radio*cd plaatsen op een Kawasaki GTR 1000

22 feb 2009
13
0
Hallo,
kan best wat raad of hulp gebruiken bij het monteren van een radio-cd speler op mijn GTR 1000 van 1997.
Plaats van de radio, de boxen (welk type bvb.)

groeten
full
 
hoi,hier karl.uit belgie.heb 7 maand geleden radio/cdspeler op mijne gtr geplaatst.ik had dit bovenop mijn dashboard gezet.is wel model '93.niet de ronde tellers.maar.........die tellerparty beweegt wat veel.door de vele putten en bulten op de belgische wegen.gisteren heb ik hem verplaatst.nu is ie op mijn scherm gemonteerd!test rit gemaakt en het is perfect.zelf heb ik opbouwboxen gebruikt en het achterste gedeelte verwijdert.dan,boven de opbergkastjes of wat ze ook mogen heten,stuk uitgezaagd zodat ze er in konden.echter als ik het geluid iets meer als halfweg zet wordt het geluid vervalst.ik denk dat de boxen te licht zijn.4 ohm hebben ze.denk dat 8 ohm beter zou zijn.hebben ongeveer 80 watt.moet da dus nog uitdokteren.mvg karl
 
Kun je die niet inwerken in het linkervakje is toch maar enkel een leertrje overgespannen althans bij mijn zoon de zijn is een 86
 
Ik zou helemaal geen auto-radio inbouwen. Ben bang dat de cd-speler kan gaan overslaan. Je radio word snel gejat. Je moet uitkijken met regen neem ik aan. Je moet je cockpit/kappen verbouwen.

Denk dat je beter een losse versterker kan inbouwen, de plaatsing is veel makkelijker en veiliger. Met een klein mp3 spelertje heb je ook geen last van diefstal, overslaan, inbouwen etc. De voordelen zijn talrijk naar mijn mening ;)
 
ik heb dus een autoradio/cdspeler aan mijn scherm gemonteerd...uit de regen dus.maar kan er ook een speciaal dekseltje voor maken.is wel met ducktape beschermd.achterkant is vrij voor de afkoeling,welke door de spleten onderaan mijn scherm optimaal gebeurd.cdspeler werkt,enkele op een bult of in een putje stop ie even met spelen...nog niet eens een secondje.wat da stelen betreft...je kan de voorkant deraf halen he.wat ben je er als dief mee dan??tenzij den dief er zo ene heeft...hehehe hoeveel keer valt da voor??en ik rij er door weer en wind mee en heb geen enkel probleem...tenzij de boxen...die zal ik moeten verbeteren...iemand enig idee??de watt verhogen of de ohm's verhogen?of beiden??mvg karl
 
Wat is er mis met de speakers dan? Het gaat niet hard genoeg?

Je moet niet met de ohm's gaan lopen kloten. Als je de boel verkeerd hebt kan je de versterker naar de kloten helpen.

Je moet even kijken wat het vermogen van de speakers en de versterker is. Het kan zijn dat je speakers te weinig vermogen aankunnen, dan kan je idd zwaardere speakers plaatsen. De meeste radio's zitten rond de 40 a 50 watt. Dus 40 watt speakers moet goed geluid geven. Als je zwaardere speakers wilt gebruiken moet je een losse versterker er tussen zetten.

Het waterdicht maken kan je dacht ik doen door er een stukje dun plastic voor te doen.
 
awel,ze vervormen de muziek als ik de stand halfweg open zet.radio is 4x 45watt.en de boxen zijn max 80 watt piek vermogen.heb wel maar 4 ohm per box.heb me laten wijsmaken dat 8 ohm veel beter is........??heb waterdichte spray die ik op de covers spuit
 
Het impedantie verhaal is altijd lastig.

Kijk even op de versterker als die wel 4 ohm aankan. Als de versterker 8 ohm is moet die meer vermogen leveren dan die aan kan en kan het slechte geluid van je verklaren... Je kan twee 4 ohm speakers in serie zetten om tot 8 ohm te komen.

Ik ben hier ook niet helemaal thuis in hoor, dus kan er best naast zitten.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je kan 2 luidsprekers in serie zetten, maar dan heb je wel 4 luidsprekers nodig. Anders heb je alleen twee luidsprekers op het linker- of het rechterkanaal van de versteker. En tevens mono geluid.
 
ALLE ZEG.............het is gelukt.............das mijne gtr.van 1993.heeft naar het schijnt een professor mee gereden,van daar dat den achterband vierkant is.....zeer veel op de autostrade gereden.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan