radiale remklauw

Basje81

MF'er
15 feb 2004
46
0
Groningen
De laatste sportmodellen worden allemaal uitgerust met radiaal opgehangen remklauwen, wat is hier nu het grote voordeel van, volgens een verkoper die ik er naar gevraagd heb is het allemaal maar geld klopperij. Maar als deze ophanging ook standaard in de racerij gebruikt wordt, zal er toch wel degelijk meer voordeel uit te halen zijn.
 
Ja, als je aan het racen bent en je kunt dat aardig, heb je er voordeel van. Maar voor 99,99% van de straatgebruikers maakt het geen f*ck uit en moet het er alleen op zitten omdat je anders iets minder cool bent dan je buurman.

Het voordeel (in theorie dus) is dat de bevestiging van de remklauw minder vervormd onder invloed van het remmen, waardoor je iets meer remkracht hebt en de rem iets preciezer is. Maar dat is wel zo minimaal dat de gemiddelde straatrijder dat nooit zal merken.

Maar ja... Je moet wat om cool te zijn, hè. 8-)

:+
 
Ja, als je aan het racen bent en je kunt dat aardig, heb je er voordeel van. Maar voor 99,99% van de straatgebruikers maakt het geen f*ck uit en moet het er alleen op zitten omdat je anders iets minder cool bent dan je buurman.

Het voordeel (in theorie dus) is dat de bevestiging van de remklauw minder vervormd onder invloed van het remmen, waardoor je iets meer remkracht hebt en de rem iets preciezer is. Maar dat is wel zo minimaal dat de gemiddelde straatrijder dat nooit zal merken.

Maar ja... Je moet wat om cool te zijn, hè. 8-)

:+
je beschrijft het alsof je dr al jaren mee rijdt, ben jij toevallig dan die 0,01% *D
 
Heb je nooit gemerkt dat je remblokken ongelijkmatig verslijten? Dat gebeurt niet bij een radiale ophanging van de klauwen.
Trouwens ik heb zo'n vork in mn TL1000R gemaakt omdat hij dan mooier is dan die van de buurman :}
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan