radiator schoonmaken??

Mad Donkey

MF'er
2 jul 2004
124
0
harderwijk
Is een radiator schoonmaken nodig? Vooral met dit weer zit ie vaak onder de vliegen en ander gespuis.
Of kan het geen kwaad, want met de hoge druk erop lijkt met niet erg goed.
Heeft er iemand nog een goede tip???
 
neee...geen hoge druk. als je em wilt schoonmaken doe het dan met een stevige borstel en dan zijwaartse veegbewegingen maken zodat je het vuil er niet dieper in duwt.

overigens maak ik em eigenlijk nooit schoon. volgens mij wordt het meeste spul getoast, waarna het uit elkaar brokkelen en vervolgens door de rijwind wordt weggeblazen.

zolang je temp geen kritische waarden bereikt (met dit weer slaat in stadsverkeer weleens m'n ventilator aan, maar nog lang niet in het rood) zou ik het lekker zo laten.
 
eehhhh, moet dat niet RADIATEUR zijn? is nogal een verschil....zwaar motortje zou het anders worden.
 
eehhhh, moet dat niet RADIATEUR zijn? is nogal een verschil....zwaar motortje zou het anders worden.
Is het zelfde.

ra·di·a·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 onderdeel van een centraal verwarmingssysteem dat dient ter verspreiding van de warmte van het water dat er vanuit een stookketel naar toe wordt gepompt
2 radiateur

ra·di·a·teur (de ~ (m.), ~s)
1 toestel dat het koelwater van een auto- of vliegtuigmotor afkoelt => radiator
 
Laatst bewerkt:
Ik leg em eerst in de grindbak.....
dan de kuip eraf.....
dan met een stoffer afborstelen.....

full
 
Iig niet met een hogedrukspuit oid... want hoogstwaarschijnlijk buigen de 'lamelletjes' dan dicht, waardoor je radiateur niet meer koelt en je deze weg kan pl**ren. Gewoon met een handbezempje (ook wel stoffer genoemd :P ) werkt hier nog altijd het beste.
 
overigens maak ik em eigenlijk nooit schoon. volgens mij wordt het meeste spul getoast, waarna het uit elkaar brokkelen en vervolgens door de rijwind wordt weggeblazen.

Ik zou h'm toch af en toe schoonmaken. Bij mijn vorige motor (2e handsje) de radiator verstopt. Volgens mij is er toen modder in de radiator gekomen en is deze door de hitte 'gebakken'. Met als resultaat: keiharde troep (steen) tussen de vinnen '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan