futura rijder
Die hard MF'er
Hey mannen, hoe krijgen jullie de pk winst voor elkaar?
Zelf doe ik vrij rijden ik met een fzr600 uit '89, maar kijk soms met een schuin oog naar jullie cbr's of vroege R6's als vervolgstap.
Als vervolg stap zou ik adviseren een zo goed & nieuw mogelijke motor te kopen.dus niet een CBR 600 F2 uit 92.maar direct een CBR 600f4 of een r6 ( en liefst nog nieuwer).simpelweg een veel betere basis.
Snel maken van een oude fiets kost: know-how ,tijd en geld.
Heb mijn CBR 600f2 al 12 jaar, deze is Langzaam elk jaar een stukje gewijzigd. Leuk om te doen, veel van geleerd maar niet handig als je races wil winnen.
Grootste winst zit m.i. in het mannetje wat erop zit ( dus veel rijden) hierna rijwielgedeelte en dan pas motorvermogen.
Om bij een CBR 600f2 van circa 90 naar circa 110 pk ahw te komen had ik ruwweg nodig;
F3 carbs + ramairbox
Grotere radiator f3
Volledig uitlaatsysteem (shorpion)
Snelle nokkenassen
Bewerkte kop (high velocity porting)
Carbs afstelwerk op de dyno
Ontsteking aangepast
Alle andere ingrepen op gebied van vering, remmen, tandwielen etc heb ik ook gedaan.blijft echter in uiterlijk een nette wegfiets waar ik ook mee door de stad tokkel of naar mijn werk mee rij.
Om het budget beperkt te houden heb ik een paar oude CBR 600 gesloopt en de beste delen overgezet.