Racing on an old CBR600F: Part 8

Bij pluggen op de draad van bobine naar de pulsgever
IMG-20210320-WA0017.jpeg

Alleen op welke stekker bij pluggen op de bobine? Krijg op beide een signaal maar kan hem niet goed laten lopen omdat de tank eraf ligt.
 
Bekijk bijlage 1611476
Alleen op welke stekker bij pluggen op de bobine? Krijg op beide een signaal maar kan hem niet goed laten lopen omdat de tank eraf ligt.
Wow, daar vraag je wat. Lang geleden dat ik het aangesloten heb.
Kan je de motor niet laten lopen zonder de tank er op?
Ik gebruik een extern klein tankje benzine dat ik boven de motor hang om de carburateurs af te stellen.
Het was 1 van de 2 aansluitingen op de bobine. Ik meende zelf de bovenste op de bobine, maar zeker weet ik het niet.
Kwestie van uitproberen.
 
Ooit eens 30minuten geraced tegen een cbr600f van 91-94.
Ik op een versleten gsx1100 van 1981 van pak em beet 750€ (jawel, met reservedelen gemaakt !!)
Het was onze reserve-brommer.

Toch dacht ik snel even de cbr 600 achter mij te krijgen.
30minuten lang en 30meter achter de motor ben ik gebleven. Geen verschil.
Vergelijkbaar vermogen, ik meer koppel, hij meer grondspeling en minder gewicht. Gelukkig was hij geen goede remmer.
status quo
Maar na 4h wedstrijd hebben we de cbr600 toch verslagen met 3 ronden verschil. Technisch probleempje, tijd verloren in de pits?
Onze snelste tijd 1min22.7
Hun snelste tijd 1min21.5


Wij zijn 5e geïndigd van de 19classics met de gsx1100 164ronden
De cbr is 8e geïndigd van de 13 post classics 161 ronden
we reden wel door elkaar.

dit voor de statistieken.

2018-05-27 2613 Mettet (4 HDL Classic).jpg
IMG_5927.JPG
 
Een jaar later op hetzelfde circuit in de regen. Deze keer met onze iets rappere boot.
Opnieuw verslaan we de cbr600 in de regen.
Allebei rijden we 140 ronden.
Verschil tussen ons 2 teams na 4h racen : 47 seconden
Dankzij mijne maat die beter kan racen in de regen dan ik.
(geen regenbanden toegelaten!!)

Onze snelste tijd 1min30.9
cbr 600 snelste tijd : 1min 1min29.1

IMG_1231.JPG
 
Gisteren mijn eerste keer vrij rijden gehad op mettet. Ook een sessie met wat nattigheid gehad dus weer genoeg geleerd! Rondetijden waren nog niet geweldig (1.28;8,)maar het gaat de goede kan op!
Alleen de 4de sessie een kapotte brandstof pomp en dit helaas niet meer kunnen fixen. Wat is aan de raden om dit op te lossen? AliExpress gebruikte of iets nieuws wat duurder is, zijn veel opties maar over 2 weken alweer de volgende dag gepland.
 

Bijlagen

  • IMG_20210504_182253_355.jpg
    IMG_20210504_182253_355.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 19
Gisteren mijn eerste keer vrij rijden gehad op mettet. Ook een sessie met wat nattigheid gehad dus weer genoeg geleerd! Rondetijden waren nog niet geweldig (1.28;8,)maar het gaat de goede kan op!
Alleen de 4de sessie een kapotte brandstof pomp en dit helaas niet meer kunnen fixen. Wat is aan de raden om dit op te lossen? AliExpress gebruikte of iets nieuws wat duurder is, zijn veel opties maar over 2 weken alweer de volgende dag gepland.
Aansluiting rechtstreeks vanaf de tank. Pomp laten vervallen. Niet vergeten de brandstofkraan dicht te doen na het rijden.
Ik rijd zelf al jaren zonder brandstofpomp.
Scheelt weer gewicht. 😉
 
Aansluiting rechtstreeks vanaf de tank. Pomp laten vervallen. Niet vergeten de brandstofkraan dicht te doen na het rijden.
Ik rijd zelf al jaren zonder brandstofpomp.
Scheelt weer gewicht. 😉
Heb je dan geen last van brandstof te kort hoog in de toeren? Pomp zal er niet niks zijn toegevoegd met de ram air.
Probleem is dat er nu geen kraan tussenzit alleen een quick disconnect connector.
 
Gisteren mijn eerste keer vrij rijden gehad op mettet. Ook een sessie met wat nattigheid gehad dus weer genoeg geleerd! Rondetijden waren nog niet geweldig (1.28;8,)maar het gaat de goede kan op!
Alleen de 4de sessie een kapotte brandstof pomp en dit helaas niet meer kunnen fixen. Wat is aan de raden om dit op te lossen? AliExpress gebruikte of iets nieuws wat duurder is, zijn veel opties maar over 2 weken alweer de volgende dag gepland.
Check het onderdeelnummer en bel een paar sloperijen. Dat soort spul is best makkelijk te krijgen. Maar let op, de pomp van een F4i is anders.
Honda gebruikt in meerdere modellen dezelfde brandstofpompen dus er zijn veel matches te vinden
 
Heb je dan geen last van brandstof te kort hoog in de toeren? Pomp zal er niet niks zijn toegevoegd met de ram air.
Probleem is dat er nu geen kraan tussenzit alleen een quick disconnect connector.
Nee nooit last van brandstof te kort gehad.
Het is zelfs een ouwe ONK fiets.
Dus zo licht mogelijk gemaakt.
Gewoon proberen of de vlotternaalden afsluiten dan.
Ik heb het geluk dat er nog een kraantje op zit.
Zet ik meestal dicht.
Paar x vergeten wat resulteerde in een paar natte bougies, en na lange tijd een blok vol met benzine.
Als je makkelijk bij de quick connect kan , zou ik het gewoon loskoppelen na een sessie.
 
Assen.jpg


Op Koningsdag de F4i maar weer eens uitgelaten. Met originele 'Zandvoortdemper'.
Daar worden per circuitdag tenminste 2 foto's van gemaakt...
 
Heren, mannen, vrienden haha...
Sorry voor de topic vervuiling maar een vraag.

Ik heb een PC25 uit '92.
Een vriend van mij heeft een PC31 uit 96.
Met de welbekende ratelende naks.
We wilde de APE HT900 bestellen welke voor de PC31 wordt aangegeven.

Maar na controle begint het motor nummer met PC25E-....
Hoort dit bij een PC31 model of zit er gewoon een "ouder" type blok onder?
Ik ga er eigenlijk wel uit van het laatste maar misschien hebben jullie daar een bevestigend antwoord op.

Op het blok zitten wel al het nieuw type airbox en uitlaat op...
Pls let me know.
 
Heren, mannen, vrienden haha...
Sorry voor de topic vervuiling maar een vraag.

Ik heb een PC25 uit '92.
Een vriend van mij heeft een PC31 uit 96.
Met de welbekende ratelende naks.
We wilde de APE HT900 bestellen welke voor de PC31 wordt aangegeven.

Maar na controle begint het motor nummer met PC25E-....
Hoort dit bij een PC31 model of zit er gewoon een "ouder" type blok onder?
Ik ga er eigenlijk wel uit van het laatste maar misschien hebben jullie daar een bevestigend antwoord op.

Op het blok zitten wel al het nieuw type airbox en uitlaat op...
Pls let me know.

Uhm volgens mij het oude blok pc25

Maar omdat er een E achter staat heb ik twijfels.
Misschien heb je wat aan het onderstaande artikel

 
kan dat het oudere pc25 blok er ooit onder is gehangen
deze passen gewoon, als je de pc31 carbs en airbox gebruikt loopt het gewoon
overigens past de naks op beide blokken dus gewoon bestellen!
 
Thanks!!

Dat de naks passen op beide blokken ga ik uit van jouw bevindingen.

Ik dacht dat van de types hoger dan de PC25 een ander pasvlak hebben.
Maar APE hanteert ook 2 verschillende modellen.

Een is voor de 1991 - 94 PC25 (HT600)
De ander is voor 95 - 98 en hoger...
PC31, 35, 37 etcetera. (HT900)

Blijft dus nog wel gek...
Mijn vraag is nog, heeft een PC31 ook motornummer beginnend met PC31 origineel of is dat standaard PC25 zoals wij hier hebben.
 

Bijlagen

  • IMG-20210519-WA0012.jpg
    IMG-20210519-WA0012.jpg
    77,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG-20210519-WA0013.jpg
    IMG-20210519-WA0013.jpg
    40,6 KB · Weergaven: 5
dit zijn de motorcodes:
PC25E-20 (1991)
PC25E-21 (1992)
PC25E-22 (1993)
All the way up to PC25E-27 (1998)


Ik wist het, je bent de beste.
Het is een PC25E-25 dus code uit 1996.
Blok behoort dus wel bij de motor zelf.
Dan laat ik hem ook de HT900 bestellen, nieuwe type. Al ben ik dan wel benieuwd wat het verschil zal zijn tussen de HT600 en.HT900.

Super bedankt!
 
Weet iemand de lengte van de remleidingen van een cbr600f pc35 uit 99? Wil graag alvast stalen leidingen bestellen maar kom voorlopig nog niet in de buurt van de loods :p

Ook wil ik graag een extra radiateur plaatsen om de olie te koelen. Dit zodat het koelvloeistof niet te veel opwarmt omdat deze nu de olie koelt.

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Bestaan er adapters voor de PC35 uit 99 waarbij je de olie vanaf het oliefilter door een radiator kan laten lopen?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de lengte van de remleidingen van een cbr600f pc35 uit 99? Wil graag alvast stalen leidingen bestellen maar kom voorlopig nog niet in de buurt van de loods :p

Ook wil ik graag een extra radiateur plaatsen om de olie te koelen. Dit zodat het koelvloeistof niet te veel opwarmt omdat deze nu de olie koelt.

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Bestaan er adapters voor de PC35 uit 99 waarbij je de olie vanaf het oliefilter door een radiator kan laten lopen?
Ik heb ooit van een pc35 dholda de oliekoeler op de mijne gezet. Zat achter het filter een alu plaat met bevestiging voor 2 leidingen daarop die in en uitgaand vd koeler waren geloof ik...maar of daar nog aan te komen is 2e hands vraag ik me af....meeste spul is overleden inmiddels. Zelf maken zou kunnen als je handig bent. Kwestie van koeler onder radiateur ophangen met beugels en dan leidingen op lengte inschatten en maken en bevestigen. Maar wordt ie echt te warm dan?
 
Ik heb ooit van een pc35 dholda de oliekoeler op de mijne gezet. Zat achter het filter een alu plaat met bevestiging voor 2 leidingen daarop die in en uitgaand vd koeler waren geloof ik...maar of daar nog aan te komen is 2e hands vraag ik me af....meeste spul is overleden inmiddels. Zelf maken zou kunnen als je handig bent. Kwestie van koeler onder radiateur ophangen met beugels en dan leidingen op lengte inschatten en maken en bevestigen. Maar wordt ie echt te warm dan?
Ja, de motor kookt over als ik op de paddock kom. De laatste keer dat ik reed was het wel behoorlijk warm buiten. De koppakking is goed, geen thermostaat, waterpomp is goed, vloeistof loopt netjes door het koelsysteem, grote puntradiator.

De motor loopt ietsje te rijk maar dat is volgens mij positief voor de koeling juist. Verder ook al een kleine tandwiel achter gemonteerd om niet al te hoog in de touren te zitten

Zou niet weten waar ik het nu zoeken moet. Misschien andere radiator dop met 2.0 bar, maar geen idee welk merk radiator ik heb:) beste kans is een losse radiator voor de olie zodat het koelvloeistof dit niet meer hoeft te koelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan