Radiaal-banden voor mijn FZ750??

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.012
7.233
Veluwe
Deze vraag kan ik natuurlijk toevoegen bij "Alles over motorbanden deel 7" maar denk toch beter een apart topic hiervoor te openen.
Ik ben al flink aan het zoeken geweest, maar een antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.

Het gaat over mijn young-timer met bandenmaten voor: 120-80x16 en achter: 150-70x18 maar dan nu in radiaal.
De FZ is nog steeds een prima motor maar de banden dat is om te huilen.
Probleem is dat nu rijd met Avon AM26 en dat ik daar zeker niet tevreden over ben.
Heb ook nog een setje Michelin Pilot Activ , die zijn ietsje beter, maar nog steeds niet super. (beide types diagonaal) ;(

In het verleden heb ik ooit eens met Metzeler, maar ook met Conti aan de voorzijde gereden, beide in het radiaal-type. (worden niet meer gemaakt?)
Tsjonge wat stuurde dat lekker strak in vergelijk met die diagonaaltjes van nu. Daarom op zoek naar passende radiaalbanden.
Dat beide banden dan niet van zelfde merk en type zijn, vind ik dan weer minder erg. Ik wil voor+achter nu radiaal gaan rijden.

Nog een ander probleem is dat ik banden moet hebben met snelheids-index V. (240 km/h) Mijn FZ komt nog wel eens boven de 200.
Ik kom wel scooterbandjes tegen in de gewenste maat, maar die zijn dan vaak maar tot 150 of 180. Daar heb ik dus weinig aan.

Voor achterzijde (150-70x18) heb ik inmiddels gevonden Michelin Commander 2, maar voor de voorzijde(120-80x16) kan ik niets vinden.
Vervelend want Commander 2 wordt dan weer niet gemaakt voor een 16" voorwiel.
Wie weet het antwoord?
 
Geen probleem, kan ik gewoon leveren. Echter niet via Bridgestone NL....Een van mijn leveranciers heeft nog precies 1 stuks op voorraad.
Het is nu nog niet urgent. Maar ik weet nu waar ik straks moet zijn!
Dan is het duidelijk: Dat worden dus straks Bridgestone's!
Ik weet nu waar ik moet zijn! :t
 
Als ik in dit topic op de link klik van reactie van Dutch #18 dan is de band BT 45 nog steeds leverbaar...........?

Frank stuur me maar effe een PB via BB-forum wat de band gaat kosten?
Maak ik jou het bedrag wel over, en kom dan komende winter een keer met het wiel langs als ik in NH in de buurt ben. (na afspraak)

Voorlopig niks haast want ik rijd met mijn 2e set wielen met nu nog redelijk nieuwe Michelins.
 
Als ik in dit topic op de link klik van reactie van Dutch #18 dan is de band BT 45 nog steeds leverbaar...........?

Frank stuur me maar effe een PB via BB-forum wat de band gaat kosten?
Maak ik jou het bedrag wel over, en kom dan komende winter een keer met het wiel langs als ik in NH in de buurt ben. (na afspraak)

Voorlopig niks haast want ik rijd met mijn 2e set wielen met nu nog redelijk nieuwe Michelins.
Met een wiel langs?
236A3059-08DE-4114-95AE-E2F483FC57C0.jpeg
 
Als ik in dit topic op de link klik van reactie van Dutch #18 dan is de band BT 45 nog steeds leverbaar...........?

Frank stuur me maar effe een PB via BB-forum wat de band gaat kosten?
Maak ik jou het bedrag wel over, en kom dan komende winter een keer met het wiel langs als ik in NH in de buurt ben. (na afspraak)

Voorlopig niks haast want ik rijd met mijn 2e set wielen met nu nog redelijk nieuwe Michelins.
Via hier een PB gestuurd....
 
Terug
Bovenaan Onderaan