Radiale remmen

JAMF

Holy Crêpe
12 aug 2006
3.371
889
Rotterdam
Weet iemand hier wat er bedoeld wordt met radiale remklauwen ???

Heeft het te maken met in welke richting de druk gegeven wordt??

Of met de plaats van montage ??

Waarom komen ze alleen op voorwielen voor ??

Hoe heet de "gewone" tegenhanger ??

Leuk die artikelen in die motorblaadjes, maar ik kan op die plaatsjes het verschil niet zien (misschien als één van jullie me verteld waar ik op moet letten !!)

:? :? :? :?
 
Weet iemand hier wat er bedoeld wordt met radiale remklauwen ???

Heeft het te maken met in welke richting de druk gegeven wordt??

Of met de plaats van montage ??

Waarom komen ze alleen op voorwielen voor ??

Hoe heet de "gewone" tegenhanger ??

Leuk die artikelen in die motorblaadjes, maar ik kan op die plaatsjes het verschil niet zien (misschien als één van jullie me verteld waar ik op moet letten !!)

:? :? :? :?
Zijn al tientallen topics over :Y

Ten eerste zijn het radiaal gemonteerde remklauwen.

De constructie is stijver voor een directer gevoel.

In het achterwiel heeft het geen nut omdat een extra beetje gevoel daar toch geen nut heeft.

En de gewone is gewoon een conventionel gemonteerde klauw.

punt.
 
De 'gewone' heet axiaal als ik me niet vergis. :)

Radiale remklauwen zijn makkelijk te herkennen aan de grote zware constructie. (mat zwart)
Axiale (als ze zo heten) zijn met een simpel stukje vanaf de voorvork gemonteerd. (gespoten)
 
Mmm oke, effe uitleggen dan. :+

Radiaal;
Hierbij zie je dat de ophanging van de remklauw welke altijd wat matzwartig is.
091602side4-6.jpg


Conventionele;
Hierbij zie je dat de ophanging grijs is in mijn geval.
full


Beetje kromme uitleg, maar voor iemand die het niet kan onderscheiden wel duidelijk toch? :X :+
 
Mmm oke, effe uitleggen dan. :+

Radiaal;
Hierbij zie je dat de ophanging van de remklauw welke altijd wat matzwartig is.
http://www.motorcycledaily.com/091602side4-6.jpg ((Afbeelding))

Conventionele;
Hierbij zie je dat de ophanging grijs is in mijn geval.
(Afbeelding)

Beetje kromme uitleg, maar voor iemand die het niet kan onderscheiden wel duidelijk toch? :X :+


lijkt mij meer dat de fabrikant die kleur wel vond passen bij de rest van de motor :? . forgive me if i'm wrong
 
Mmm oke, effe uitleggen dan. :+

Radiaal;
Hierbij zie je dat de ophanging van de remklauw welke altijd wat matzwartig is.
http://www.motorcycledaily.com/091602side4-6.jpg ((Afbeelding))

Conventionele;
Hierbij zie je dat de ophanging grijs is in mijn geval.
(Afbeelding)

Beetje kromme uitleg, maar voor iemand die het niet kan onderscheiden wel duidelijk toch? :X :+


Of wat matzilverig :W


full
 
Is het voordeel van radiaal niet dat je gemakkelijk remschijven kunt monteren met een grotere diameter (gecombineerd met vulstukken tussen de remklauw/bevestigingspunt op de voorvork waar de bouten doorheen lopen).
 
Nee, want grotere remschijven is helemaal geen issue meer

Buiten het circuit inderdaad niet nee; dus is radiaal op een wegfiets misschien meer een mode artikel? "Steviger", "beter gevoel" etc. klinkt wel leuk, maar of dat inderdaad ook daadwerkelijk zo is.... (en of de gewone rijder dat nu merkt..)

Voor alle duidelijkheid, zelf vindt ik het ook mooi :} :}
 
Mmm oke, effe uitleggen dan. :+

Radiaal;
Hierbij zie je dat de ophanging van de remklauw welke altijd wat matzwartig is.
http://www.motorcycledaily.com/091602side4-6.jpg ((Afbeelding))

Conventionele;
Hierbij zie je dat de ophanging grijs is in mijn geval.
(Afbeelding)

Beetje kromme uitleg, maar voor iemand die het niet kan onderscheiden wel duidelijk toch? :X :+

Kanarie denkt dat een gele vogel altijd een kanarie is.... Maar er zijn meer soorten gele vogels...En kanaries zijn niet ook altijd geel!!! ;)

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, beetje pesten mag wel hè?
 
Terug
Bovenaan Onderaan