Radiateur rookt

MarcelluM

MF'er
13 aug 2007
43
0
Luxemburg
Afgelopen dinsdag (met al die regen) kwam ik er na verschillende stoplichten achter dat er rook met een verbrande rubber-lucht van mijn radiateur kwam (bmw f650).
Ik ga er van uit dat er iets van plastic in m'n radiateur gekomen is, wat bij stilstaan (geen windkoeling) begint te verbranden.
- Kan het ook iets anders zijn? Ik bedoel dan iets van de motor zelf wat in fik staat of lekt.
- Kan het kwaad deze vervuiling langzaam weg te laten smelten? Ik heb nog niet zo'n zin om dat hele ding uit elkaar te halen, en dan nog zou ik niet weten hoe je gesmolten plastic van die lamellen krijgt.
 
afgelopen weken had ik ook wel n hoop rook bij t stoplicht (met de ene motor wel, andere niet, gebruik er drie)
Ik zou m eens goed wassen, warm laten draaien, en dan nog eens kijken.
 
vocht en warmte geeft volgens mij altijd damp, en die lucht tja, kwestie van wennen he.
je moet je zorgen gaan maken als hij begint te roken tijdens het rijden, of plassen onder je motor asl het buiten droog is.
 
Thanx,
Alles is weer normaal. Zal inderdaad regen en bagger op de uitlaat bocht geweest zijn.
als de radiateur goed bereikbaar is, gewoon "even" de lans van een hogedrukreiniger (liefst heet water) erop en het hele ding lekker schoonstomen...een radiateur is meestal niet helemaal gesloten, waardoor lucht / vuiligheid /minder lucht / nog meer vuiligheid / bijna geen lucht meer langs de koelribben kan stromen.
Als die vuiligheid nat wordt, dan wil dat wel eens gaan "roken" en naar natte hond :9 gaan ruiken...
 
Laatst bewerkt:
als de radiateur goed bereikbaar is, gewoon "even" de lans van een hogedrukreiniger (liefst heet water) erop

|( |(

hey mafkees zeker niet de hogedruk erop je spuit dan alles naar de kloten en je spuit de lamellen plat waardor hij niet meer koelt.
ik durf te wedden dat je radiateur lek is dus nieuwe monteren.

Je bent zelf ook een mafkees...
 
Terug
Bovenaan Onderaan