Radiatuer repareren, iemand ervaring??

Bobbert

Die hard MF'er
24 feb 2002
878
0
Gister had ik voor het eerst problemen dat tie te warm liep, hierop heb ik ff gekeken naar de koelvloeistof, maar die was nog voldoende.

Maar het waarschijnlijke probleem is dat er ongeveer 1/3 van die vinnetjes in de radiateur dicht zitten, en dat is precies in het midden. Dus ik denk dat met dit weer hij het niet helemaal meer trekt....

Nou had ik ff een motorzaak gebelt om te vragen wat eventueel een nieuwe zou kosten, zou rond de 450-800 pleuro kosten zei die. Maar ik kon het beter eens proberen bij z'n bedrijf die die dingen maken en repareren.

Nou mijn vraag iemand ervaring met het repareren van een radiateur? (maw waarschijnlijk gewoon nieuw binnenwerk derin ofzow)
 
Kun je het niet beter zelf doen, nieuwe "vinnetjes" kunnen ze er echt niet opmaken.

Je kunt proberen ze weer recht te buigen,+ tis errug dun materiaal dus wees voorzichtig en de lijken er voorzichtig tussen uitpulken.

Ze adviseren je anders toch wel een nieuwe ben ik bang, gewoon ff proberen dus.
 
Heb het ook gehad in Z-frankrijk, ik had met mijn stomme kop een hoge druk op de radiatuer gezet...

Kleine schroever draaier gepakt en 1 voor 1 ze recht gebogen, hele platte heb ik er gewoon uit getrokken, daarachter zit toch een nieuwe rij,...

nooit meer last van gehad....
 
Terug
Bovenaan Onderaan