voor jou dat de fiets vorstvrij heeft gestaan of dat er antivries toegevoegd was in de tussentijd...

Bij mijn F2 was het blok stukgevroren door het koelwater namelijk....ik dacht een koopje te hebben maar kon toch een blok wisselen (een blok van €100, dus ach...)

Hier staat de F2 met F3 vork en remmerij en achtervelg (wat een verjonging! ;) )zowat klaar om te starten....

Van de week de dynamopakking vervangen, uitlaat eronder gehangen, de opgefriste carbs met nieuwe spruitstukjes er weer op gezet, de nieuwe spanningsregelaar en stekker gemonteerd, het aangepaste (sub)frame zo ver gekregen dat de kont weer goed vast zit, het K&N filter is weer schoon, de benzinekraan vervangen door een leiding met snelkoppeling en de waterpomp afdichtingen vervangen. Nu nog even uitvinden hoe ik dit hok omgekeerd kan laten schakelen :)
 
Rijden die ook om een nabij de 2:05 dan? Bij crt heb ik vaker met een marshall gereden maar het nadeel is dat je ontzettend snel opgehouden wordt door langzamere groepen
Gewoon blijven vrij rijden maar proberen aan te haken bij anderen waarvan je kan afkijken, want het moet sneller kunnen hoor op een F4. Misschien juist je fiets wat rechterop zetten bocht uit zodat je eerder je gas kan opendraaie... platgaan is niet altijd alles! Behalve mooie foto's dan ;)
 
Gewoon blijven vrij rijden maar proberen aan te haken bij anderen waarvan je kan afkijken, want het moet sneller kunnen hoor op een F4. Misschien juist je fiets wat rechterop zetten bocht uit zodat je eerder je gas kan opendraaie... platgaan is niet altijd alles! Behalve mooie foto's dan ;)

Denk dat ik maar eens met een paar vrienden een circuitdag ga betalen aan een bekende coureur uit de buurt. Betalen wij een dagje assen voor hem als hij 2 a 3 sessies om ons heen cirkelt :p

maar eerder op het gas gaan vind ik nog spannend. Vaak durf ik het gas pas volledig open te trekken als ik rechtop sta.
 
Laatst bewerkt:
.......
Hier staat de F2 met F3 vork en remmerij en achtervelg
.......
Nu nog even uitvinden hoe ik dit hok omgekeerd kan laten schakelen :)

Is dat niet gewoon een kwestie van het heveltje omdraaien op de as doe je motorblok ingaat?
Zo heb ik het gedaan op mijn F3 destijds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan