radiateur, 2 temp.meters.. waarvoor?

siko

Die hard MF'er
5 dec 2004
507
0
Lelystad
hallo, op mijn radiator zitten 2 temperatuurmeters, ze zitten allebei rechts boven.

1 hele grote, die zit boven
en de kleine zit vlak daar onder.

ze zijn er toch heus niet allebei om het koelwatertemperatuur te meten? trouwens.. als ik de stekkers loshaal, meet die de temperatuur alsnog.. :s
wat is dat en hoe kan dat?
 
hallo, op mijn radiator zitten 2 temperatuurmeters, ze zitten allebei rechts boven.

1 hele grote, die zit boven
en de kleine zit vlak daar onder.

ze zijn er toch heus niet allebei om het koelwatertemperatuur te meten? trouwens.. als ik de stekkers loshaal, meet die de temperatuur alsnog.. :s
wat is dat en hoe kan dat?

G!

Ik zou het niet weten jongen... Weet wel dat je uitlaatboutje GOED vast moet zitten _O-

Was vet vandaag!

Spreek je, Ciao!
 
G!

Ik zou het niet weten jongen... Weet wel dat je uitlaatboutje GOED vast moet zitten _O-

Was vet vandaag!

Spreek je, Ciao!

hahaha.. fijn dat we het daar over eens kunnen zijn.
enne, bij je ondertekening niet vergeten een streep door "undertail met LED achterlicht" te halen ;)
was lekker knallen vandaag, volgende keer met warm weer, weer! })
 
een voor de fan (thermo-switch)(die heeft waarschijnlijk 2 stekkertjes eraan), andere is of voor je temp meter, (leg die maar aan massa, dan zal je meter helemaal uitslaan) of en dan moet je hem niet aan massa leggen, als je een injectiefiets hebt, kan het een voeler zijn voor je motormanagement(mm), deze meet de temp van je koelwater(vloeistof voor de mierenneukers) en zorgt voor meer of minder brandstof tijdens het starten. Kan allemaal via het MM ook samen regelen, maar ik geloof niet dat er op motoren zo'n ingewikkelde MM zit
 
me metertje doet namelijk wel eens gek.. staat die bvb op 85 graden als ik lang stilsta.. en als ik rij springt die opeens naar 60 graden..

of hij wil ook wel eens voor de grap 120 graden aangeven (wanneer de motor uitstaat) en wanneer ik hem weer start wordt het opeens 60 ofzo..

maar als ik aan het rijden ben dan loopt die altijd wel geleidelijk op/af.
 
dat komt vaak door corrossie op de stekker van de tempsensor.

1 sensor is voor de fan. die sensor legt een draad bij een bepaalde temp aan de massa, waardoor de fan gaat draaien. 2de sensor meet weerstand voor je dashboard
 
Die grote M22 is voor de fan.
Die kleine M14 is voor thermo ECU
De Ecu gebruikt dat signaal voor meerdere doeleinden. o.a. dash. maar ook voor onsteking en injectie. voor zover dat type het signaal gebruikt.

De exate gegevens moet je uit het Wphb halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan