radiale hydraulische koppelingspomp

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.192
10
meerhout
Hello,

Ik heb een Yamaha XJR 1200 en ben lustig aan het verbouwen.

Ik heb net een volledig setje radiale pompen op de kop kunnen tikken. Rem en koppeling, van Accossato.

Rem gaat geen problemen geven.

Maar voor de koppeling zit de schakelaar op het stuur een beetje in de weg. Als ik de volledige slag van de pomp wil opgebruiken moet ik de hendel erg ver naar voor zetten. Als ik de hendel dichter naar het handvat laat komen en ik trek hem in, dan komt de hendel tegen de schakelaar op het einde van zijn slag.

Nu vraag ik mij dus af of ik de volledige slag nodig heb van de pomp ? Bij mijn huidige pomp alvast niet, want de hendel kan volledig tot tegen het handvat getrokken worden.

Kan er trouwens aan een hydraulische koppeling iets worden ingesteld (Aan de zuiger bedoel ik) of is het gewoon pomp veranderen, vullen en ontluchten?

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt.
 
Bij een Suzuki GSX1100F kan men niets afstellen aan het hydraulische systeem dat de koppeling bediend. Wat die volledige slag van het pompje betreft, mijn ervaring is dat hoe meer je die slag benut, des te beter ontkoppelt de motor en dat maakt het schakelen van N naar 1 en ook terug naar N wat soepeler.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan