Radar reflecteren??

Stanmen

MF'er
22 mei 2006
191
0
Gemert
Hoi mensen,


Mijn vraag gaat over de overbekende flitskasten... ik heb altijd gedacht dat die dingen op radar werkt en nu vroeg ik me het volgende af: "zijn er geen middelen bekend die er voor zorgen dat die radar zo gereflecteerd wordt dat je niet geflitst kan worden?"

Ik kwam op dit idee omdat soms bij matrixborden (die heel vriendelijk je snelheid laten zien) er bij mij geen snelheid wordt weergegeven (terwijl ik iets van 80km/h)op de teller heb staan... Misschien heeft het te maken met de vorm van mn kuip? een bol dor f2 kuip (die is dus ook bol)..

Maar het kan natuurlijk ook dat dit onzin is en dat dat matrixbord kaport was :Z


Ik hoor het wel,


Stan
 
Radarstraling trekt zich niets aan van een kunststof kuip. Daar gaat ie dwars doorheen. Maar meestal werken die matrix dingen met lussen en tot een bepaalde snelheid. Hier op het parkeerterrein van de zaak stond er één die het boven de 40 km/u voor gezien hield.

Ik zou zeggen: kijk eens goed naar die stealth fighter van de USAF. Allemaal rechte vlakken. Als je je motor zo kan verbouwen dat je allemaal metalen rechte vlakken hebt, die de radarstralen wegkaatsen van de flitskast, dan ben je voor de radar onzichtbaar. De grote spelbreker zijn de wielen en de refectoren van je lampen. Je kan natuurlijk grote dichte spatborden en LED verlichting monteren, maar dan wordt het functie boven vorm.

Ik denk dat het monteren van een Stinger DSI de eenvoudigste legale oplossing is.

Succes!


stealth%20fighter.jpg
 
Een externe radar beinvloeden zal niet lukken. Tenzij je em stealth maakt.

Wat er wel mogelijk is:

1 Terugflitsen met een fotocamera flitser. Deze monteer je met een licht gevoelige cel achter op je motor. Deze flitst ophetzelfde moment als je zelf wordt geflitst. Resultaat foto overbelicht.
2 Rond de kentekenplaat een spiegel rand monteren. die tijdens de foto licht mee weerkaatst. (foto onherkenbaar.)
3 Kent. plaat inspuiten met daarvoor bekende matlak.specifiek hiiervoor gemaakt. Is tekoop en werkt goed.
4 deel van je plaat afplakken.
5 weg klapbare kenteken plaat.

Let wel alle voormelde zaken zijn bij de wet verboden.En worden gekenmerkt als fraude.
Hiervoor is een straf opgenomen in het wetboek van strafrecht met een maximum van 4500.00 euri.
De eerste boete /aanslag die je hiervoor krijgt is 375.00 euri.
Voor laten komen mag. wordt de boete met 50.00 euri verhoogt.

Nee ik heb er geen ervaring mee. Kwestie van ff zoeken in de jurisprudentie.
(Uitspraken rechter)
 
Ik zou zeggen: kijk eens goed naar die stealth fighter van de USAF. Allemaal rechte vlakken. Als je je motor zo kan verbouwen dat je allemaal metalen rechte vlakken hebt, die de radarstralen wegkaatsen van de flitskast, dan ben je voor de radar onzichtbaar. De grote spelbreker zijn de wielen en de refectoren van je lampen. Je kan natuurlijk grote dichte spatborden en LED verlichting monteren, maar dan wordt het functie boven vorm.

(Afbeelding)

De vorm zoals de F117 heeft voor stealth is redelijk verouderd. Kijk maar naar de afbeeldingen van de JSF. Die heeft betere stealth eigenschappen, maar is minder gehoekt.
Tegenwoordig zorgt het materiaal (verf bijvoorbeeld) voor voldoende absorbtie van de stralen.
 
De flitskasten werken zeker niet allemaal met rader. De meeste werken gewoon met lussen die in de weg liggen. Stoplichten gebruiken die ook.

Vaak is de boel niet helemaal lekker afgesteld en ziet de lus een motorfiets niet maar een auto wel. Mazzel dus! (Tenzij het een stoplicht is want dan sta je voor jan lul te wachten.) Of soms kan je er omheen rijden.

Ook de trajectcontrolles werken met lussen. Daar kan je met een motor gewoon tussendoor rijden. Doe dat voor de zekerheid bij het beginpunt en het eindpunt. Dan weet je zeker dat ze je gemist hebben. :-)
 
Ze hebben bij myth busters van alles geprobeerd met een auto daar lukt het van geen kant. Nu is een motorfiets wel iets kleiner maar toch. Met zo'n stealth bommen werper is de afstand tot de radar ietsje groter daarom lukt het wel.

Ik denk dat radar jamming nog het meeste succes heeft maar mega illigaal
 
Ze hebben bij myth busters van alles geprobeerd met een auto daar lukt het van geen kant. Nu is een motorfiets wel iets kleiner maar toch. Met zo'n stealth bommen werper is de afstand tot de radar ietsje groter daarom lukt het wel.

Ik denk dat radar jamming nog het meeste succes heeft maar mega illigaal
 
als die lak die je op je kentekenplaat moet spuiten niet verbeterd is werkt ie niet goed genoeg, jaren geleden hebben ze dat voor de aktueel (dacht ik) getest, en het kenteken was nog leesbaar (wel minder)

zo'n fotocel met terugflitser is inderdaad een goed idee :) maar ja, zie er zo stom uit, een witte lamp achterop, daar wordt je vast voor staande gehouden
 
Bij de dump verkopen ze netten die radarstraling absorberen. Maar of dat ook werkt voor de spullen van de pol.weet ik niet.
Je zou dan een net over je rug tot het achterwiel moeten hebben, niet echt practisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan