Radarauto politie

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
Dat tweede, de verbouwereerdheid dat men gestraft wordt terwijl ze moedwillig een overtreding maken, dat gaat er bij mij niet in. Potje breken, potje betalen...
Ik zou niet weten waar ik dan pissig om zou moeten zijn, of er een politieagent tegen je staat te kletsen of dat je m op de mat krijgt...ik ben zelf de oorzaak, daar veranderd niets aan.

:^ Eens. Met beiden.
Ik zie hier vooral een heel stel mensen beargumenteren dat hun overtreding ongestraft zou moeten blijven om wat voor (soms kinderachtige) reden dan ook. Onzin. Niemand "moet" te hard, dus als je er zelf voor kiest om het te doen is het gevolg dus ook je eigen verantwoordelijkheid.

(en nee, ik ben niet Roomser dan de paus. Ik heb ook wel eens een bekeuring gehad (zeker toen ik nog met wat vlotter materiaal reed), en ik vind/vond gasgeven op zijn tijd ook best leuk en uiteraard baal ik dan ook, maar realistisch bezien blijft het mijn eigen keuze en dus is het gevolg dan ook voor mezelf).
 
Ik ben bekend met radar. Heb zelf op zeeschepen gewerkt dus het werkingsprincipe is mij niet onbekend. Ze gaan het nu alleen doen met rijdende auto’s. Hoe betrouwbaar kan dat zijn?

Door GPS te combineren met acceleratie sensor data (integreren) kan de eigen positie behoorlijk nauwkeurig worden bepaald.

Met radar kan zowel de afstand als de snelheid ten opzichte van het meetvoertuig worden berekend.

En dat is voldoende om de exacte snelheid te bepalen / berekenen. Ik verwacht dat het op 2 decimalen achter de komma kan worden bepaald.

Edit: voor de duidelijkheid, hiermee bedoel ik ook een snelheidsmeting van een voertuig wat in tegengestelde richting rijdt met een aantal rijbanen er tussen. Technisch gezien is het volgens mij geen enkel probleem.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat er een klein misverstandje is..... ben niet verontwaardigd als je en bekeuring krijgt.... want je doet iets wat niet mag. En ben me er zeker van bewust dat het in sommige gevallen verschil kan maken. Maar niemand is heilig en ik doel meer op het verhaal dat de agent er achter weg is.... rij je in een druk gebied, midden in het bos, of bij speeltuinen of als het druk is is het een heel ander verhaal. Dan is soms de max. Snelheid inderdaad al te hard.
Maar er zijn ook veel situaties waar 10km/h niet direct gevaar oplevert. Ome agent zag dat en dan krijg je niet direct een bekeuring. Maar dat apparaat flitst wel. En neem t nou niet te letterlijk want ik denk dat je best weet wat ik bedoel. En als er ergens 80 gereden mag worden, en daar kan wild oversteken, heb ik bijvoorbeeld liever dat ze op telefoons controleren bij mensen die 60 rijden dan iemand die oplet en 85 rijd. Bij wijze van spreken en met een knipoog bedoel ik dit he;)

Ik snap wat je bedoeld.

Maar feitelijk vraag je om verkeersregels afgestemd op specifieke locaties of zelf afgestemd op hoe goed een bestuurder is. Dat gaat moeilijk....nee, onuitvoerbaar worden.
Er moet ergens een algemene onderlijn komen.... en die ligt bij bv 50 of 80.

Dat een politieagent gebruik mag maken van zijn discretionaire bevoegdheid is dan een mazzeltje, maar daar kun je geen rechten aan ontlenen.

Ik denk ook dat de meeste mensen met de snelheid op zich helemaal geen probleem hebben.

Het feit dat er een regel is waar ze zelf niet om gevraagd hebben maar die ze wel opgelegd worden....dat is voor nogal wat mensen op zich al een probleem. Terwijl ze daar toch akkoord mee gingen toen ze hun rijbewijs in ontvangst namen.

Als je alle snelheden 40 km erbij zou doen, blijven er mensen zijn die het te weinig vinden.
En waarom zouden die dan minder gelijk hebben dan degene die het nu te langzaam vinden ?

Of je doet er overal 70 km bij.
Dus waar nu Vmax = 50 word Vmax=130.
Dan nog zijn er mensen die gaan zeggen dat ze het te langzaam vinden.
En waarom zouden die dan geen gelijk hebben ??

Je moet ergens een lijn trekken. Er is geen lijn te bedenken waar alle 17 miljoen mensen het mee eens zijn.
 
Zou jij mazzelen, met staandehouding??? Laten we wel wezen: Ik koop ook geen switch voor thuis, appelen varen, appelen eten

Geen idee.

Ik zou niet uit mijzelf mij bekend maken als politieambtenaar.
Als je dat wel doet, dan probeer je je verantwoording te ontlopen over de rug van een ander.
De ander mag dan kiezen: zich als 'matenaaier' gedragen of hij maakt misbruik van zijn discretionaire bevoegdheid, hoe dan ook doe je het dan altijd fout.
Ik vind het een kwalijke zaak als een politieagent op zo'n manier een collega vraagt om een andere behandeling dan een burger zou krijgen.

Ik vind t prima hoor, als de ene politieagent de andere s zou matsen in zo'n geval, dat doet ie bij burgers ook. Maar niet opzettelijk je pasje erbij pakken en laten zien :N


Vorig jaar in Frankrijk idd wel meegemaakt. Met 63 de bebouwde kom uit.... laser controle, aan de kant.
Met het pakken van de papieren en rijbewijs vroeg je of ze m''m pasjemapje 's mocht zien. Tja, daar staat idd het logo van de politie op.
Daarna gesprek over van alles en nog wat en aan het eind mocht ik door, zonder bekeuring te hebben gekregen.
Ik kan niet zeggen dat ik dat vervelend vond. Maar opzoeken zou ik het nooit :N
 
Waarom, ik zie dat vaker dat ergeren maar het is de MAX snelheid minder mag. (Geld ook voor 80 wegen)

Ja ik vind het ook niet leuk, maar dat ligt dan toch echt aan mij.
Het is dan ook aan mij om te zorgen dat ik dat netjes oplos door in te halen enz.

Iemand die 100 rijd doet toch echt niets verkeerd, je moet het niet omdraaien.

(ik heb het uiteraard niet over bewust treiteren enz. maar dat snap je wel)
Ik draai niets om. Of je leest verkeerd of ik heb het niet duidelijk omschreven...we bedoelen hetzelfde ;)
Ik bedoel ook dat dat helemaal geen probleem is, ik vind het een probleem wanneer mensen dit doen omdat ze geen idee hebben wanneer ze hoe hard mogen en dan maar 100 blijven rijden. Net als in het midden blijven omdat ze niet weten dat je in geval van groene pijlen ook op de rechterbaan mogen. Dus uit onwetendheid en dan ook geen initiatief nemen om dit weg te nemen....
Als jij bewust 100 wil rijden is daar natuurlijk niets mis mee, als je het maar op de rechterbaan doet....
 
Doet een detector ook actief radarpulsen uitsturen om een foutieve meting te veroorzaken?

Het is een detector, hij detecteert.

Maar bouw vooral een apparaat dat actief laserpulsen uitzend, op dezelfde bandbreedte enz zonder daarbij al op zich in strijd met de wetgeving te komen.

En als dat zou lukken....denk ik dat ook dat apparaat vrij snel verboden gaat worden.
 
klokslag 19:00 ga ik wel 140 rijden inderdaad , dat is soms best gevaarlijk met die oudere mensen/schapen die nog steeds 90a100 rijden :X
 
eens in de 5 jaar is ook regelmaat..... O-)



Ik denk dat ik 1 eens per 2 jaar een bekeuring oploopt. Nog nooit met staandehouding, altijd van een flitskast.

Ik zou niet weten waar ik dan pissig om zou moeten zijn, of er een politieagent tegen je staat te kletsen of dat je m op de mat krijgt...ik ben zelf de oorzaak, daar veranderd niets aan.
Hmm,mijn laatste bekeuring is 10jaar geleden,die daarvoor 15jaar,toegegeven die van 10jaar geleden was ook gelijk een goeie,
maar had m,n lesje weer geleerd,dus hou me netjes aan de regels,toch zonde dat geld.
 
Puur theoretisch.... als jij tijdens het inhalen te snel rijdt....dan rij je toch te snel ?

Ook al gebruik je het excuus dat als je er sneller voorbij bent dat je dan veiliger zou zijn...wat natuurlijk niet zo is, met een goede inhaal techniek hoef je helemaal niet zo snel te rijden om in te halen, maar dat is een ander verhaal.

Blijft dat een flitspaal je ook gewoon pakt, ook als je tijdens het inhalen te snel rijdt. Geen verschil dus met zoals het nu ook al is.

Daar heb je een punt natuurlijk. Ja, je rijdt nog steeds te snel. Ik ga om die radar auto's ook echt niet anders rijden dan ik nu doe, zeker niet met inhalen en zeker niet op de motor. Een groter snelheidsverschil met inhalen blijft in mijn ogen wel veiliger (met mate natuurlijk, ik heb het over 5kmh verschil of 15kmh met het voertuig dat je inhaalt).

Minder lang op de linkerbaan/baan voor tegemoetkomend verkeer hangen, minder lang naast iemand rijden op de snelweg. Veel duidelijker voor alle partijen wat je van plan bent.

Alles wat ik besprak is puur hypothetisch natuurlijk :) .

Wil er even aan toevoegen dat ik in de bijna 6 jaar dat ik het motorrijbewijs heb, nog nooit een boete met de motor gekregen heb (klop af).
 
Hoewel ik mij terdege bewust ben van de risico's in het verkeer denk ik helaas dat de inzet van middelen en mankracht op de handhaving van verkeersveiligheid in Nederland steeds meer gebaseerd is op een perverse financiële prikkel dan de oprechte wil om de verkeersveiligheid voor mede weggebruikers te verbeteren.

Ik zou liever zien dat ik (of mijn kinderen) veilig te voet onze eigen grote steden kan doorkruizen zonder lastiggevallen of beroofd te worden.
 
Hoewel ik mij terdege bewust ben van de risico's in het verkeer denk ik helaas dat de inzet van middelen en mankracht op de handhaving van verkeersveiligheid in Nederland steeds meer gebaseerd is op een perverse financiële prikkel dan de oprechte wil om de verkeersveiligheid voor mede weggebruikers te verbeteren.

Ik zou liever zien dat ik (of mijn kinderen) veilig te voet onze eigen grote steden kan doorkruizen zonder lastiggevallen of beroofd te worden.
Ze moeten in de steden ook rondrijden met een "radarwagen"? Een radar die boefjes spot?
 
Hoewel ik mij terdege bewust ben van de risico's in het verkeer denk ik helaas dat de inzet van middelen en mankracht op de handhaving van verkeersveiligheid in Nederland steeds meer gebaseerd is op een perverse financiële prikkel dan de oprechte wil om de verkeersveiligheid voor mede weggebruikers te verbeteren.

Ik zou liever zien dat ik (of mijn kinderen) veilig te voet onze eigen grote steden kan doorkruizen zonder lastiggevallen of beroofd te worden.
Ook daar wordt aan gewerkt... Alles krijgt gewoon zijn aandacht, ook boeven worden gevangen op het moment dat bromsnor jou staat te noteren, ogen open: ze zijn niet ALLEEN maar bezig mer snelheidsovertredingen, het is één van de takken van sport
 
Doet een detector ook actief radarpulsen uitsturen om een foutieve meting te veroorzaken?
De detectors veroorzaken geen foute meting. Maar door hun relatief simpele ontwerp, zenden ze wel een signaaltje uit dat opgepikt kan worden langs de weg.

Radars jammen is onmogelijk zonder andere zaken ook te jammen zoals de goedaardige radarsystemen van moderne auto's. Maar er zijn genoeg manieren om dat voor elkaar te krijgen. Het simpelste type radiozender is daar ongelooflijk effectief in.
Je hebt wel de kans dat de radardetector-detector het jamsignaal ook oppikt. En als je dan gepakt word, oef, dan kan je nog beter gepakt worden met +50km/h te snel. Moedwillig radiosignalen storen, daar staan nog hogere boetes op dan op een klompenzendertje in je boerenschuur hebben.
Ohja, en het is een misdrijf.

In theorie is het overigens mogelijk om een ondetecteerbare radardetector te maken, maar voor de hobbyist is dat zeer moeilijk. Voor de professional niet, maar dan wordt het wel erg duur.

Alternatief - waarbij je wel gepakt kan worden voor je rommel niet in de prullenbak gooien:
1603487100507.png
 
Uiteraard zijn er meer variabelen waaraan voldaan moet worden, maar die variabelen zijn allemaal in wetten vastgelegd en daar word aan voldaan.
De politie heeft er niets aan 100 pv's op te maken en er dan 10 x zoveel werk aan te hebben als ze fouten in de procedures maken.

50% kans is echt volledig uit de lucht gegrepen, ik durf de bewering aan dat puur op fouten wat betreft opleiding, certificering e.d. <1% gaat zijn.

Ik ben ooit geflitst met 90 km/h te hard, stuurde een WOB en 2 weken daarna was ik vrijgesproken. Reden heb ik nooit te horen gekregen maar sindsdien WOB ik standaard. Trust me, ze zitten er heel vaak naast.
 
Puur theoretisch.... als jij tijdens het inhalen te snel rijdt....dan rij je toch te snel ?

Ook al gebruik je het excuus dat als je er sneller voorbij bent dat je dan veiliger zou zijn...wat natuurlijk niet zo is, met een goede inhaal techniek hoef je helemaal niet zo snel te rijden om in te halen, maar dat is een ander verhaal.

Blijft dat een flitspaal je ook gewoon pakt, ook als je tijdens het inhalen te snel rijdt. Geen verschil dus met zoals het nu ook al is.

Enige verschil is dat ze nu dus niet op vaste plekken gaan staan maar al rijdend controleren. Met andere woorden : het wordt ineens een stuk lastiger.
 
De detectors veroorzaken geen foute meting. Maar door hun relatief simpele ontwerp, zenden ze wel een signaaltje uit dat opgepikt kan worden langs de weg.

Radars jammen is onmogelijk zonder andere zaken ook te jammen zoals de goedaardige radarsystemen van moderne auto's. Maar er zijn genoeg manieren om dat voor elkaar te krijgen. Het simpelste type radiozender is daar ongelooflijk effectief in.
Je hebt wel de kans dat de radardetector-detector het jamsignaal ook oppikt. En als je dan gepakt word, oef, dan kan je nog beter gepakt worden met +50km/h te snel. Moedwillig radiosignalen storen, daar staan nog hogere boetes op dan op een klompenzendertje in je boerenschuur hebben.
Ohja, en het is een misdrijf.

In theorie is het overigens mogelijk om een ondetecteerbare radardetector te maken, maar voor de hobbyist is dat zeer moeilijk. Voor de professional niet, maar dan wordt het wel erg duur.

Alternatief - waarbij je wel gepakt kan worden voor je rommel niet in de prullenbak gooien:
Bekijk bijlage 1556914

Dat is ook een optie, zodra radar pulsen worden gedetecteerd een hoop aluminium de lucht in schieten :p.

Ik denk wel dat er verschillende frequenties worden gebruikt bij radarsystemen in auto's vergeleken met flits apparatuur.

Overigens zou ik het meer als hobbyproject zien om iets dergelijks te bouwen, maar radar transmitters / receivers als losse componenten ben ik nog niet tegen gekomen.
 
Ik ben ooit geflitst met 90 km/h te hard, stuurde een WOB en 2 weken daarna was ik vrijgesproken. Reden heb ik nooit te horen gekregen maar sindsdien WOB ik standaard. Trust me, ze zitten er heel vaak naast.
Trust me. Het zit vaak anders. De reden van vrijspraak zit vaak in termijnen. Je wordt geacht op een bezwaar te reageren binnen bepaalde termijn. Moet het wel in het juiste postvak belanden.

Je hebt het recht om in bezwaar te gaan daar betaal je inmiddels 9 euro voor. Wob verzoeken zijn arbeidsintensief. Vandaar dat er inmiddels kosten in rekening gebracht worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan