radardetector

Jansoes

MF veteraan
2 aug 2003
1.370
0
Rijnsburg
Onlangs hebben we las groep een ritje gemaakt waarvan er een prsoon een radardetector op de motor gemonteerd had.
Het was zeer relaxt rijden.
Wie kan me een goede detector verschaffen en inbouwen?
Een mailtje naar jansuzuki147@hotmail.com
 
dingen kun je overal kopen, enige probleem is wel dat ze illegaal zijn maar ik neem aan dat je dat weet ;)

edit: boete is 250 euro en indien je niet ter plekke de radardetector weer kunt uitbouwen en inleveren kunnen ze het kenteken in beslag nemen :P
 
250 euro boete: dan mag je niet mopperen!
Hier in België wordt je vehikel verbeurd verklaard als men je betrapt met een radardetector.
Nu is dit alleen nog maar;voor zover ik weet; toegepast op vierwielers maar dat zal niet anders zijn voor motoren indien betrapt.


Mvg,

Paul Siemons
P.S.Moest ik fout zitten verbeter me dan.
 
Hoe zit het als 1 van de duo-passagiers zo'n ding in zijn zak heeft zitten en zodoende weet wanneer er een controle is? Hij zit dan niet ingebouwd in of aan het voertuig. Mag dat wel?
 
Laatst bewerkt:
Politie heeft een radar detector detector...
Ze merken het algauw als jij een radar detector hebt.
 
Politie heeft een radar detector detector...
Ze merken het algauw als jij een radar detector hebt.


Ik rij al meer dan een jaar(20.000km) met de radardetector (vector 966 met laser detectie)en heb niet één bekeuring meer gekregen.De mijne zit gewoon in het zicht boven het stuur gemonteerd, ik heb de bevestiging zo gemaakt dat als ik aangehouden wordt de detector met één hand beweging los kan trekken en in de tanktas kan doen.Een deel van de waarschuwingsleds en het luidsprekertje heb ik in m'n helm vastgezet met klittenband.
O-) .De kans om betrapt te worden met de detector is veel kleiner dan de kans om geflitst te worden.Ik heb dit jaar al 5 hoge bekeuringen voorkomen dus als ik betrapt wordt en 250 euries moet betalen ben ik nog niet ontevreden.

In frankrijk gebruik ik hem niet want ik weet dat de boete in frankrijk 1500 is.

Als er intersse is in foto's hoor ik het wel.( ze zijn groter dan 100kb)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al meer dan een jaar(20.000km) met de radardetector (vector 966 met laser detectie)en heb niet één bekeuring meer gekregen.De mijne zit gewoon in het zicht boven het stuur gemonteerd, ik heb de bevestiging zo gemaakt dat als ik aangehouden wordt de detector met één hand beweging los kan trekken en in de tanktas kan doen.Een deel van de waarschuwingsleds en het luidsprekertje heb ik in m'n helm vastgezet met klittenband.
O-) .De kans om betrapt te worden met de detector is veel kleiner dan de kans om geflitst te worden.Ik heb dit jaar al 5 hoge bekeuringen voorkomen dus als ik betrapt wordt en 250 euries moet betalen ben ik nog niet ontevreden.

In frankrijk gebruik ik hem niet want ik weet dat de boete in frankrijk 1500 is.

Als er intersse is in foto's hoor ik het wel.( ze zijn groter dan 100kb)

Als je ze mailt kan ik ze wel resizen..

Ben benieuwt... misschien dat ik er volgend jaar ook wel één opzet. Beter 1x 250 euro dan je rbw kwijt. Met het toenemend aantal Razia's wordt het de moeite waard
 
Hoi,

Bikedesign heeft een rader detector op basis van GPS, is dacht ik wel toegestaan.
Alleen goed opletten voor mobiele posten.

Dit is de link:

http://www.bike-design.com/detail.php?p=54615&page=1&shp_category=179&shp_make=0&shp_model=0&shp_year=0

Als je TOMTOM hebt kan je ook de flitspalen erin zetten. Als bluetooth op je pda en mobile telefoon hebt kan je hem zo instellen dat hij bijv. om de 15min de mobiele flitsers download van flits service.nl en deze in meteen in je tomtom zet. www.flitspaal.nl
 
Heb ik op de telefoon werkt inderdaad goed, je kan diverse geluiden meegeven en afstanden. Bijvoorbeeld 200 meter voor een 50 flitspaal en 500 meter voor een 100 flitspaal. Wat ook een voordeel is dat je in het scherm ziet wat de snelheid zou moeten zijn.
 
Gebruik zelf al jaren een Belltronics 966 detector, (ook wel "stinger" genoemd) en ik ben er uitermate tevreden over.
Heb hem gekocht in de tijd dat het nog mocht,.. en vind het verspilling van geld om nu te stoppen met hem te gebruiken.
Ook moet ik zeggen dat hij me al heel wat keren geld heeft bespaart....
Heb hem ingebouwd in de motor, en je ziet er eigelijk niets van.
Voor een radar detector detector ben ik niet echt bang, er zijn er maar een stuk of 30 van in Nederland, dus de pakkans lijkt me klein.

Een link van een leverancier van de detectors is:
=20]http://www.target-automotive.nl/wcms.php?wcms[id]=20#
 
Laatst bewerkt:
Een paar foto's
full
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me uitermate verstandig om dit te bespreken op een forum waar één van de moderators politieagent is.....

Je moet de goden ook niet verzoeken....

[me]Tr@x die wel eens het idee heeft dat er op dit forum iets te actief meegelezen wordt.... :X [/me]
 
Lijkt me uitermate verstandig om dit te bespreken op een forum waar één van de moderators politieagent is.....

Je moet de goden ook niet verzoeken....

[me]Tr@x die wel eens het idee heeft dat er op dit forum iets te actief meegelezen wordt.... :X [/me]
:? Ik ken geen motorrijder die niet regelmatig iets te hard rijd. En agenten rijden altijd te hard dat is wat mij opvalt vandaar mijn detector.
 
Terug
Bovenaan Onderaan