Radian 600 met bevroren carbs [help wat nu]

jokermotor

Die hard MF'er
11 sep 2003
518
0
Amersfoort
De motor van mijn vriendin heeft last van bevroren carbs.
Wat kan ik daar aan doen /
Het moet een goedkope oplossing zijn want veel rijd ze niet in de winter.

full


Greetz Joker
 
Ik ben alweer druk aan het werk ;) .

Spul gooi je in je tank en schijnt een bescherment laagje in de carbs achter te laten ofzoo.. kan even niet op de naam komen...

Meeel gaat ik ff checken :)

/edit: geen mail gevonden ;(

/edit edit: meeel verstuuurd 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben alweer druk aan het werk ;) .

Spul gooi je in je tank en schijnt een bescherment laagje in de carbs achter te laten ofzoo.. kan even niet op de naam komen...

Meeel gaat ik ff checken :)

/edit: geen mail gevonden ;(
ik hoef niet te werken vandaag maar ik hebje gemaild op het adres van speedracers?
maar mail mij anders even mail dan even jouw gewone mail adres

edit meel adres verwijdert

 
Laatst bewerkt:
Een zeer goedkope oplossing:

Zoek de inlaat van het luchtfilterhuis. Daar gaat waarschijnlijk een soort van luchtslang in. Door deze te verlengen tot vlak bij de cilinderkop wordt er alleen warme lucht aangezogen (verwarmd door de cilinderkop). Hierdoor gaat er ook warmere lucht door de carbs, waardoor het bevriezen niet meer voorkomt.

Deze methode is soms al standaard (CB-1). Ik heb zelf dan ook nog nooit last gehad van bevriezende carbs.

PS het aanzuigen van warme lucht geeft een klein beetje vermogensverlies. Dit is echter weinig en 's winters geen probleem...
 
Een zeer goedkope oplossing:

Zoek de inlaat van het luchtfilterhuis. Daar gaat waarschijnlijk een soort van luchtslang in. Door deze te verlengen tot vlak bij de cilinderkop wordt er alleen warme lucht aangezogen (verwarmd door de cilinderkop). Hierdoor gaat er ook warmere lucht door de carbs, waardoor het bevriezen niet meer voorkomt.

Deze methode is soms al standaard (CB-1). Ik heb zelf dan ook nog nooit last gehad van bevriezende carbs.

PS het aanzuigen van warme lucht geeft een klein beetje vermogensverlies. Dit is echter weinig en 's winters geen probleem...

Thanks ga het proberen als de motor weer opgehaald is

GREETZ Joker
 
Terug
Bovenaan Onderaan