Radardetectortest

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Het is te laat, maar ik zag dat er in het blad 'autovisie' weer een radardetectortest is geweest. Heeft er een MF-er toevallig het koekblikblad in de bus gekregen of los gekocht? Het gaat om nummertje 10, die dus niet meer in de winkel verkrijgbaar is... ;( en in de bieb ontbraken juist deze pagina's :( , die zijn er dus gewoon uitgescheurd.

Kan iemand de resultaten even posten dan? Wat bij een auto werkt moet het bij een motor ook doen.
 
Heb de AutoVisie op m'n werk gelezen, en dit stuk ook met aandacht bestudeerd. :)

Weet het niet meer precies wat de conclusie was maar de goedkopere detectoren, die van een paar honderd gulden (deel door 2.2 voor pleuro's) waren waardeloos, hooguit enkele tientallen meters van te voren waarschuwden ze, heb je nix aan als je met 200 aan komt blazen.

Geloof dat de Stinger er wel weer erg goed uitkwam, maar die is ook duur. Als je kwaliteit wilt moet je dus fors betalen, Stingers zijn 1800 gulden oid.
 
Rev, kan je een scan maken?

Voorlopig zal ik nog niet aan de 200km/u komen, maar zodra er een motortje is en je voor weinig euro's een goede kopen dan wordt zo'n ding natuurlijk erg aantrekkelijk.

Maar goed, waar ik al bang voor was klopt dus, veel van die zooi is dus bagger...Erg jammer!
 
Rev, kan je een scan maken?

Voorlopig zal ik nog niet aan de 200km/u komen, maar zodra er een motortje is en je voor weinig euro's een goede kopen dan wordt zo'n ding natuurlijk erg aantrekkelijk.

Maar goed, waar ik al bang voor was klopt dus, veel van die zooi is dus bagger...Erg jammer!
Het probleem met detectoren op de motor is a. Ze horen en b. ze heel en droog houden.
 
De Quintezz is een tijd geleden als beste uit de bus gekomen. Prijs/kwali verhouding.
 
Bewaar je spaarcenten maar voor een bekeuring |(

Ik heb zelf een mooie stinger in het blik en die werkt perfect. De stadsradar (24 Ghz) ziet hij al op zo'n 400 meter en de snelwegradar (36 GHz) op een meter of 200. Het stingertje heeft voor mij en mijn opel Corsa (max 170 km-uur met wind mee) al heel wat prenten weten te voorkomen. Maar als je echt tempo wil maken dan is die 250 meter waarschuwingsafstand op de snelweg gewoon te weinig. Stel je voor... je zoeft over de snelweg ... PIEP PIEP SHIT CONTROLE REMMEN en BOEM het blik achter je duikt bij je achterop omdat het laatste wat hij verwacht is dat je (onverwacht) gaat remmen. Niet doen dus !

Bovendien is radar een beetje uit de tijd. De laserguns zijn tegenwoordig het speeltje bij de brave dienders, en de eerste mobiele passieve snelheidsmeting is al in gebruik rond eindhoven.

Spaar je centen. Een stinger was leuk toen er nog geen radar-guns waren voor een autootje met max 170 km/uur, Voor een motor ... alleen maar de verleiding om jezelf in gevaar te brengen.

Beter die 1800 piek (guldens) opsparen voor je eerste drie overtredingen :r . Hoef je ook niet vol in de remmen te gaan op de snelweg en met een beetje mazzel krijg je ook nog eens wisselgeld terug!
 
Terug
Bovenaan Onderaan