Radarauto politie

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
het feit dat er een X bedrag wordt opgenomen aan inkomen voor de staat aan bekeuringen,maakt wel dat het zeker niet alleen om veiligheid draait
Pay Day Money GIF
Tja nogmaals het zijn die personen zelf die de overtredingen begaan die de Staatskas spekken,wat voor reden de overheid ook zou hebben
om bekeuringen uit te delen,gedraag je en je spekt de Staatskas niet.Je kan ook helemaal geen regels opstellen en een ieder maar
laten doen waar hij zin in heeft dan word het een chaos op de weg.
 
Tja nogmaals het zijn die personen zelf die de overtredingen begaan die de Staatskas spekken,wat voor reden de overheid ook zou hebben
om bekeuringen uit te delen,gedraag je en je spekt de Staatskas niet.
Ja en heel vaak wordt de begrote aantallen niet gehaald door stakingen van politie of een Covid crisis. Mijn laatste bon was in 2006 en ik ging zelf iets te snel op de Bandit1200,..ik ben gewend om altijd sneller te rijden dan toegestaan tijdens mijn werk maar prive ben ik eerder een rustige rijder.
 
Een alternatief zou zijn voor iedere km te hard een stokslag 😬 8)7,dan hoef je geen bekeuringen meer te betalen en Justitie kan zich weer
op belangrijkere zaken richten:Y
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Er gingen zoveel mensen in bezwaar (gewoon standaard bij elke bon soms) dat dit toch erg veel ging kosten, vandaar dat iedereen nu 9 euro administratiekosten moet betalen. Ik bedoelde te zeggen, niets is echt "gratis". Je kreeg pipo,s die verzochten om aanstellingsaktes en diploma,s van politiemensen die al 45 dienstjaren hadden,...omdat ze geen gordel om hadden.

Ja maar die administratiekosten betaal je dus altijd (niet mee eens overigens, maar andere discussie). Niet alleen wanneer je in bezwaar gaat, en dat zou ook heel gek zijn, want dan ontmoedig je bezwaarmaken terwijl dat soms echt wel terecht is.

En dat sommige mensen de aanstellingsaktes op gingen vragen, tja, 1x op politie.nl pleuren en klaar toch?
 
het feit dat er een X bedrag wordt opgenomen aan inkomen voor de staat aan bekeuringen,maakt wel dat het zeker niet alleen om veiligheid draait

ALs je als overheid weet dat je een x bedrag aan boetes zult ophalen, dan is t top dat ze dat meenemen.
Dat bedrag zou anders ook opgehoest moeten worden, maar dan door iedereen.
Nu word het opgebracht door mensen die er bewust voor kiezen wat extra te betalen, al vinden ze dat achteraf heel gemeen.
 
Ja maar die administratiekosten betaal je dus altijd (niet mee eens overigens, maar andere discussie).

Dan laat men de term administratiekosten weg en verhogen de boetes met 9 euro.

Komt op hetzelfde neer, maar mensen zijn daar vatbaar voor.
Eindbedrag is hetzelfde maar als dat beter voelt...is t misschien een goed idee.
 
Dan laat men de term administratiekosten weg en verhogen de boetes met 9 euro.

Komt op hetzelfde neer, maar mensen zijn daar vatbaar voor.
Eindbedrag is hetzelfde maar als dat beter voelt...is t misschien een goed idee.
Nog beter is verhogen met €18,- voor het geval dat iemand in beroep gaat.
Doen ze dat niet dan...dan...ehhhm..nou ja. Dan niet.
 
Waar ik nou benieuwd naar ben:
Zou bij deze manier van meten 2 keer correctie toegepast worden? Je hebt tenslotte 2 metingen die je met elkaar combineert (de snelheid van het voertuig zelf en het snelheidsverschil met het lijdend voorwerp via de radarmeting), dus ook 2 keer meetonzekerheid. Bovendien is bij een tegemoetkomende meting de radarmeting bijna 2 keer zo hoog, dus is een 3% correctie ook bijna 2 keer zo groot ten opzichte van de gereden snelheid van lijdend voorwerp...
Dus als je op beide metingen de correctie van 3 km of 3% toepast, dan kan dat "stapelen" tot (ca) 9% correctie! Zou zelfs nog hoger kunnen zijn wanneer de politie-auto harder rijdt dan het lijdend voorwerp, trouwens.

Dan zou het in ieder geval betekenen, dat deze metingen alleen effectief zijn wanneer je meer dan een beetje te hard rijdt.

Ander gedachtenspinsel: hoe lang zou het duren totdat dashcam fabrikanten een dashcam met kentekenherkenning uitbrengen, zodat die gaat piepen wanneer hij zo'n auto herkent? Abonnementje erbij om de kentekens up-to-date te houden, prima verdienmodel!
 
heb ze volgens mij bij pon zien staan...
zijn donkere auto's geen vwtjes..
dacht Volvos maar weet t niet zeker..
nee, ook geen audies.
geen acht (of negen) op geslagen..
stonden bij andere pliesie otos..

Ik had ergens een foto gezien van wat (zwarte) A-klasse AMG's, die hebben standaard al Distronic en dus de radarsystemen al voor en deel aan boord.

Slim op zich; als die dingen hun tijd hebben volbracht, kunnen ze mooi verkocht worden aan de desbetreffende doelgroep, en dan kan de hermandad op jacht naar hun eigen ex-voertuigen. Zo houd je iig wel je werk in stand. Wij betalen ze wel weer :/
 
😍 😍 😍 😍 Dat dus...

Maar ik heb het heeele topic doorgespit en vind nergens wat of wie waar mee gaat rijden
Wat is het ding? Die radarauto? En hoeveel worden het er, op 11 miljoen auto's???
- lamaar, voortaan eerst alles lezen :$-
 
Laatst bewerkt:
Zat te denken aan een goalkeeper in de kofferbak..... Tot ik zag dat zo'n ding 9 ton weegt. Dus nu toch maar netjes voor 15 december 34 euro overmaken voor 4 te hard bbk op een zaterdagochtend om 8:30
 
Terug
Bovenaan Onderaan