Radarauto politie

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
A

Anoniempje418

Guest
In het kader van “know your enemy”...

weten we al wat meer over de nieuwe radar auto van de politie?
 
Het zal me benieuwen of zo'n boete stand houdt als je deze aanvecht, in verband met mogelijkheid tot staandehouding en dergelijke. Als je aan de overkant van de snelweg rijdt is dat natuurlijk geen reële mogelijkheid, maar als oom agent nu achter je rijdt? Ik ben benieuwd wat een rechter van de eerste boetes gaat vinden.

Wat ik enger vindt, is dat, als je even gas geeft voor een inhaalmanoeuvre, je wellicht vanaf de andere kant van de weg een boete krijgt op een eventuele pieksnelheid (een aantal artikelen noemen controle in beide richtingen, maar geldt dit ook op een snelweg)?

Ik bedoel, het lijkt me stug dat je een boete krijgt als je even het gas opentrekt om in te halen als de politiewagen achter je rijdt en je je voor de rest wel aan de snelheid houdt. Die afweging die de agent maakt wordt een stuk lastiger als je een automatische snelheidsdetectie doet op snelheid vanaf de andere kant van de snelweg. Wordt het dan niet gewoon alles bekeuren in de hoop dat er maar zoveel mogelijk stand houden?
 
Die keren dat ik de laatste tijd op een snelweg heb gereden was er weinig te verdienen
Wat is iedereen braaf
Zelfs na 1900 bleven de meeste 100 rijden
 
Die keren dat ik de laatste tijd op een snelweg heb gereden was er weinig te verdienen
Wat is iedereen braaf
Zelfs na 1900 bleven de meeste 100 rijden
:^

Echt hè... En ik heb al zo veel mensen gesproken (collegae, familieleden en zo) die dat ook doen. Die zeggen allemaal van "ja ik vind het zo onduidelijk met al die verschillende borden en al die verschillende tijdstippen, als ik geen haast heb rijd ik gewoon altijd maar 100". Prima op zich, behalve dan dat mensen die wèl de randjes opzoeken dan dus na zevenen allemaal tegen de 150 rijden, waardoor de snelheidsverschillen tussen normale weggebruikers en randjeszoekers opeens niet 10/20 km/u zijn maar eerder richting de 50. Iedereen rijdt nou óf veel te langzaam óf veel te hard (zeker zo tussen 19 en 21 uur, maar daarna gaat men toch wel naar de 130 hoor).

On topic: geen idee, roverheid, hoge heren in den haag, politie ga boeven vangen, snelheidsbelasting, terug naar de gulden, uit de EU, corona bestaat niet, Bill Gates is de duivel zelve, etc..
 
heb ze volgens mij bij pon zien staan...
zijn donkere auto's geen vwtjes..
dacht Volvos maar weet t niet zeker..
nee, ook geen audies.
geen acht (of negen) op geslagen..
stonden bij andere pliesie otos..
 
s
Het zal me benieuwen of zo'n boete stand houdt als je deze aanvecht, in verband met mogelijkheid tot staandehouding en dergelijke. Als je aan de overkant van de snelweg rijdt is dat natuurlijk geen reële mogelijkheid, maar als oom agent nu achter je rijdt? Ik ben benieuwd wat een rechter van de eerste boetes gaat vinden.

Wat ik enger vindt, is dat, als je even gas geeft voor een inhaalmanoeuvre, je wellicht vanaf de andere kant van de weg een boete krijgt op een eventuele pieksnelheid (een aantal artikelen noemen controle in beide richtingen, maar geldt dit ook op een snelweg)?

Ik bedoel, het lijkt me stug dat je een boete krijgt als je even het gas opentrekt om in te halen als de politiewagen achter je rijdt en je je voor de rest wel aan de snelheid houdt. Die afweging die de agent maakt wordt een stuk lastiger als je een automatische snelheidsdetectie doet op snelheid vanaf de andere kant van de snelweg. Wordt het dan niet gewoon alles bekeuren in de hoop dat er maar zoveel mogelijk stand houden?

Als het concept op radar werkt zit je ook nog eens je meting tijd tussen het uitzenden van het signaal en wanneer je weer het weer oppikt. Lijkt me toch niet dat je dan een betrouwbare meting kan verrichten?
 
:^

Echt hè... En ik heb al zo veel mensen gesproken (collegae, familieleden en zo) die dat ook doen. Die zeggen allemaal van "ja ik vind het zo onduidelijk met al die verschillende borden en al die verschillende tijdstippen, als ik geen haast heb rijd ik gewoon altijd maar 100". Prima op zich, behalve dan dat mensen die wèl de randjes opzoeken dan dus na zevenen allemaal tegen de 150 rijden, waardoor de snelheidsverschillen tussen normale weggebruikers en randjeszoekers opeens niet 10/20 km/u zijn maar eerder richting de 50. Iedereen rijdt nou óf veel te langzaam óf veel te hard (zeker zo tussen 19 en 21 uur, maar daarna gaat men toch wel naar de 130 hoor).

On topic: geen idee, roverheid, hoge heren in den haag, politie ga boeven vangen, snelheidsbelasting, terug naar de gulden, uit de EU, corona bestaat niet, Bill Gates is de duivel zelve, etc..
Hier kan ik dus echt niet tegen. Dat je bewust 100 blijft rijden kan, maar ik zie dit soort slapers teveel.
Geen idee dus ik blijf maar 100kmh rijden...waar zijn die groene pijlen voor, ik blijf maar in het midden rijden.....terwijl ze vaak zat de telefoon toch al in de hand hebben, zoek het dan @#!/ op! Of neem een opfris lesje. Hoeven ze ook niet meer onzeker te zijn, iets dat voor hen toch ook niet prettig moet voelen. Dit vind ik nog erger dan die egoistische eikels die het bewust doen.
 
Hier kan ik dus echt niet tegen. Dat je bewust 100 blijft rijden kan, maar ik zie dit soort slapers teveel.
Geen idee dus ik blijf maar 100kmh rijden...waar zijn die groene pijlen voor, ik blijf maar in het midden rijden.....terwijl ze vaak zat de telefoon toch al in de hand hebben, zoek het dan @#!/ op! Of neem een opfris lesje. Hoeven ze ook niet meer onzeker te zijn, iets dat voor hen toch ook niet prettig moet voelen. Dit vind ik nog erger dan die egoistische eikels die het bewust doen.
Toen we nog 130 mochten reed ik al met de vrachtwagens mee, geen stress want vertrek je op tijd dan heb je altijd tijd voor koffie.
Nu we nog maar 100 mogen rijd ik nog steeds met de vrachtwagens mee.
Moet ik invoegen dan doe ik dat op tijd omdat er altijd wel iemand is die op de meest linkerbaan op het laatste moment voor mij langs schiet om de afslag te halen. Zo zit ik dus een minuut op de baan waar een ander vind dat ik niet hoor maar een minuut ergernis voor een ander behoed mij voor het veroorzaken van een file omdat een ander besluit in mijn flank te duiken.
In principe kun je dus in mij zo’n bewust egoïstische eikel zien of iemand die probeert te voorkomen dat je achteraan sluit in een tien kilometer lange file.
Ik begrijp je frustratie want het ergert mij ook dat ik niet gewoon kan invoegen waar dat moet, het ergert mij ook dat ik niet van baan kan wisselen waar dat hoort. Maar ik kies er nu maar voor om me aan te passen aan de stupiditeit van anderen en als dan zo iemand mij onverhoopt toch van de weg af rijd dan is dat niet door een plotselinge stuurbeweging van mij. Dus mocht je ergens een vies wit busje met een ontspannen bestuurder tegenkomen die in de weg lijkt te rijden, dat ben ik. Ik ben er bewust mee bezig.
 
Ze doen maar, mij pakken ze niet die struikrovers. Ha!
C1C6C445-39CA-4610-AFAE-CAEA493F5F54.jpeg
 
De lieve Heer bestaat, bewijs maar dat het niet zo is.
Onopvallende radarauto's bestaan, bewijs maar dat het niet zo is.
 
Hier kan ik dus echt niet tegen. Dat je bewust 100 blijft rijden kan....

Waarom, ik zie dat vaker dat ergeren maar het is de MAX snelheid minder mag. (Geld ook voor 80 wegen)

Ja ik vind het ook niet leuk, maar dat ligt dan toch echt aan mij.
Het is dan ook aan mij om te zorgen dat ik dat netjes oplos door in te halen enz.

Iemand die 100 rijd doet toch echt niets verkeerd, je moet het niet omdraaien.

(ik heb het uiteraard niet over bewust treiteren enz. maar dat snap je wel)
 
Zo af en toe kom ik de ‘oude’ radar wagen tegen, VW busje ofzo dacht ik....netjes gepoetst en dus zeker bouwvakkers geval in de berm vandaar dat het opvalt.

Verder geen punt hoor want op de bekende doorgaande wegen rij ik met de stroom mee en ik hou me aan de geldende limieten met marge... :]

En mocht ik aan het gas willen draaien dan is het een stukje van 10 kilometer op de Duitse autobahn omdat het daar mag, met gemak 200......Vervolgens een bakje koffie bij Felsenmuhle;.....zo dat hebben weer gehad denk ik dan .;).

En met de auto is het altijd ‘go with the flow’...bejaarden tempo omdat ik dat binnenkort ook ben.... _O-
 
Waarom, ik zie dat vaker dat ergeren maar het is de MAX snelheid minder mag. (Geld ook voor 80 wegen)

Ja ik vind het ook niet leuk, maar dat ligt dan toch echt aan mij.
Het is dan ook aan mij om te zorgen dat ik dat netjes oplos door in te halen enz.

Iemand die 100 rijd doet toch echt niets verkeerd, je moet het niet omdraaien.

(ik heb het uiteraard niet over bewust treiteren enz. maar dat snap je wel)
Het bericht wat Also quote gaat het dus niet over de max snelhied. Als iemand zich aan de max snelheid houdt en niet met 0.5 km/h verschil in haalt heb ik er geen last van ik rijdt wel weer door als je aan de kant gaat. Maar als je rustig 100 blijft rijden waar je 120 of 130 mag blijf dan 🤬 rechts.
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
geen stress want vertrek je op tijd dan heb je altijd tijd voor koffie.

😍 😍 😍 😍 Dat dus...

Maar ik heb het heeele topic doorgespit en vind nergens wat of wie waar mee gaat rijden
Wat is het ding? Die radarauto? En hoeveel worden het er, op 11 miljoen auto's???
 
Terug
Bovenaan Onderaan