Radardetector

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Wie van jullie heeft een radardetector en wat zijn de ervaringen ermee? Ben je wel eens geflitst terwijl je wel zo\'n ding in de auto had hangen?
Gaat tineke ze nog verbieden?
 
Ik heb er geen, ik wil er geen :r

Ik heb in 2,5 jaar tijd zo\'n 31000 km afgelegd en tot nu toe slechts 1 bekeuring ontvangen (afkloppen...) en dat terwijl ik mij vrijwel nooit aan de maximumsnelheid houd. Er is natuurlijk wel een verschil in het type weg: op snelwegen en provinciale wegen is de pakkans vele malen groter dan op binnendoorweggetjes in de middel of nowhere...

Het valt me trouwens op dat behalve opgefokte gti-rijdertjes de meeste detectoren gebruikt worden door filerijders, ouwe lui en trage koekblikken :?
 
Per Mei volgende jaar zijn ze volgens mij verboden. Dan mag je ze niet meer in de auto gebruiken. (of motor, fiets, brommer, vliegtuig etc.)
 
Ik heb zo\'n Quintezz van 350 piek in de auto. Ik heb hem nu bijna 2 jaar, doe met de auto 70-80.000 km per jaar, voornamelijk op snelwegen, rijd als het kan altijd te hard (behalve als hij piept natuurlijk), en ben volgens mij nu 2 keer gepakt omdat hij te laat begon te piepen. Dat probleem heb je met een dure Stinger niet, maar die 1800 piek haal ik er volgens mij niet uit.

Er zijn geruchten dat hij verboden gaat worden, maar ik moet eerst nog zien of die soep inderdaad zo heet gegeten wordt.

Haal hem er wel af als je naar het buitenland gaat. Een Duitse politieagent was een keer van plan om hem in beslag te nemen. Ik was gelukkig op pad met een collega die erg thuis is in juridische aangelegenheden in Duitsland. Na heel veel kabaal onzerzijds zag die agent er gelukkig vanaf. En in Frankrijk krijg je een boete van 3000 gulden, en je moet over je eigen detector heen rijden.
 
Ik heb zo\'n Quintezz van 350 piek in de auto. Ik heb hem nu bijna 2 jaar, doe met de auto 70-80.000 km per jaar, voornamelijk op snelwegen, rijd als het kan altijd te hard (behalve als hij piept natuurlijk), en ben volgens mij nu 2 keer gepakt omdat hij te laat begon te piepen. Dat probleem heb je met een dure Stinger niet, maar die 1800 piek haal ik er volgens mij niet uit.

Ik heb er zelf geen in de auto en rijd meer als 100.000 per jaar. Kruissnelheid 160 (als ik niet in de file sta :( ). Dit jaar nog geen bon ontvangen :}
Maar als ik natuurlijk een keer geflitst word dan heb ik natuurlijk vreselijke spijt dat ik er toch niet effe eentje van 350 gekocht heb.
 
Ik gebruik op de motor een Bell Expres die ik op \"Speed & Design \" heb gekocht voor 700,- ( was 900,- ). Zit in de borstzak van m\'n jack en pikt alle signalen van vooraf op dmv een spiegeltje dat erop geklikt zit. Op die manier pikt\'ie uiteraard niks van achteraf op ( zeker niet om mij heen :) ). Hij kan ook aan de zijkant van de motor gemonteerd ( of met klitteband op je mouw ) en pikt dan wel voor en achter signalen op. Hij geeft ook verschillende geluidjes af voor verschillende opgevangen signalen (pieppiep....zachter gaan rijden, maar zal wel tankstationdeur zijn....ehh zoiets iig ).
Er zit een snoertje aan met een speakertje voor in je helm.
Ik heb hem in de auto gemonteerd ( gaat ook, met bijgeleverd zuignapje ) en naast de Quintezz van m\'n vrouw gehangen en ik heb echt wel meer camera\'s gevonden dan met de Quintezz !!!
Voor mensen uit Utrecht: bovenop Hooggelegen, komend vanuit Utrecht, net over het viaduct bovenin het verkeerslicht zit een camera!!
Hij werkt op batterijen en geeft een signaal als ze bijna op zijn.
[edit] de radardetector dus.....niet die camera op Hooggelegen :z ) )[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik op de motor een Bell Expres die ik op \"Speed & Design \" heb gekocht voor 700,- ( was 900,- ). Zit in de borstzak van m\'n jack en pikt alle signalen van vooraf op dmv een spiegeltje dat erop geklikt zit. Op die manier pikt\'ie uiteraard niks van achteraf op ( zeker niet om mij heen :) ). Hij kan ook aan de zijkant van de motor gemonteerd ( of met klitteband op je mouw ) en pikt dan wel voor en achter signalen op. Hij geeft ook verschillende geluidjes af voor verschillende opgevangen signalen (pieppiep....zachter gaan rijden, maar zal wel tankstationdeur zijn....ehh zoiets iig ).
Er zit een snoertje aan met een speakertje voor in je helm.
Ik heb hem in de auto gemonteerd ( gaat ook, met bijgeleverd zuignapje ) en naast de Quintezz van m\'n vrouw gehangen en ik heb echt wel meer camera\'s gevonden dan met de Quintezz !!!
Voor mensen uit Utrecht: bovenop Hooggelegen, komend vanuit Utrecht, net over het viaduct bovenin het verkeerslicht zit een camera!!
Hij werkt op batterijen en geeft een signaal als ze bijna op zijn.
[edit] de radardetector dus.....niet die camera op Hooggelegen :z ) )[/edit]

Quintez werkt inderdaad niet als allerbeste, maar pakt wel de meeste signalen op. Maargoed het ding kost dan ook niet meer dan 375 piek. Wil je echt iets goeds dan neem je een Stinger ofzo.

Heb zelf een Quintez in de auto, op de snelweg rij ik met m\'n auto zelden veelste hard, maar bijvoorbeeld in Utrecht op de Einsteindreef en dat soort, de wegen bij Tuincentrum Overvecht, waar je maar 70 mag, daar kan je met gemak 90-100 rijden, wat ik dan ook vaak genoeg doe. En dan werkt een quintez perfect, al is het alleen al voor een mobiele controle, bij de meeste flitspalen blijft het vaak uitkijken omdat ze werken met lussen en niet met radar.

Die op de dreef staan bij Utrecht werken wel met radar, maar zijn zelden gevuld met een camera.

Wat ik wel jammer vind, is dat sinds ik de QUintez in m\'n auto heb hangen, ik geen gatso\'s langs de snelweg of bebouwde kom tegenkom! :(

Overigens geeft de Quintez soms ook een signaal uit het niets, wat dan een andere detector uit een passerende auto kan zijn (of aan de andere kant van de snelweg).

Overigens wordne ze volgend jaar niet verboden, en gebeurd dat wel, dan komt er echt wel een oplossing hoor. En dna nog, zou mij een zorg zijn, nog nooit een boete gehad in de tijd dat ik m\'n auto en motorrijbewijs heb. (anderhalf jaar ofzo)
 
ff kijken...wat was het ook alweer....5000 piek boete en een half jaar voorwaardelijk vanaf volgend jaar .

Zo\'n ding kopen, en dan slopen, sensors voorop en ledjes met geluid naast en onder je km-teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan