Racing School Europe?

mca2

Die hard MF'er
13 aug 2007
881
0
Centraal
Vorig jaar heb ik met veel plezier bij de Race-Academy gereden en veel geleerd. Ik keek dus voor mogelijkheden dit jaar maar al lange tijd is het erg stil op de website en verschenen er geen data. Plots zag ik via de twitter dat Troy Corser bij Racing School Europe gaat rijden. Iemand enig idee wat er loos was bij RA? En is het een simpele naamsverandering en gaat alles over naar RSE of is er mot tussen diverse mensen en is het beter de kat uit de boom bekijken voordat we wat gaan boeken bij RSE?
 
Wat er met RA en MSL is dat weet ik niet, de RSE is inderdaad een voorlopige website maar zowel BMW, Troy als het hele team instructeurs rijdt nu voor RSE. Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken anders was BMW en Troy niet meegegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mca2
we hebben net team overleg gehad en er veranderd niks voor de deelnemers en ook niet voor het team.... alleen de naam is anders, de website wordt hard aan gewerkt , ik zeg gewoon boeken en misschien zie ik je bij een van de events
 
De website is inmiddels flink opgepoetst! Zie alleen dat de optie Assen niet meer erop staat. Dat is wel jammer want dat was nog een redelijk betaalbaar event door met eigen motor te komen
 
Ik zie dat dit de “confirmed” evenementen zijn. Kan me voorstellen dat het nog een voorlopige kalender is en dat het programma nog wordt aangevuld.
Valencia net voor Pasen spreekt mij ook wel aan 😎
 
correct , deze events zijn zeker ….. hopelijk kunnen we binnenkort Assen ook toevoegen en eventueel nog wat extra events . hou de site in de gaten zou ik zeggen
 
Zou mooi zijn als Assen er nog bij komt! De mooi weer zekerheden van Spanje of Italië spreken mij zeer aan maar met motorhuur en vlucht erbij wordt dat wel erg duur helaas. Ik zal eens vragen wat motortransportkosten zijn.
 
Snap ik. Van de andere kant zou je ook kunnen redeneren dat je voor drie dagen rijden normaal gesproken ook de kosten hebt van een setje banden, een keer of zes tanken en misschien een setje remblokken. Daarnaast moet je ook nog het vervoer van de motor regelen en een setje regenbanden. Dan kom je qua kosten alweer aardig in de buurt van wat er voor motorhuur gevraagd wordt. Heb het idee da het redelijk tegen kostprijs is. Nadeel is wel dat je niet op je eigen motor rijdt, van de andere kant wordt tanken, vervangen van banden, onderhoud enz allemaal voor je geregeld wordt. Da’s dan wel weer relaxed. :)
 
ou mooi zijn als Assen er nog bij komt! De mooi weer zekerheden van Spanje of Italië spreken mij zeer aan maar met motorhuur en vlucht erbij wordt dat wel erg duur helaas. Ik zal e

Die kans is zeer groot dat we Assen alsnog gaan doen! Volg ons op social media voor de laatste info & updates!
 
Assen iig definitief door van 20 -22 augustus op de het Drentse asfalt, 2019 S1000RR M model verhuur mogelijk of gewoon deelnemen met eigen motor!
 
  • Leuk
Waarderingen: mca2
Assen iig definitief door van 20 -22 augustus op de het Drentse asfalt, 2019 S1000RR M model verhuur mogelijk of gewoon deelnemen met eigen motor!
Thanks voor de update! Staat nog niet op de pagina maar ik houd het in de gaten!
 
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik lees dat 1 dag Assen 399 euro kost... :$

Ik dacht, leuk, ik ben in juli in Italië met de motor.
Een circuitdagje meepikken op Mugello, maar 3 dagen kost 1199 euro.
Laat dan maar zitten
 
Snap ik. Van de andere kant zou je ook kunnen redeneren dat je voor drie dagen rijden normaal gesproken ook de kosten hebt van een setje banden, een keer of zes tanken en misschien een setje remblokken. Daarnaast moet je ook nog het vervoer van de motor regelen en een setje regenbanden. Dan kom je qua kosten alweer aardig in de buurt van wat er voor motorhuur gevraagd wordt. Heb het idee da het redelijk tegen kostprijs is. Nadeel is wel dat je niet op je eigen motor rijdt, van de andere kant wordt tanken, vervangen van banden, onderhoud enz allemaal voor je geregeld wordt. Da’s dan wel weer relaxed. :)

Ik was net even naar de prijzen aan het kijken. In 2012 heb ik een 3daagse training gedaan in Frankrijk .... Sindsdien is er veel veranderd! Toen kostte de huur voor 3 dagen €500, nu €300 per dag. Voor dat geld loont het echt wel om met je eigen motor te gaan. Ook het eigen risico is omhoog gegaan van €500 naar €4000 (of iets minder als je extra betaald). Overigens reed ik destijds op mijn eigen motor, nooit spijt van gehad :). Ik heb er veel geleerd.
Daarnaast, achterop bij Troy kost nu €100. Toen was het meer wie wilde, geen extra kosten.
 
Iedere keer staat "je motor" klaar dus je hebt er geen omkijken naar. Kosten zijn inclusief benzine en banden, dus eigenlijk betaal je zo'n 150 euro per dag voor de huur. Als je onderhoud, transportkosten en afschrijving er nog bij rekend is het in mijn ogen een erg nette deal.
Je rijdt dan wel op de nieuwste BMW modellen (2018 en 2019 M package) :]
 
Ik was net even naar de prijzen aan het kijken. In 2012 heb ik een 3daagse training gedaan in Frankrijk .... Sindsdien is er veel veranderd! Toen kostte de huur voor 3 dagen €500, nu €300 per dag. Voor dat geld loont het echt wel om met je eigen motor te gaan. Ook het eigen risico is omhoog gegaan van €500 naar €4000 (of iets minder als je extra betaald). Overigens reed ik destijds op mijn eigen motor, nooit spijt van gehad :). Ik heb er veel geleerd.
Daarnaast, achterop bij Troy kost nu €100. Toen was het meer wie wilde, geen extra kosten.

Klopt nu rijden we voornamelijk op GP en SBK banen die kosten simpelweg veel meer maar zijn ook veel veiliger, de brandstof, banden en motoren zijn ook niet goedkoper als toen ;) . Wat tevens veranderd is sindsdien is het lesprogramma, dit is veel meer maatwerk geworden en je rijd nu vrij op je eigen leer tempo met een instructeur in je kielzog. Maar ik ben het met je eens het is wel veel geld maar de motorsport is nu eenmaal een dure tak van sport. Als je met eigen motor kan komen is dat een pre, ik zeg probeer het! De school zal je verwachting patroon overstijgen :)
 
Klopt nu rijden we voornamelijk op GP en SBK banen die kosten simpelweg veel meer maar zijn ook veel veiliger, de brandstof, banden en motoren zijn ook niet goedkoper als toen ;) . Wat tevens veranderd is sindsdien is het lesprogramma, dit is veel meer maatwerk geworden en je rijd nu vrij op je eigen leer tempo met een instructeur in je kielzog. Maar ik ben het met je eens het is wel veel geld maar de motorsport is nu eenmaal een dure tak van sport. Als je met eigen motor kan komen is dat een pre, ik zeg probeer het! De school zal je verwachting patroon overstijgen :)

Ik heb het al ervaren, wat mij betreft een aanrader :). Wellicht komt er nog een vervolg.

Het ging mij ook meer om de kosten van het huren van de motor. Jaren terug was het financieel eigenlijk niet interessant om met je eigen motor te gaan, zeker in het buitenland. Maar met een prijs van €900 voor 3 dagen ligt dat toch anders.
 
Doei Oma.. al leeft die mevrouw vast niet meer gezien deze foto al eeuwen gebruikt wordt. :P

Maar goed on-topic.. Zag de optie voor assen en was voornemens om te boeken lijkt me ideaal om wat meters te maken (letterlijk en figuurlijk)

De vraag is echter of je gewoon mag meedoen met eigen straatmotor (intermediate groep) of moet hij geprepped zijn omdat dit toch meer een racecursus is dan een trackday (of heb ik het mis?)

Heb namelijk een CBR600RR en heb geen zin om een circuitfiets er bij te kopen voor die paar circuitdagen (lees: mag niet van vrouwlief).

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan