radiateursensor gpz 750

kever69

Rookie
30 aug 2009
3
0
zwijndrecht
ben in bezit van gpz 750 van 1987. nu is mijn probleem als ik stuk gereden heb en de motor thuis stilzet gaat de ventilator draaien om de radiator te koelen tot zo ver geen probleem na 1/2 min gaat die weer uit maar na een 2/3 min begint hij weer te draaien enn gaar niet meer uit.tempratuurmeter loopt ook hoog op met ritten in de stad.wellicht tempratuursensor in de radiateur kapot??
 
volgens mij werkt de sensor goed.
fan slaat aan en weer af.
bij kawasaki verwerkt de junctionbox vaak dit soort logica, misschien is die stuk.
slaat de fan met ritten in de stad wel aan?
 
jou motor heeft als het goed is drie sensoren om de koeling te regelen.
onderin de radiator zit de 97 graden sensor, deze is om de fan aan te sturen wanneer de het kontakt uit gaat(motor uit)
op de thermostaat zitten er twee, één aan de radiator kant de 120 graden sensor, zorgt dat het controle lampje in de toerenteller gaat branden.
de laatste zit aan de andere kant van de thermostaat deze is waarschijnlijk de oorzaak van jou probleem. draadje misschien los gegaan met een eventuele demontage ?? de sensor zelf zal niet snel stuk gaan en het draadje is goed te repareren.

groet, Martin
 
heb de motor pas 4 maanden in bezit er is niks aan gedemonteerd de laatste tijd.het is pas van de laatse 3 weken.de fan blijft nu zelfs helemaal hangen en trekt de accu leeg ook als ik het draadje van de fan loshaalt.en inderdaad in de stadsritten loopt de tempratuur hoog op.zal proberen te kijken maar de kuip zit er voor en krijg die slecht los.
 
heb de motor pas 4 maanden in bezit er is niks aan gedemonteerd de laatste tijd.het is pas van de laatse 3 weken.de fan blijft nu zelfs helemaal hangen en trekt de accu leeg ook als ik het draadje van de fan loshaalt.en inderdaad in de stadsritten loopt de tempratuur hoog op.zal proberen te kijken maar de kuip zit er voor en krijg die slecht los.


Dus als je het draadje uit de fan haalt, blijft die draaien? Vreemd hoor.
 
Misschien wel erg simpel: maar zit er wel genoeg kvs in? Is de doorstroming wel goed (geen verstopping, lucht in de pomp, kapotte pomp).
 
nee draadje van de fan is los fan draait dan ook niet meer maar de accu loopt wel leeg. en ja koelvloeistof voldoende heeft er ook niks mee te maken dat de fan draait en de accu leegloopt.zit volgens mij in de sensor die in de radiateur zit die blijft open staan als of de temp hoog blijft
 
Terug
Bovenaan Onderaan