Radarauto politie

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
Trust me. Het zit vaak anders. De reden van vrijspraak zit vaak in termijnen. Je wordt geacht op een bezwaar te reageren binnen bepaalde termijn. Moet het wel in het juiste postvak belanden.

Je hebt het recht om in bezwaar te gaan daar betaal je inmiddels 9 euro voor. Wob verzoeken zijn arbeidsintensief. Vandaar dat er inmiddels kosten in rekening gebracht worden.

klinkt logisch, als ambtenaren ergens een hekel aan hebben is het wel werken natuurlijk :P
 
klinkt logisch, als ambtenaren ergens een hekel aan hebben is het wel werken natuurlijk :P
Dat klopt... ik was op het ministerie van Justitie en vroeg een keer: "Hoeveel werken er hier op dat Ministerie wel niet?" Waarop men antwoordde: "Mwoah, ik denk nog niet de helft...". Er hangen daar ook bordjes met: "Willen de Ambtenaren die iets later komen rechts houden opdat zij niet in botsing komen met de Ambtenaren die iets eerder weggaan".
 
Ik doelde op interne post in verkeerde postvakjes. Je wordt vaak op meerdere plekken ingezet. Op die werkplek heb je een nieuw postvak. Zelfs als ze zouden willen werken weet je niet dat er werk ligt.
 
Je hebt het recht om in bezwaar te gaan daar betaal je inmiddels 9 euro voor. Wob verzoeken zijn arbeidsintensief. Vandaar dat er inmiddels kosten in rekening gebracht worden.
Kun je dat eens toelichten, want WOB verzoeken zijn gratis. Bij een WOB verzoek betaal je hooguit de kostprijs voor het maken van een kopietje. Maar dat staat verder helemaal ook los van in bezwaar gaan tegen boetes. Vaak wordt een WOB verzoek gedaan bij een snelheidsboete om bijvoorbeeld te achterhalen of de apparatuur wel geijkt is. En als je dan iets ontdekt, dan ga je in bezwaar. Maar dat is dus niet 1 en hetzelfde.

Die 9 euro klinkt meer als de administratiekosten van het CJIB die bovenop je boete komen. Maar als jij in bezwaar gaat en je bezwaar geldig verklaard wordt worden die kosten uiteraard ook weer teruggestort.
 
Kun je dat eens toelichten, want WOB verzoeken zijn gratis. Bij een WOB verzoek betaal je hooguit de kostprijs voor het maken van een kopietje. Maar dat staat verder helemaal ook los van in bezwaar gaan tegen boetes. Vaak wordt een WOB verzoek gedaan bij een snelheidsboete om bijvoorbeeld te achterhalen of de apparatuur wel geijkt is. En als je dan iets ontdekt, dan ga je in bezwaar. Maar dat is dus niet 1 en hetzelfde.

Die 9 euro klinkt meer als de administratiekosten van het CJIB die bovenop je boete komen. Maar als jij in bezwaar gaat en je bezwaar geldig verklaard wordt worden die kosten uiteraard ook weer teruggestort.
die 9 euro zijn administratiekosten, denk je dat WOB verzoeken "gratis" zijn?
 
Niet alles gelezen;

Wat is een radarauto? Een auto die de snelheid meet van tegemoet koment verkeer? Die dingen rijden al jaren rond in Australie, en ja, je wordt gepakt op pieksnelheid, ook tijdens inhalen mag je niet over de Vmax heen...
Nog iets in NL om de snelheid te controleren, of het nog niet genoeg wordt gedaan..
 
Boetes innen lijkt vaak meer een verdien-model te zijn, dan dat 't de verkeersveiligheid ten goede komt.
Op de A2 van 020 naar 030 met 6 banen en iedere km een andere snelheid, dan kan je wachten op de boetes.
Niks veiligheid, maar vooral de kassa laten draaien!
 
Niet alles gelezen;

Wat is een radarauto? Een auto die de snelheid meet van tegemoet koment verkeer? Die dingen rijden al jaren rond in Australie, en ja, je wordt gepakt op pieksnelheid, ook tijdens inhalen mag je niet over de Vmax heen...
Nog iets in NL om de snelheid te controleren, of het nog niet genoeg wordt gedaan..
En op God verlaten binnenwegen in NSW Traject Controle.....denk je en keer op te schieten kom je een portaal met de nodig waarschuwingen tegen. Kortom, daar weten ze je ook te vinden.....

Iig geen bekeuringen op mijn buitenlandse ooit mogen ontvangen.....
 
Boetes innen lijkt vaak meer een verdien-model te zijn, dan dat 't de verkeersveiligheid ten goede komt.
Op de A2 van 020 naar 030 met 6 banen en iedere km een andere snelheid, dan kan je wachten op de boetes.
Niks veiligheid, maar vooral de kassa laten draaien!
Ik vraag me af wat de onderbouwing is om op zulke grote wegen waar ruimte zat is controle uit voeren. Ik kan prima sukkelen met 95 op de weg maar af en toe ff jezelf wakker schudden door een keer aan het gas te lurken is volgens mij niks mis mee. Anders slaat de verveling toe en dat zie je onderweg ook, ze spelen met hun mobiel of ergens anders op...

Want ongelukken gebeuren toch, 120 of 100 etc...

Verder heb ik geen last van, kom er toch nooit ...niet met de motor, auto of fiets...
 
Een WOB-verzoek kost een hoop geld, maar niet voor de aanvrager (behoudens kopieerkosten e.d.).
WOB-verzoeken over verkeersovertredingen worden echter niet meer in behandeling genomen (dat is vastgelegd door de RvS).
Je kunt wel in bezwaar gaan (en dat kost blijkbaar geld), maar dat is dus niet hetzelfde als een WOB.

https://www.politie.nl/themas/wet-openbaarheid-van-bestuur-wob.html
Er gingen zoveel mensen in bezwaar (gewoon standaard bij elke bon soms) dat dit toch erg veel ging kosten, vandaar dat iedereen nu 9 euro administratiekosten moet betalen. Ik bedoelde te zeggen, niets is echt "gratis". Je kreeg pipo,s die verzochten om aanstellingsaktes en diploma,s van politiemensen die al 45 dienstjaren hadden,...omdat ze geen gordel om hadden.
 
Boetes innen lijkt vaak meer een verdien-model te zijn, dan dat 't de verkeersveiligheid ten goede komt.
Op de A2 van 020 naar 030 met 6 banen en iedere km een andere snelheid, dan kan je wachten op de boetes.
Niks veiligheid, maar vooral de kassa laten draaien!
Tja het is niet de overheid die de kassa laat rinkelen maar de mensen zelf die de overtreding begaan,let goed op en
hou je aan de wet en je heb nergens last van. ;)
 
Tja het is niet de overheid die de kassa laat rinkelen maar de mensen zelf die de overtreding begaan,let goed op en
hou je aan de wet en je heb nergens last van. ;)
Nee, het is vooral om de kassa te laten draaien!
Als je de snelweg van A'dam naar Utrecht rijdt, verandert er totaal NIETS aan het wegprofiel, maar wel verandert de snelheid iedere paar KM.
Let je op die saaie weg effe 2 tellen niet op, wat gewoon te verwachten is, dan mis je al een bord. Heeft dus niets van doen met veiligheid.
Juist dat iedereen supersloom tusen 99.5 en 100.5 rijdt, maakt deze weg een slaapverwekkende bezigheid. DAT is juist gevaarlijk!
 
In bezwaar gaan om een bekeuring vanwege overtreding snelheidslimiet is niet vanwege verslapping van de aandacht onderweg, tenslotte kijk je meteen op zodra er een berichtje op je telefoon binnenkomt, maar om je eigen verantwoordelijkheid bij een ander neer te leggen op het moment dat jij te hard wil rijden, want de gene die voor jou rijd is een sukkel want die rijd te langzaam. De eikels. Slaafseregelvolgers. Hunnies schuld dus die whiplash die ze krijgen ook.
 
Als je de snelweg van A'dam naar Utrecht rijdt, verandert er totaal NIETS aan het wegprofiel, maar wel verandert de snelheid iedere paar KM.
Overdrijven is ook een kunst...
Overdag is het hele stuk 100, net zoals op vrijwel elke snelweg. ’s Avonds en ‘s nachts is het bij Utrecht en A’dam 100 (zoals wel vaker het geval is bij grote steden) en daar tussenin is het 130. Het verandert zeker niet elke paar km.
 
Nee, het is vooral om de kassa te laten draaien!
Als je de snelweg van A'dam naar Utrecht rijdt, verandert er totaal NIETS aan het wegprofiel, maar wel verandert de snelheid iedere paar KM.
Let je op die saaie weg effe 2 tellen niet op, wat gewoon te verwachten is, dan mis je al een bord. Heeft dus niets van doen met veiligheid.
Juist dat iedereen supersloom tusen 99.5 en 100.5 rijdt, maakt deze weg een slaapverwekkende bezigheid. DAT is juist gevaarlijk!
Bla bla,volgens jou redenatie kan je overal wel een bekeuring oplopen als je ff niet oplet,en ja dat kan,maar je kan dat
niet goedpraten door de overheid daar maar de schuld van te geven,ik heb daar regelmatig gereden en toch geen bekeuring opgelopen,
rara hoe kan dat,nou door gewoon je aandacht op de weg te houden inplaats van weg te dromen of op je smartphone bezig te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bla bla,volgens jou redenatie kan je overal wel een bekeuring oplopen als je ff niet oplet,en ja dat kan,maar je kan dat
niet goedpraten door de overheid daar maar de schuld van te geven,er ik heb daar regelmatig gereden en toch geen bekeuring opgelopen,
rara hoe kan dat,nou door gewoon je aandacht op de weg te houden inplaats van weg te dromen of op je smartphone bezig te zijn.
Ja en je kunt afhankelijk van je auto of motor gewoon 107 of 108 kilometer per uur instellen en nooit een bon krijgen.
 
het feit dat er een X bedrag wordt opgenomen aan inkomen voor de staat aan bekeuringen,maakt wel dat het zeker niet alleen om veiligheid draait
Pay Day Money GIF
 
Terug
Bovenaan Onderaan