Radardetectie voor de motor

honda x-adv

MF'er
21 mei 2002
184
1
amsterdam
Sinds kort heb ik een Quintez XT 6000 Z1 radardetector onder mijn kuipje gemonteerd waar hij lekker droog hangt en zijn werk uitstekend doet.
Het enige probleem is dat ik hem niet hoor piepen bij dreigend gevaar dus ik moet dan op de ledjes afgaan.
Dit rijdt niet erg rustgevend en bij zonlicht zie ik ze niet meer.Een gemonteerd minizonnescherm helpt wel iets maar niet afdoende.Ik zelf dacht om een oortelefoontje op het speakertje aan te sluiten maar weet niet of dat kan.Als jij ervaring hier mee hebt of een goede tip hoor ik dat graag.

B.V.B. Dank
 
lus hem door naar je claxon ;)

of koop bij de electrozaak een piezo elementje die dingen schijnen bijna nix te verbruiken en een hoop herrie dat eruit komt....
 
Zaterdag met die tocht was er ook één.
Heeft hem op ze Mille zitten.
Hij heeft links een vierkantje zitten die fel gaat branden als...

Misschien is dat wat...
Dat ding staat los van de ledjes op de detector
 
Monteren is geen punt je plakt hem zo onder je kuip en de zuignappen doen hun werk uitstekend.
Verder heb ik een sigarettenaanster gekocht bij halfords en onder mijn kuip gemonteerd.Draadje naar de plus van de accu en uiteraard even zekeren zo dicht mogelijk bij de accu.Werkt als een speer.
 
Is zo'n helder knipperlicht die ze ook in de racerij gebruiken niet wat? Laatst bij het ONK zag ik een motor die zo'n ding op zn stuur die enorm ging flashen (soort stroboscoop) als hij moest doorschakelen.
 
Zaterdag met die tocht was er ook één.
Heeft hem op ze Mille zitten.
Hij heeft links een vierkantje zitten die fel gaat branden als...

Misschien is dat wat...
Dat ding staat los van de ledjes op de detector
Dat was een Stinger, die zijn veel duurder..
 
Alleen beetje jammer dat een radardetector waarschijnlijk in september dit jaar verboden worden. In de auto is het inbouwen nog wel te doen, zodat je em niet meer ziet. Op de motor is dit wat moeilijker. Zonde als je dan net € 770 uit hebt gegeven
 
waar haal je die wijsheid vandaan dat het verboden wordt. Dan zullen ze eerst de wet even aan moeten passen en pim is dood zoals je weet.
 
Detector is wel leuk voor de kleinere bekeuringen, maar dan is zo'n dure detector weer niet zo interessant.
Alledrie mijn duurdere (bedrag door officier van J.) bekeuringen zijn verkregen nadat ik ben aangehouden, en had een detector dus geen zin.
Alleen voor mijn goedkopere (ca. 4) ben ik geflitst. Op de door mij verreden 160.000 km vind ik dit acceptabel.
Veel van mijn medeNederlanders waarschijnlijk niet...
 
voor de kleinere bekeuringen, kan je beter je nummerbord minder goed zichtbaar zetten , beetje smerig maken.
als je gelaserd wordt en aangehouden werkt een radardetector ook niet.
Als je constant vals alarm hebt (wat vaak is)rijdt ook niet fijn.
 
Alleen beetje jammer dat een radardetector waarschijnlijk in september dit jaar verboden worden.

Volgens de grondwet mogen ze het niet verbieden

Reden: Ieder mens heeft het recht om signalen te ontvangen :)

Signalen zenden is een compleet ander verhaal (hierdoor zijn de zgn, laser shields ook verboden).

Maar ja je weet nooit wat ze verzinnen...
 
Volgens de grondwet mogen ze het niet verbieden

Reden: Ieder mens heeft het recht om signalen te ontvangen :)

Signalen zenden is een compleet ander verhaal (hierdoor zijn de zgn, laser shields ook verboden).

Maar ja je weet nooit wat ze verzinnen...
Dr is een wet voor, geen grondwet. Maar daar kunnen ze zo clausules in opnemen dat het niet meer voor alle signalen geld. Dat er een andere wet geld boven de wet op vrije ontvangst van signalen uit de ether
 
Terug
Bovenaan Onderaan