Oplossing gevonden, zie in groen!
Blijkbaar zal de ABS pas in schieten als er een wiel geblokkeerd staat en een andere door rolt. Bij deze kan de stoppie tegen gehouden worden als ook de achterrem ingedrukt wordt.
Goedemiddag,
Vandaag heb ik de eerste kleine testrit (in de straat op en neer) gedaan met de nieuwe rempomp van een 2014 R6.
Alles was een 1-op-1 aansluiting en installeren was erg makkelijk. Ik heb natuurlijk al een klein beetje ervaring met rempotjes- en andere te monteren en reviseren etc...
Hoewel is dit probleempje wel een speciaaltje.
Dit is de combinatie:
- 2015 MT09 ABS
- 2014 R6 Radiale rempomp
Wat heb ik gedaan:
Ik heb gewoon de rempomp losgemaakt van de MT en die van de R6 erop gezet voor betere rem feel, daarna met een vacuumpomp het systeem ontlucht (remmen vooraan, hoofdremcilinder ook ontlucht)
De remhendel is niet sponzig maar lekker stevig.
Probleem:
Bij het hard remmen schiet de ABS aan de voorkant niet in (koude band dus minder tractie, wel Bridgestone Battlax S22)
-> Ik glij niet uit want ik ga ook niet te hard remmen, maar mijn achterwiel komt wel omhoog (stoppie). Er is geen ABS geluid te horen.
Als ik op de achterrem stamp (achterwiel laten "blokkeren") hoor ik wel de ABS in gang schieten en is er geen blokkerend achterwiel.
Wat is het verschil er met ervoor:
Ik voel wel dat de remmen veel beter ingrijpen dan met de originele axiale rempomp
Wat ik al heb gevonden:
Mijn voorste ABS sensor heeft wat schade, maar deze schade was er al reeds voor ik de rempomp heb veranderd.
Daarvoor werkte de ABS aan de voorkant wel nog.
Het ABS lichtje gaat uit na een paar meter rijden.
Tijdens de test heb ik wel ABS aan de achterkant, dus dat betekend dat mijn sensor nog werkt?
Blijkbaar zal de ABS pas in schieten als er een wiel geblokkeerd staat en een andere door rolt. Bij deze kan de stoppie tegen gehouden worden als ook de achterrem ingedrukt wordt.
Goedemiddag,
Vandaag heb ik de eerste kleine testrit (in de straat op en neer) gedaan met de nieuwe rempomp van een 2014 R6.
Alles was een 1-op-1 aansluiting en installeren was erg makkelijk. Ik heb natuurlijk al een klein beetje ervaring met rempotjes- en andere te monteren en reviseren etc...
Hoewel is dit probleempje wel een speciaaltje.
Dit is de combinatie:
- 2015 MT09 ABS
- 2014 R6 Radiale rempomp
Wat heb ik gedaan:
Ik heb gewoon de rempomp losgemaakt van de MT en die van de R6 erop gezet voor betere rem feel, daarna met een vacuumpomp het systeem ontlucht (remmen vooraan, hoofdremcilinder ook ontlucht)
De remhendel is niet sponzig maar lekker stevig.
Probleem:
Bij het hard remmen schiet de ABS aan de voorkant niet in (koude band dus minder tractie, wel Bridgestone Battlax S22)
-> Ik glij niet uit want ik ga ook niet te hard remmen, maar mijn achterwiel komt wel omhoog (stoppie). Er is geen ABS geluid te horen.
Als ik op de achterrem stamp (achterwiel laten "blokkeren") hoor ik wel de ABS in gang schieten en is er geen blokkerend achterwiel.
Wat is het verschil er met ervoor:
Ik voel wel dat de remmen veel beter ingrijpen dan met de originele axiale rempomp
Wat ik al heb gevonden:
Mijn voorste ABS sensor heeft wat schade, maar deze schade was er al reeds voor ik de rempomp heb veranderd.
Daarvoor werkte de ABS aan de voorkant wel nog.
Het ABS lichtje gaat uit na een paar meter rijden.
Tijdens de test heb ik wel ABS aan de achterkant, dus dat betekend dat mijn sensor nog werkt?
Laatst bewerkt: