Radiateur lek..

Martin@81

MF veteraan
14 feb 2002
2.982
2
Heb nog nooit zoveel nieuwe topics gezet in een paar dagen. Kan er ook niks aan doen... Maar vandaag was een k*t-dag. Ik ben wat kwijt en kan het niet vinden, en ook nog uitgevonden dat m'n radiateur lek is. :(

M'n radiateur is dus lek. Je vraagt je misschien af van welke, nou van de SV. Door een steentje of zo, heel klein gaatje. Hoe dit te maken?
 
klopt, je kunt je radiator laten solderen voor een paar tientjes. Als het lek 'van binnen' zit, als ze er met hun soldeerbout niet bij kunnen, lukt dit niet...

Heb ik een tijdje geleden mogen ontdekken, had een lekke oliekoeler. Heb meteen ook ontdekt dat een koeler bij een motorsloop nog makkelijk 200-250 pleuro kost :r :r (en ik heb er we 10 gebeld/bezocht).

http://www.radiateur.nl/
 
Inderdaad, van de sloop vandaan moeten die dingen nog 250 euro kosten... :r

En lassen zou niet lukken dat smelt alles. Solderen kan ook niet. Hij is van aluminium...

Ga nog maar eens rondbellen, iemand anders nog een idee?
 
Zo als gezegd, Verstappen in Boxtel repareert alu rads.

Anders kan je er ook een dot kneedbaar metaal op leggen. Eerst goed ontvetten en daarna het kneedbaar metaal er goed opdrukken, minimaal 24 uur laten drogen.
Beter is om epoxy vloeibaar metaal te gebruiken, maar dat is pittig prijzig spul, 45 Euro voor 200 gram, maar ja goedkoper als een nieuwe.

john.
 
Terug
Bovenaan Onderaan