Radiateur lek

Tim182

Rookie
11 okt 2004
4
0
Hansweert
Ik ben van de week aan mijn rs125 bezig want er was heel wat mee.
Moest een nieuwe zuiger in nieuwe achterband voorvork lek en me radiateur was lek.
Ik heb er nu een nieuwe zuiger in zitte en net een stukje gereden maar me radiateur lekt nog harder dan eerst, ik had begin van de dag al geinformeert wat repareren koste maar dat ging nie meer omdat hij overal verrot was en een nieuwe kost 297 euro. Beetje veel :? Wie heeft er nog een idee om dit te verhelpen behalve me radiateur afkitten of vernieuwen.
 
Ik heb mijn radiator van een Africa Twin (scheur rond een bevestigingsbout) "tijdelijk" gerepareerd met epoxy (da's van dat 2 componenten spul wat je samenkneedt, wordt hard als metaal, gewoon te koop bij elke Halfords). Was "tijdelijk" bedoeld (iedereen riep dat het binnen paar honderd km weer zou lekken), maar is alweer 2.5 jaar en 37.000 kilometers geleden dus ik laat het maar zo ;) Wel eerst je radiator leeggooien (ook al geven sommige reparatie-sets aan dat ze ook "nat" werken, maar bij mij werkte dat helemaal niet dus) en natuurlijk de plek eerst goed opschuren en ontvetten. Ik heb de epoxy in 3 lagen aangebracht en tussendoor goed laten hard worden, leek me wat sterker (maar is misschien niet nodig). Succes!
 
Laatst bewerkt:
repareren met polyester, yep, datzelfde spul wat je compleet met een matje koopt om een gat in je auto of je kuip te repareren, dat spul heeft vaak nog hogere specificatie's dan bijv 2 componenten lijm oid.
Werd me aangeraden door een radiatoren fabriek, die het niet aandurfde om me radiateur te repareren ivm met de kleine kanalen.
Werkte perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan