Racing on an old CBR600F: Part 8

Heeft er nog iemand een motorblok liggen van de PC25 of PC31?

Ik zoek er een maar dan niet met >50dkm incompleet en voor €300,- ;)

Liever met dynamo startmotor, carbs.etc. erbij en prijs tot €200,- max
 
Ik ben al een tijdje aan kijken om een budget fiets er voor erbij te halen waar ik ook het circuit mee op kan.

Nu zou het leuk zijn om een CBR uit ‘87 (ook mijn eigen bouwjaar) hiervoor te gebruiken. Is dit de typeaanduiding f1?

1. Kan dat of het een stomme keuze ? En kan ik voor eeb paar euro meer beter een jongere kopen ?
2. Wat heb ik nodig om dit circuit waardig maken
(Stalen remleidingen, fatsoenlijke remmen en fatsoenlijke vering)

Welke bandenmaar kan hierom en zijn er mogelijkheden een 180 band te monteren ?
 
f1 is prut, f2 is veel beter
is veel meer voor te krijgen, meeste f3 spul past ook
f2 met f3 achterwiel zorgt dat je (net) een 180 achterband kwijt kan en dan is het banden aanbod veeeel beter
kant en klare leuk oppgebouwde circutifietsen f2 en f3 kosten rond de E1000,-
leuk geld om mee te beginnen
 
Sorry.ik denk niet dat een F1 een goede basis is. F2/f3 is leuk maar ook best wel oud aan het worden( lees opknappen=kosten).zeker als je wat sneller wil rijden zou ik serieus gaan kijken naar bijvoorbeeld een 600 cc fiets van bouwjaar circa 2000-2005.kost in aanschaf ietsje meer maar je kan er langer mee vooruit.

Niet trouwens dat moderner spul zoals een r6 geen minpunten heeft.alles wat op circuit rondrijd heeft goed onderhoud en aandacht nodig.En onderdelen zijn duurder.
 
ik heb een leuke voorvork combi USD op de kop kunnen tikken, en die wil ik tzt op mijn F2 gaan bouwen (winterprojectje)

Ik heb daarvoor een 929 fireblade voorwiel nodig, maar ik heb begrepen dat andere voorwielen ook zouden moeten passen. Hoe kom je daar achter? welke wielen op welke honda's hetzelfde zijn?
 
Ik heb wel eens gekeken naar upsd vork ombouw.probleem voor wegmotor ( clipons boven kroonplaat) is de voorvork lengte 780 mm er zijn maar weinig ( goedkope) upsd voorvorken welke dit hebben en ook een goed binnenwerk hebben. Tip ;koop de gehele voorkant incl wiel , kroonplaten en remmerij.

Voor een race gebruik met clipons onder de kroonplaat is het allemaal veel minder kritisch. Honda balhoofd lagers komen vaak wel overeen maar daar houd het lang niet mee op.als je het goed wil doen( geometrie, ,stuurhoek,aanslagen ,remmerij etc) kost het best wel flink wat uitzoekwerk en geld.

Je kan de voorvork ook reshimmen om de vering te verbeteren.ik rij met een gewijzigd binnenwerk van een cbr1000r van 2008 en brembo 4 zuiger klauwen/ RSC rempomp. Ik kan het sterkte verschil tov een showa upsd van mijn Aprilia rst1000 niet merken.
 
ik heb een leuke voorvork combi USD op de kop kunnen tikken, en die wil ik tzt op mijn F2 gaan bouwen (winterprojectje)

Ik heb daarvoor een 929 fireblade voorwiel nodig, maar ik heb begrepen dat andere voorwielen ook zouden moeten passen. Hoe kom je daar achter? welke wielen op welke honda's hetzelfde zijn?

cbr929/cbr954, cbr1000rr t/m 2014 passen allemaal
alleen de enige schijven die je kan gebruiken zijn die vd 929/954 omdat die groter zijn dan latere modellen
 
Ik heb wel eens gekeken naar upsd vork ombouw.probleem voor wegmotor..

gaat inderdaad om een versie met clipons onder de kroonplaat. Kon hem overnemen van iemand die met zo'n zelfde combi heeft geraced op een F2. Maar moet het geheel dus wel nog compleet maken.Voorlopig rijd ik nog helemaal heerlijk op die gereshimde vork van jou. :t

cbr929/cbr954, cbr1000rr t/m 2014 passen allemaal
alleen de enige schijven die je kan gebruiken zijn die vd 929/954 omdat die groter zijn dan latere modellen

Ah Ok, dat is goed om te weten. Veel meer opties dan ik dacht dus :-)

Dank voor de reacties!
 
Hallo,
Paar vraagjes, heb een cbr 600 FS bj 2002 racer, nu vraag ik mij af welk type dit nu is, is het een f4, f4i? Wat zijn de verschillen? Waar kun je zien dat het een 'FS' is een geen gewone 'F'?

Wellicht hier een Honda expert die dat kan uitleggen? Alvast bedankt!
 
Een Europese FS is gelijk aan een Amerikaanse F4i Sport. De FS heeft een iets anders afgestelde motor vergeleken met de F4i. De i staat hierbij voor injectie. Een F4 is dus nog met carb en heeft ook wel makkelijk te herkennen verschillen. De normale F4i is te herkennen aan zijn zogeheten banana seat waarbij het rijder en bijrijder gedeelte een geheel zijn. De FS heeft twee losse zitjes. De nokkenas is iets anders en de FS heeft 1 koppeling plaat meer. Niks wat je zo merkt 1 2 3. Succes met je nieuwe fiets! Ik heb er ook eentje
 
Na mijn crash afgelopen vrijdag in de regen op Zolder ben ik op zoek naar een setje extra velgen voor de F2. Heeft er iemand toevallig nog iets liggen, of weet die iets?
 
zou f3 achtervelg scoren, is wat breder en kan een 180 achterband op

Bij mijn F3 heeft er ooit een 180 band opgezeten, zat naar mijn mening niet mooi. Aan de rand van het loopvlak zag je 'm 'knijpen'. Op de laatste drie centimeter van de bolling van het 'paddestoel'profiel zag je dat ie ineens extra ver 'de hoek om' boog (weet niet hoe ik het anders onder woorden kan brengen).
 
zou f3 achtervelg scoren, is wat breder en kan een 180 achterband op

ik weet niet zo goed wat daar het voordeel van is. Het nadeel is dat ik dan twee sets velgen moet gaan regelen. En die bredere velgen zijn ook weer wat duurder meen ik. Setjes voor de F2 zouden goedkoper moeten zijn. En zo snel rijd ik nu ook weer niet.
 
Ik heb nog een witte F2 voorvelg met een voor op straat nog te gebruiken dunlop band.
Gewoon in nette staat. kost €40,- staat in Rotterdam
 
f3 velg past er 1 op 1 in
kan handig zijn voor bv regenband op de f3 velg. dan pak je 180 band
rijden meeste F3 rijders mee en180 is veel beter te verkrijgen dan 160
 
Na mijn crash afgelopen vrijdag in de regen op Zolder ben ik op zoek naar een setje extra velgen voor de F2. Heeft er iemand toevallig nog iets liggen, of weet die iets?

Ik heb een 5 inch velg staan van een f3. Zwart met amper gebruikte schijf.
Laat maar weten of je interesse hebt, dan kan ik wat foto's toesturen.
 
Ha vaklui,

Ik heb mijn rozepas sinds februari en met mijn straatG00F sinds april in ca. 5000km de straten van Noord Nederland wel gezien. Eerste circuitdagen zijn geboekt!

28 juli 2theExperience bochtentraining Midland Circuit Lelystad; 21 augustus MSL Kennismakingsdag TT Circuit Assen *D

Nu is m'n F2 van '94 volgens mij prima inzetbaar, volgende week komt er voor+achter resp. gebruikte+nieuwe Dunlop SportSmart 2 onder (160). Nog ff een db-killer regelen en gaaan.

Stad.jpg


Zijn er zaken die op een redelijk standaard pc25 eigenlijk onmisbaar zijn, die jullie aanraden of eigenlijk onmisbaar zijn op de Drentse hei? Budget=nihil :P

:W
 
Laatst bewerkt:
Met budget nihil kom je natuurlijk niet zo ver. Op het circuit wil je veilig roldeuren dus je banden, vering en remmen graag zo goed als redelijkerwijs mogelijk hebben.

Dat wil zeggen: staalomvlochten remleiding met verse remvloeistof. Ff langs de veringboer rijden voor een gratis check. Voorvorkolie verversen (is mogelijk nog nooit gebeurd sinds hij de fabriek heeft verlaten).

Dunlop Sportsmart 2 lijken me perfect voor de eerste circuitdagen. Op het circuit is het dan beter om op wat lagere bandenspanning te rijden dan dat je op straat zou doen: koud gemeten 2,3 barg voor en achter is een goed startpunt. Gedurende de dag kun je dan bepalen of je mogelijk nog verder wil zakken kwa bandenspanning.

Behalve aan de motorkant moet je ook denken aan je eigen bescherming, ik zie op de foto al genoeg leer dus dat zal wel goed zitten. Als je nog geen ruigbeschermer hebt zou ik die nog wel ff kopen. 99,9% kans dat je hem niet nodig hebt, maar als jij degene bent die de statistiek bewijst als 0,01%, ben je blij dat je hem hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een linker blokdeksel voor een Pc25 liggen hier, onmisbaar voor op circuit want als je links valt is ie 99% vd tijd lek :+

Teab :)

Met budget nihil kom je natuurlijk niet zo ver. Op het circuit wil je veilig roldeuren dus je banden, vering en remmen graag zo goed als redelijkerwijs mogelijk hebben.

Dat wil zeggen: staalomvlochten remleiding met verse remvloeistof. Ff langs de veringboer rijden voor een gratis check. Voorvorkolie verversen (is mogelijk nog nooit gebeurd sinds hij de fabriek heeft verlaten).

Dunlop Sportsmart 2 lijken me perfect voor de eerste circuitdagen. Op het circuit is het dan beter om op wat lagere bandenspanning te rijden dan dat je op straat zou doen: koud gemeten 2,3 barg voor en achter is een goed startpunt. Gedurende de dag kun je dan bepalen of je mogelijk nog verder wil zakken kwa bandenspanning.

Behalve aan de motorkant moet je ook denken aan je eigen bescherming, ik zie op de foto al genoeg leer dus dat zal wel goed zitten. Als je nog geen ruigbeschermer hebt zou ik die nog wel ff kopen. 99,9% kans dat je hem niet nodig hebt, maar als jij degene bent die de statistiek bewijst als 0,01%, ben je blij dat je hem hebt.
:^ vooral veel lol hebben, het is echt verslavend. Maar vooral remmen en veren zijn wel ff goed om te checken :Y

Ga je cursus doen of meteen vrij rijden?
 
Laatst bewerkt:
Maat zaken welke al staan beschreven ;

Middenbok er af halen !

Controleren of de remklauwen wel soepel bewegen

Bij de vering specialist laten checken of er nog wel gasdruk op de achterschikbreker zit

Verse 10 w voor vorkolie
 
Controleren of de remklauwen wel soepel bewegen

Dit is ook wel een goede: remklauwen loshalen van de vorkpoten, remblokken eruit en alles goed schoonschrobben met een borsteltje en een niet-agressief sopje (gewone shampoo, afwasmiddel bv.). Ook ff de cilinders een stukje naar buiten pompen, schrobben en weer terug duwen, dan merk je meteen of alles lekker soepel loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan