Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn yamaha virago xv 535 uit 1991 wat ik niet opgelost krijg. Nu staan er al een hoop topics op over de virago, maar toch kom ik met al die verhalen er nog niet uit, dus vandaar dat ik de vraag toch maar stel.
Het probleem:
De motor start beroerd, is uiteindelijk wel aan te krijgen maar slaat dan regelmatig af en je moet je vinger aan het gas houden. Als ik vervolgens ga rijden slaat hij direct af zodra ik het gas dichtdraai. Verder dikke knallen uit de uitlaat. Door de choke vol open te zetten blijft hij wel draaien maar gaat dan bij stationair draaien op en neer in de toeren.
Wat ik (met hulp) er al aan heb gedaan:
membramen gecheckt, zijn nog prima
luchtfilter schoongemaakt
carburateurs gereinigd
nieuwe choke er op gezet
kleppen gesteld
alle elektra nagelopen en met contactspray in de weer geweest.
alle componenten nagemeten en het enige was dat de ontstekingsspoelen niet helemaal klopte: de secundaire weerstand
(tussen bougiekabel en elk van de aansluitpunten) was 23,3 K-Ohm waar het boek 10,0-15,6 K-Ohm aangeeft bij 20oC. Nu waren de spoelen geen 20oC maar meer 10oC maar zoveel kan dat niet schelen.
Komt dit iemand bekent voor en zou dit de oorzaak van het belabberde lopen kunnen zijn?
Hopelijk is er iemand die me uit de brand kan helpen, want ik zit met de handen in het haar. En oh wat zou het fijn zijn om weer te kunnen rijden nu dat zonnetje zo lekker schijnt...
Ik heb een probleem met mijn yamaha virago xv 535 uit 1991 wat ik niet opgelost krijg. Nu staan er al een hoop topics op over de virago, maar toch kom ik met al die verhalen er nog niet uit, dus vandaar dat ik de vraag toch maar stel.
Het probleem:
De motor start beroerd, is uiteindelijk wel aan te krijgen maar slaat dan regelmatig af en je moet je vinger aan het gas houden. Als ik vervolgens ga rijden slaat hij direct af zodra ik het gas dichtdraai. Verder dikke knallen uit de uitlaat. Door de choke vol open te zetten blijft hij wel draaien maar gaat dan bij stationair draaien op en neer in de toeren.
Wat ik (met hulp) er al aan heb gedaan:
membramen gecheckt, zijn nog prima
luchtfilter schoongemaakt
carburateurs gereinigd
nieuwe choke er op gezet
kleppen gesteld
alle elektra nagelopen en met contactspray in de weer geweest.
alle componenten nagemeten en het enige was dat de ontstekingsspoelen niet helemaal klopte: de secundaire weerstand
(tussen bougiekabel en elk van de aansluitpunten) was 23,3 K-Ohm waar het boek 10,0-15,6 K-Ohm aangeeft bij 20oC. Nu waren de spoelen geen 20oC maar meer 10oC maar zoveel kan dat niet schelen.
Komt dit iemand bekent voor en zou dit de oorzaak van het belabberde lopen kunnen zijn?
Hopelijk is er iemand die me uit de brand kan helpen, want ik zit met de handen in het haar. En oh wat zou het fijn zijn om weer te kunnen rijden nu dat zonnetje zo lekker schijnt...